Seminární práce - Didaktika psychologie a pedagogiky
Seminární práce49 s. / 3. roč. / doc
ÚVODTato práce se zabývá didaktikou psychologie a komunikace na střední zdravotnické škole. Obecně seznamuje s dokumenty MŠMT pro obor zdravotnický asistent střední zdravotnické školy. Obsahuje profil absolventa, učební plán oboru a učební osnovy předmětu psychologie a komunikace. V další části již představuje konkrétní tématický plán, podle kterého je vedena výuka na Střední škole zdravotnické a sociální v Chrudimi v druhém ročníku oboru zdravotnický asistent. Zvolené téma pro demonstraci výuko...
|
|
0,8 |
7x |
|
Didaktika somatologie - Metodický balíček
Seminární práce31 s. / 1. roč. / doc
2 HODNOCENÍ A KLASIFIKACE ŽÁKŮPravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků vychází ze zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, a vyhlášky č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání. Učitelé Střední zdravotnické školy Ostrava přistupují k průběžnému hodnocení vzdělávacích činností žáka s vědomím motivační funkce hodnocení a jeho formativního významu. V hodnocení výsledků vzdělávání berou na zřetel úroveň dosažení cílů středního vzdělávání uvedených ve školském zákoně a vzdělávacím programu školy. 2.1 Zásad...
|
|
0,5 |
10x |
|
Didaktická analýza učiva
Seminární práce13 s. / 4. roč. / docx
ÚVODSeminární práce se zabývá didaktickou analýzou učiva, která je důležitá pro nalezení vzdělávací a výchovné roviny učeného tématu. Rozbor učiva realizuje vyučující v rámci přípravy na výuku.Pro zpracování didaktické analýzy učiva jsem si zvolila téma vyučovací hodiny ,,Relaxační techniky“. Toto téma se probírá v předmětu psychologie na zdravotnických školách v oboru zdravotnický asistent. Dle školního vzdělávacího programu Gymnázia a Střední odborné školy zdravotnické a ekonomické Vyškov spad...
|
|
0,2 |
9x |
|
Vypracované otázky z předmětu Didaktika psychologie a pedagogiky
Vypracované otázky48 s. / 1. roč. / docx
Otázka 1.• Definovat pojem didaktika pedagogiky a psychologie jako hraniční vědní disciplínu (formulovat předpoklady pro její konstituování), • určit didaktiku pedagogiky a psychologie v systému pedagogických věd.• Vysvětlit vztah pedagogiky a psychologie k obecné didaktice, vztah oborové didaktiky a speciálních didaktik (předmětová didaktika, metodika). • Objasnit strukturu, předmět zkoumání a využívanou metodologii didaktiky pedagogiky a psychologie. • Navrhnout možnosti pedagogického výzkumu ...
|
|
1,8 |
22x |
|
Didaktika psychologie a pedagogiky - Metodický balíček
Studijní materiál34 s. / 1. roč. / doc
2.1 Pracovní uplatnění absolventaAbsolvent/absolventka studijního oboru zdravotnický asistent je po ukončení studia a úspěšném vykonání maturitní zkoušky připraven/a vykonávat práci středního zdravotnického pracovníka, který pod dohledem nebo pod přímým vedením všeobecné sestry nebo porodní asistentky poskytuje ošetřovatelskou péči dospělým i dětem (s výjimkou novorozenců) a ve spolupráci s lékařem se podílí na preventivní, diagnostické, neodkladné, léčebné, rehabilitační a dispenzární péči v ro...
|
|
0,5 |
2x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu Obecná didaktika
Vypracované otázky39 s. / 3. roč. / doc
1. DidaktikaDidaktika: slovo didaktika je řeckého původu, didaskein znamená učit, vyučovat, učit se= didaktika představuje pedagogickou disciplínu, kterou vymezujeme jako teorii vzdělávání a vyučování. Zabývá se problematikou vzdělávacích obsahů, které se jakožto výsledky společensko - historické zkušenosti lidstva stávají v procesu vyučování individuálním majetkem žáků. Zabývá se zároveň procesem, který charakterizuje činnosti učitele a žáků a v němž si žáci tento obsah osvojují, tedy vyučování...
