Vybrané kapitoly z předmětu Jednotný trh EU
Přednášky49 s. / 2. roč. / doc
Přehled světové ekonomiky ve XX. stoletíRozhodující kategorie a pojmy používané při hodnocení stavu a kapacity ekonomiky: Obyvatelstvo Zdroje Technologie Instituce Obyvatelstvo:- v 19. století se počet obyvatel v Evrpě zdvojnásobil, mimo Evropu byl nárůst pouze o 20% - v Evropě klesala úmrtnost (hlavně u dětí)- v 19.století se v Evropě projevila „urbanizace“ (stěhování obyvatel do měst), ve světě se urbanizace projevila až ve 20.století - migrace v Evropě koncem 19.století a počátkem 20. století...
|
|
0,6 |
0x |
|
Plně integrovaný systém měření tlaku v pneumatikách - Freescale MPXY8300
Studijní materiál11 s. / 2. roč. / doc
Pro další zvýšení bezpečnosti provozu automobilů je dnes možné do každého kola vozidla umístit senzor tlaku (nahuštění) a tím včas řidiče informovat o defektu, nadhuštění či podhuštění pneumatiky. Zatímco dříve bylo nutné navrhnout malý modul s několika integrovanými obvody, dnes je toto možné realizovat jen jedním inteligentním multisenzorovým obvodem řady MPXY8300. Ten v sobě obsahuje integrovaný senzor tlaku, teploty i zrychlení, 8bitové MCU S08 i RF vysílač pro bezdrátový přenos informací do...
|
|
0,6 |
0x |
|
Charakteristika evropských produktů cestovního ruchu, jejich propagace a institucionální zabezpečení cestovního ruchu v EU
Studijní materiál10 s. / 4. roč. / doc
1 PRODUKT CESTOVNÍHO RUCHUProdukt cestovního ruchu je souhrn veškeré nabídky soukromého či veřejného subjektu podnikajícího v CR nebo CR koordinujícího. Patří mezi tzv. kontrolované faktory, tzn., že je součástí marketingového mixu. Jedná se o zboží (suvenýry, knižní průvodci, mapy apod.) nebo služby (ubytování, stravování, doprava, služby průvodců apod.). Cestovní ruch je odvětvím, jehož produkt (soubor jednotlivých služeb, nebo častěji balík služeb - „package“) je vysoce specifický. Produkt CR...
|
|
0,1 |
0x |
|
Regionální politika Evropské unie, soustava NUTS
Studijní materiál17 s. / 1. roč. / pdf
Cíl studia tématu: Studenti se seznámí s formováním toho, co bývá nazýváno jako Evropská regionální politika, respektive soustava výstupů Evropského generálního ředitelství pro statistiku.Hlavní body - pojmy k zapamatování:Evropská regionální politika po desetiletích vývoje dospěla do stavu, kdy „polyká“ největší část výdajů Unie. Významná část výdajů je fakultativně vázána na tzv. regiony (na úrovni NUTS 2), které splňují podmínku nepřekročit HDP v paritě kupní síly na hlavu 75 % unijního průmě...
|
|
2,3 |
1x |
|
Hlad - globální problém světa
Seminární práce13 s. / 3. roč. / doc
1. Úvod Hlad není jen nepříjemný pocit, který někdy cítíme před jídlem. Je to především strašlivá pohroma, jíž každoročně padnou za oběť stovky tisíc lidí, zejména dětí. Ve 20. století je pokrok ve vědě a technice na takové úrovni, že zajistí blahobyt celému lidstvu. Jenže tohle platí jenom v průmyslově vyspělých zemích s vysokou životní úrovní. Ve světě se dosyta najedí dva lidé ze tří. Těm, kteří mají to štěstí, že žijí v bohatších zemích, kde má každý jídla víc než potřebuje, může tenhle pro...