|
|
0,6 |
37x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z Didaktiky psychologie
Vypracované otázky65 s. / 1. roč. / docx
1. Didaktika psychologie jako hraniční vědní disciplína (předpoklady pro její konstituování). Předmět didaktiky psychologie. Vztah obecné didaktiky a didaktiky psychologie. Všeobecné didaktické poznámky k vyučování psychologie. Postavení psychologie v obsahu středoškolského vzdělávání.Pojmový aparát didaktikyVýchova » je záměrná, organizovaná, cílevědomá, plánovitá a specificky lidská činnost. Nepochybujeme o jejím významu, protože teprve výchovou se člověk stává schopným žít podle přirozeného p...
|
|
0,1 |
8x |
|
Vypracované okruhy otázek ke státní závěrečné zkoušce z Pedagogiky
Státnicové otázky31 s. / 3. roč. / doc
1 Pedagogika a její význam, význam studia pedagogické teorie pro pedagogickou praxi• Pedagogika je společenská věda - (z řec. paidagógos - pův. otrok, který doprovázel syna svého pána do školy a pečoval o něj; později převzala latina jako paedagogus - posun k významu učitel, vychovatel).• Pedagogika - věda a výzkum zabývající se vzděláním a výchovou v nejrůznějších sférách života společnosti. V zahraničí se používá pojem - pedagogická věda.1.1 Pedagogická teorie a její zdrojePedagogická teorie s...
|
|
0,3 |
7x |
|
Didaktika mladšího školního věku - didaktika matematiky
Poznámky20 s. / - roč. / doc
Dyskalkulie a další poruchy učení v matematice jsou zpravidla poruchami v komunikaci mezi dítětem a světem. Kvantitativní jevy a prostorové objekty existují nezávisle na nás a je třeba najít cestu, jak je dekódovat. Souvisí to s procesem vnímání kvantity, procesem učení, procesem zobecňování. Snahou je učit děti matematice na úrovni, jaké jsou schopny, postupem „4 P“:- POHODA - atmosféra bez napětí a strachu.- PROŽITEK - získávání pojmů na základě vlastních prožitků při manpiulativní a myšlenkov...
|
|
0,2 |
2x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Pedagogika
Státnicové otázky31 s. / 3. roč. / docx
1) Pedagogika a její význam, význam studia pedagogické teorie pro pedagogickou praxiPedagogika - je společenská věda - (z řec. paidagógos - pův. otrok, který doprovázel syna svého pána do školy a pečoval o něj; později převzala latina jako paedagogus - posun k významu učitel, vychovatel).- věda a výzkum zabývající se vzděláním a výchovou v nejrůznějších sférách života společnosti. V zahraničí se používá pojem - pedagogická věda.Pedagogická teorie a její zdrojePedagogická teorie se utvářela po ce...
|
|
0,1 |
10x |
|
Seminární práce z předmětu Didaktika somatologie 2
Seminární práce45 s. / 2. roč. / docx
ÚvodObor zdravotnický asistent je v našem školství i zdravotnictví mladým. Vychází však z konceptu všeobecné, dříve zdravotní, sestry. V rámci jejich vzdělávání hraje studium somatologie klíčovou roli. Pro dobrou práci na poli ošetřovatelství je nutná znalost základů anatomie a fyziologie člověka - somatologie, abychom lépe poznali potřeby našich pacientů/klientů.Studium je velmi náročné jak po obsahové stránce, tak po stránce poznávací. Pochopením jednotlivých zákonitostí a spojení je ve funkčn...
|
|
0,7 |
0x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Pedagogiky - předmět Pedagogicko-psychologická propedeutika
Státnicové otázky90 s. / 3. roč. / docx
1. Pedagogika jako věda o výchově. Předmět pedagogiky. Struktura pedagogiky a vztah k jiným vědám, charakteristika základních pojmů: vzdělání, vzdělávání, výchova, sebevýchova.Slovo pedagogika je řeckého původu (pais = dítě, ago = vedu). Paidagogos byl člověk, jemuž byla v zámožných řeckých rodinách svěřována péče o děti. Učil se s nimi, vodil je do školy, dozíral na ně. Často to byl vzdělaný otrok. Později byly termínem pedagog označovány osoby, které se profesionálně zabývaly výchovou a vzdělá...
|
|
0,8 |
12x |
|
Obecná didaktika - pojmy a vypracované okruhy ke zkoušce
Vypracované otázky36 s. / 3. roč. / docx
Téma A: ZÁKLADY OBECNÉ DIDAKTIKY1. CO JE DIDAKTIKA? Didaktika - teorie vzdělávání a vyučování - didaktika zahrnuje všechny jevy a procesy, které se týkají záměrné myšlenkové a motorické kultivace ve všech formách a stádiích vývoje; pojem vznikl z řeckého slova didaskein = učit; didaktika je součástí základních pedagogických věd. Základním zdrojem poznávání v didaktice je historická analýza, empirické zdroje a teoretická analýza jevu. Dříve J. A. Komenský se domníval, že pedagogika = didaktika, a...
|
|
0,1 |
21x |
|
Členění didaktických prostředků podle Josefa Maňáka
Studijní materiál53 s. / 3. roč. / docx
Podle Josefa Maňáka (2003) jsou didaktické prostředky jedním ze základních prvků výchovně vzdělávacího procesu. Ve výchovně vzdělávacím procesu na sebe navzájem působí čtyři komponenty. Mezi tyto komponenty patří:• Obsah výuky, učivo, jeho struktura,• Učitel, vyučování, tj. zprostředkování učiva žákům, řízení jejich učební činnosti,• Žák, učení, tj. proces osvojování učiva žáky,• Didaktické prostředky, tj. učební pomůcky a technické vybavení, umožňující zefektivnit výchovně vzdělávací proces. (M...
|
|
0,3 |
2x |
|
Konstrukce didaktických testů - seminární práce
Seminární práce16 s. / 1. roč. / doc
ÚVODÚkolem seminární práce je vytvoření a využití didaktického testu pro předmět Ošetřovatelství cvičení studijního oboru 53-41-M/OO7 Zdravotnický asistent, 1.ročník. Cílem seminární práce je zpracovat didaktický test tak, aby splňoval všechny požadavky na splnění výukových cílů, rozvíjel kompetence žáků při studiu tohoto předmětu a byl prostředkem k měření kvality vědomostí žáků.Obsahem didaktického testu bude pololetní shrnutí učiva pro Ošetřovatelství 1.ročník. Jedná se o nestandardizovaný di...
|
|
0,5 |
0x |
|
Teorie a didaktika sportovních a pohybových her
Vypracované otázky23 s. / 3. roč. / doc
Pohybová hra- jsou to všechny hry, kde je nutný pohyb k plnění herního úkolu (např. volejbal, honička, …)- je to současná soutěživá aktivita dvou soupeřících stran, která probíhá v neustále a nestandardně měnících se podmínkách, v neustále se pozměňujících vztazích- členění:1. velké = sportovní hry - mají mezinárodně (národně) platná pravidla, řízené jsou mezinárodní (národní, celostátní) federací2. drobné = malé - nejsou institucionálně řízeny, je to dějem motivovaná pohybová činnost, která se ...
|
|
0,2 |
11x |
|
Metodika tvorby školních vzdělávacích programů - SOŠ a SOU
Studijní materiál38 s. / 3. roč. / pdf
1. NEŽ ZAČNEME TVOŘIT ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMSamostatná tvorba uceleného projektu vzdělávání - školního vzdělávacího programu - je pro školu zcela novým procesem. Výsledkem tohoto procesu - pedagogického projektování - jsou školní vzdělávací programy, ve kterých škola prezentuje, jakým způsobem hodlá uskutečňovat očekávanou kurikulární změnu.Před samotnou tvorbou školního vzdělávacího programu proběhne ve škole přípravná fáze, během níž se vytvoří nezbytné předpoklady a východiska pro pedagogi...
|
|
0,3 |
0x |
|
Tématické okruhy otázek k magisterské státní závěrečné zkoušce z Geografie - Politická geografie
Státnicové otázky250 s. / 5. roč. / rar
Okruhy otázek státní závěrečné zkoušky z předmětu Zeměpis s didaktikou se skládají ze tří částí, které odpovídají skladbě předmětů v navazujícím magisterském studiu. Okruhů je celkem 25.Otázky se skládají ze tří částí (a, b, c):1. Část a - tvoří okruhy z didaktiky geografie, které mají pedagogicko-psychologickou část a část praktickou, která se týká zpracování konkrétního tematického celku.2. Část b - tvoří okruhy z předmětů regionální geografie Evropy, Asie a Afriky. Ameriky, Austrálie a Oceáni...
|
|
30,3 |
4x |
|
Příprava učitele na výuku - Školní didaktika
Studijní materiál26 s. / 1. roč. / docx
APARÁT PREZENTACE UČIVA1. Verbální komponenty Z verbálních komponentů učebnice obsahuje výkladový text prostý, výkladový text zpřehledněný (tabulky a schémata), doplňující texty, podtexty k vyobrazením a slovníčky pojmů, cizích slov. Z celkového počtu 9 bodů, učebnice dosáhla 5 bodů.2. Obrazové komponentyJako obrazové komponenty je v učebnici umělecká ilustrace, nauková ilustrace, fotografie, prosté obrázky, grafy, diagramy, plánky a obrazová prezentace barevná. Učebnice za obrazové komponenty d...
|
|
3,4 |
4x |
|
Oborová didaktika - psychologie a pedagogika
Prezentace57 s. / 1. roč. / ppt
Management vzdělávacího procesuŘízení procesu • tvorby od RVP k ŠVP
•
od formulace vize a cílů k evaluaci vzdělávacího procesu
•
Formulace obsahu
•
Formulace metod výuky - činnost učitele a činnost žáků
•
Formulace diagnostických a evaluačních nástrojů Klasifikace metod
•
Vychází z koncepce vzdělání
•
Osobnostní a sociální pojetí
•
Konstruktivistické pojetí
•
Humanisticko-kreativní pojetí Volba metod Kriterium zdroje (pramene) poznání
•
Slovní, názorné praktické ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Otázky ke zkoušce Didaktika, vypracované
Vypracované otázky30 s. / 2. roč. / doc
1. Didaktika, její postavení v systému pedagogických věd a vztah s didaktikou dospělých (andragogickou didaktikou).HISTORIEJan Amos Komenský- Didaktika Magna = Velká didaktika- podal v ní vynikající rozbor vyučování, ale řešil i problémy výchovnosti vyučování a organizace školské soustavy- pro Komenského byla didaktika souhrn mravní výchovy, zbožnosti, pedagogiky, pravidel organizace školy- základem byl pro Komenského talent,ale studium didaktiky může naučit dobře vyučovatVýznam Komenského spočí...
|
|
0,4 |
6x |
|
Souhrn z předmětu Didaktika odborných předmětů
Studijní materiál13 s. / 5. roč. / docx
Vzdělávání v historickém pohledu1. Vzdělávání za Karla IV. - kláštery, církevní školy, hlavně náboženství, jen muži (nerovnoprávnost), vyšší vrstva2. Vzdělávání v době Marie Terezie - povinná školní docházka, vynuceno společenským vývojem - začátek industrializace, průmyslu, bylo potřeba vzdělanosti lidí, prázdniny, první všeobecné vzdělávání celé populace, v 19.stol. vznikly střední odborné školy3. Vzdělávání v polovině min.století (1950-1970) - do 10% populace studovalo VŠ4. Vzdělávání v polov...
|
|
0,1 |
1x |
|
Obecná didaktika - vypracované okruhy
Studijní materiál21 s. / 3. roč. / docx
ZÁKLADY DIDAKTIKYDidaktika• můžeme ji chápat jako teorii vzdělání, teorii vyučování • všeobecné umění, jak naučit všechny všemu (Komenský)• je samostatný vědní obor, název je odvozen od řeckého didaskein - učit se, vyučovat• první knihu,která měla v názvu didaktiku - Ratke-pedagog (17.stol.)• což inspirovalo Komenského - česká didaktika - (všeobecné umění- naučit všechny všemu)• první pol. 19.stol.- Pestalozzi, Herbart - ve svých dílech systematicky vykládaly otázky teorie didaktiky• v evropskýc...
|
|
0,1 |
3x |
|
Základy obecné pedagogiky a didaktiky
Skripta50 s. / 3. roč. / pdf
1.1 PŘEDMĚT PEDAGOGIKYPředmětem obecné pedagogiky je výchova ve všech jejích formách, obsazích i vztazích (Průcha, 1997).Výsledkem výchovného působení je vzdělání, které může být:■ všeobecné x odborné (široký rozhled v oblasti přírodních a společenských věd x příprava na vykonávání konkrétních pracovních činností)■ teoretické x praktické (vytvoření systému informací o jevech a zákonitostech x aplikace vědomostí do pracovních dovedností a návyků)■ materiální x formální (soubor vědomostí, dovednos...
|
|
1,4 |
4x |
|
Okruhy ke zkoušce z Obecné didaktiky
Vypracované otázky22 s. / 1. roč. / docx
1. Úvod do studia didaktikyDidaktika• umění vyučovat• Teorie vyučování• Teorie kurikula, učení a vyučováníTradiční didaktika• normativní• Udává, jak by věci měly být• Systematizování didaktických kategorií• Nad obsahy jednotlivých oborůModerní didaktika • explanační• Vysvětluje, proč něco funguje a něco ne• V konkrétním obsahu oboruTradiční pojetí příliš abstraktní, obtížné posuzovat konkrétní výukové situace, pracuje se širokými pojmyŽivá didaktika• konkrétní didaktická koncepce• Reaguje na nov...
|
|
0,1 |
2x |
|
Somatologie s didaktikou somatologie
Státnicové otázky130 s. / 5. roč. / rar
Somatologie s didaktikou somatologie otázka č. 1• Buňka - tvar a velikost, organely, plazmatická membrána (složení a funkce, transport látek přes membránu, iontové kanály), dělení buněk. • Tělní tekutiny (rozdělení, složení, funkce), homeostáza, tlak osmotický a onkotický, acidobazická rovnováha. Krev - obecné charakteristiky, hematopoesa. • Didaktika somatologie - vymezení pojmu, vztah k ostatním pedagogickým a biologickým vědám. Didaktické zpracování tématu. SOMATOLOGIE - vymezení pojmu- nauka...
|
|
105,2 |
9x |
|
Seminární práce - Didaktika psychologie
Seminární práce22 s. / 1. roč. / docx
Studiu psychologie u zdravotnických oborů by mělo být věnováno dostatek času. Je to téma náročné, protože se dotýká nejen vlastní psychiky žáka, ale zdravotník, jako pomáhající profese, se často setkává s lidmi v nejrůznějších složitých životních situacích. Očekává se od něj, že bude pro své nemocné nejen zdravotníkem, ale i „jejich malým psychologem“.Úkolem učitele je nejen žáky „naučit psychologii“, podstatou je, aby se žáci učili sami v problematice orientovat, aby sami měli zájem být aktivní...
|
|
0,1 |
1x |
|
Speciální pedagogika - Psychopedie
Studijní materiál20 s. / 1. roč. / pdf
1. Definice, cíle a úkoly psychopedieKlíčová slova:psychopedie, mentální retardace, osoba s postižením, individuální přístup, oligofrenie,dem ence, pseudooligofreniePsychopedie (z řeckého psýché - duše, paidea - výchova) je nauka o zákonitostech rozvoje, výchovy a vzdělávání osob s mentální retardací (mentálním postižením).Předmětem psychopedie je mentálně postižený (mentálně retardovaný) jedinec. Samotný syndrom je označován jako mentální retardace. Můžeme se setkat i pojmy oligofrenie, slabomy...
|
|
0,2 |
11x |
|
Vypracované zkouškové témata k Didaktice
Vypracované otázky13 s. / 1. roč. / doc
1. Didaktika a její předmětPředmět didaktiky - Slovo didaktika je řeckého původu. Didaskein znamená učit, vyučovat, poučovat, jasně vykládat, dokazovat. J.A.Komenský (1592 - 1670) ve svém díle Didaktika velká (1657) chápe didaktiku jako „všeobecné umění, jak naučit všechny všemu“.V průběhu historického vývoje společnosti se měnily požadavky na výchovu a vzdělávání i jejich funkce. S tím se měnil i obsah pojmu a rozličná byla i filozofická a psychologická východiska, o něž se výklad problematiky ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Didaktika sekundárního vzdělávání
Studijní materiál196 s. / 1. roč. / pdf
Pojem „didaktika má svůj původ v řeckém „didaskein , což znamenalo učit, vyučovat, jasně vykládat, dokazovat. Jako první použil slovo didaktický v 17. století W. Ratke. Označoval jím cestu k vědění. J. Á. Komenský chápal didaktiku jako všeobecné umění, jak naučit všechny všemu. Jeho pojetí je široké a zahrnuje otázky, které dnes řeší obecná pedagogika.V první polovině 19. století se začíná vyčleňovat speciální část, kde se soustavně vykládaly otázky teorie vyučování (J. J. Pestalozzi, A. Diester...
|
|
1,0 |
0x |
|
9 kroků k samostatné práci žáka
Studijní materiál38 s. / 1. roč. / pdf
Roztomilá paličatost=základ pro samostatnost?"Ne, ne. Lenky. Tako, tam." (Pro nechápající: Ne, tam nepůjdu. Jdeme pro lentilky. Otče, jsou tímto směrem.) S těmito slovy vyrazila moje ani ne dvouletá dcera k polici, kde se nachází její oblíbený pamlsek. Víceméně rozhodla sama o tom, co a kdy se bude nakupovat.Samostatnost, nebo ještě lépe spoléhání se na sebe sama, se u dětí objevuje okolo druhého roku věku. Projevy objevivších se zárodků samostatnosti považuji rodiče za paličatost, neboť dítě je...
|
|
0,3 |
0x |
|
Didaktika - zkrácená verze výpisků
Poznámky14 s. / 3. roč. / docx
Didaktika - teorie vzdělávání a vyučování - didaktika zahrnuje všechny jevy a procesy, které se týkají záměrné myšlenkové a motorické kultivace ve všech formách a stádiích vývoje; pojem vznikl z řeckého slova didaskein = učit; didaktika je součástí základních pedagogických věd. Základním zdrojem poznávání v didaktice je historická analýza, empirické zdroje a teoretická analýza jevu. Dříve J. A. Komenský se domníval, že pedagogika = didaktika, ale v průběhu dějin se ukázalo, že tomu tak není. • k...
|
|
0,1 |
0x |
|
Didaktika - Osobnost učitele
Studijní materiál14 s. / 3. roč. / doc
Výzkumy:• Neexistuje univerzální definice dobrého či efektivního učitele,• Neexistuje korelace mezi učitelovou odbornou kompetencí a úspěšností vyučování,• Zvláštnosti osobnosti, charakteru nemusí mít přímý dopad na efektivitu výuky,• Charakteristiky učitele nemají přímý dopad na prospěch žáků (i cholerik může být dobrým učitelem),• Délka učitelské praxe a zkušenost nezaručuje dobré výsledky - i mladý učitel může mít dobré výsledky,• Nezáleží tolik na tom, jaké vlastnosti učitel má, ale spíše na...
|
|
0,1 |
5x |
|
Didaktika Informatiky II
Skripta65 s. / 1. roč. / pdf
Úvodní lekceCíl lekceCílem této lekce je vás seznámit s organizací výukového kurzu a požadavky na jeho úspěšné.Po absolvování lekce budete:• vědět, jaké lekce kurz obsahuje a kdy by jste je měli absolvovat• vědět, jaké vypracovat samostatné práceČasová náročnost lekce: 15 minutCíle kurzuCílem kurzu je seznámit se se základními informacemi o didaktice informatiky a výpočetní techniky. Kromě obecných a teoretických informací jsou součásti kurzu praktické rady pro budoucí a začínající učitele infor...
|
|
1,4 |
1x |
|
Skripta - Řízení výuky
Skripta154 s. / 1. roč. / docx
1 Co obecná didaktika je a o jaké didaktice pojednává tento studijní textCílePo prostudování této kapitoly byste měli být schopni:• charakterizovat obecnou didaktiku jako vědeckou disciplínu,• definovat vztah obecné didaktiky k oborovým didaktikám,• popsat metody didaktických výzkumů,• definovat základní pojmy vybraných didaktických teorií,• uvědomit si svůj přístup k výuce tak, jak ji realizujete nebo byste chtěli realizovat.Průvodce studiemV současné době si mnozí přemýšliví učitelé kladou otá...
|
|
0,7 |
4x |
|
Příprava učitele na výuku - Didaktika ošetřovatelství
Studijní materiál7 s. / 1. roč. / rtf
Cíle: - Kognitivní - žák bude schopen:o Definovat roli sestry při podávání lékůo Znát pravidla pro podávání lékůo Vyjmenovat jednotlivé formy lékůo Popsat jednotlivé způsoby aplikace lékůo Znát nástup účinku léků při různých způsobech aplikace - Afektivní - žák bude schopen:o Uvědomit si riziko spojené se záměnou lékuo Chápat důležitost správného postupu setry před podáním lékuo Rozlišovat vhodnost a nevhodnost správného způsobu podání léků vzhledem k době nástupu účinku- Psychomotorické - žák b...
|
|
0,2 |
5x |
|
Didaktika praktického vyučování - souhrn
Poznámky13 s. / 5. roč. / docx
Základní pojmy didaktiky praktického vyučování-dle školského zákona-žáci jsou jak na ZŠ tak SŠ, studenti jsou až na VŠ, VoŠ-již se nerozdělují studijní a učební obory-jednotnéobory vzdělání-s maturitní zkouškou; s výučním listem-SŠ učí učitel odborných předmětů, na učilištích učí učitel odborných předmětů (odborný výcvik-učitel, co má jen střední školu)DidaktikaJ. A. KOMENSKÝ-Didaktika velká• Zahrnuta do souboru pedagogických disciplín• Předmětem didaktiky je problematika učení a učení se• Dida...
|
|
0,1 |
1x |
|
Základy didaktiky
Skripta182 s. / 3. roč. / pdf
Studijní opora ke studiu Obecné didaktiky je určena pro posluchače bakalářského studijního programu oboru Informační technologie ve vzdělávání. Je zpracována v souladu s principy tvorby textů pro distanční vzdělávání. Autor se při přípravě textu snažil uplatnit také své zkušenosti s distančním vzděláváním získané v roli studenta i v roli tutora.Text obsahuje úkoly a náměty na aplikaci teoretických poznatků v praxi. Posluchači jejich řešením v průběhu studia pronikají hlouběji k pochopení problem...
|
|
2,8 |
0x |
|
Obecná didaktika - výpisky výrazů
Poznámky14 s. / 1. roč. / docx
Didaktika- umění vyučovat- Teorie vyučování- Teorie kurikula, učení a vyučováníTradiční didaktika - normativní- Udává, jak by věci měly být- Systematizování didaktických kategorií- Nad obsahy jednotlivých oborůModerní didaktika - explanační- Vysvětluje, proč něco funguje a něco ne- V konkrétním obsahu oboru- Tradiční pojetí příliš abstraktní, obtížné posuzovat konkrétní výukové situace, pracuje se širokými pojmy
|
|
0,1 |
2x |
|
Výpisky z literatury pro předmět Obecná didaktika
Studijní materiál28 s. / 3. roč. / docx
1. Systémové pojetí didaktiky- didaktická reflexe sahá hluboko do dějin lidské společnosti(Sokrates, Platón, Aristoteles)- tvůrce prvního didaktického systému: Jan Ámos KomenskýDidaktika: (z řec. dideskein = učiti)- disciplína zabývající se otázkami vyučování, učení a vzdělávání - v průběhu vývoje nabývala různých podob a byla také různě chápána a vymezována- přejímá pohyby moderního vědeckého poznání a stává se tak vhodným polem pro aplikaci různých teorií (např. didaktika kybernetická, informa...
|
|
0,7 |
1x |
|