|
|
0,6 |
3x |
|
Tématické okruhy Ideové základy 3: Základy evropské civilizace
Studijní materiál53 s. / 2. roč. / pdf
1. okruh: VÝZVA KRIZE- dochází k výrazné proměně evropské civilizace - přesněji řečeno ke konci celé epochy, jejížvlastností bylo, že byla civilizací evropskou→ konfrontace s novými otázkami: Když končí tato epocha typicky evropské civilizace, znamená to konec projektu Evropa (toho co také můžeme nazvat jako společný evropský dům)? Znamená to, že kulturní i historická rozmanitost vlastní našemu civilizačnímu okruhu ztrácí svůj integrující prvek - ještě víc - totiž schopnost tvořit jediný domov, ...
|
|
1,4 |
2x |
|
Vstup do EU a podpora podnikání MSP, podpora regionálního rozvoje
Poznámky6 s. / 2. roč. / doc
1. Význam tématu z hlediska vstupu České republiky do EU- Co pro občana ČR znamená naše členství v EU ?- Pozice zaměstnance, manažera a podnikatele na evropském trhu práce- Možnosti uplatnění české firmy na evropském trhuO jaké vědomosti je zájem: - povědomí o strukturách Evropské unie - okolnosti přípravy na konkurenční podnikatelské prostředí - způsoby zabezpečení manažerských setkání se zástupci Evropské komise, Evropského parlamentu a jiných důležitých - orgánů EU, i s diplomaty na misi ČR a...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vstup do EU a uznávání kvalifikací a volný pohyb osob - živnosti v EU, ochrana zaměstnanců v EU
Přednášky6 s. / 2. roč. / doc
Význam z hlediska vstupu České republiky do EUEvropský proces je stále konkrétnější skutečností a prohlubování vztahů s ostatními zeměmi má vliv i na posílení intelektuální, kulturní a sociální, vědecké a technologické dimenze. „Evropa znalostí“ je uznávána jako faktor lidského růstu a dává občanům vědomí sounáležitosti ke společnému sociálnímu a kulturnímu prostoru.Význam tématu pro podnikatelský subjektVolný pohyb osob je významným přínosem nejen pro firmy, ale i pro osoby samé. Nelze však uva...
|
|
0,1 |
0x |
|
Protekcionismus, společná měna EU - seminární práce
Seminární práce11 s. / 1. roč. / docx
Nejprve vysvětlím, co vůbec tento pojem znamená a co si pod ním máme představit. Vznik slova má původ v latině: protectio = ochrana, neboli ochranářství. Znamená to upřednostňování vlastních výrobků, které vznikly „na domácí půdě“ a ne v zahraničí. Zejména co se týče průmyslové a zemědělské výroby. Např. český česnek oproti čínskému. Tento postup slouží k ochraně domácí výrobě, aby vytlačil veškerou zahraniční konkurenci. Je to druh hospodářské politiky, která má za úkol ochranu a podporu národn...
|
|
0,2 |
1x |
|
Soudní dvůr - Instituce EU
Prezentace25 s. / 1. roč. / pdf
Význam SD- Funkce: zajištění dodržování práva při výkladu a provádění SES (čl. 220 SES)- Udržení homogenity celého společenství- Rozhodnutí SD přispěla k rychlosti realizace společného trhu a ovlivnila především dodržování volného pohybu, práv spotřebitele, hospodářskou soutěž a nediskriminaci- Aktivita: především počátek, od JEA opatrnějšíTeoriie polliitiické mocii SD- Intergovernmentalismus (mezivládní přístup) - SD se snaží udržet svou legitimitu v očích čl. st., proto svou aktivitu modelují ...
|
|
0,5 |
1x |
|
Projekt manipulace s materiálem
Projekt17 s. / 3. roč. / pdf
1. Zadání.V zadání dostane každý student vlastní součást vyráběnou v prvním objektu závodu. Součástí zadání je výkres součásti a technologický postup výroby dané součásti. Zadáno bude i množství vyrobené za rok. Dalšími vstupními hodnotami jsou pojistná zásoba (doba, po kterou je schopen závod vyrábět z nakoupených polotovarů) a dávkový cyklus (doba potřebná k vyhotovení a vyexpedování jedné dávky vyráběných výrobků). Pro zjednodušení rovněž předpokládáme jednotné schéma rozmístění objektů v záv...
|
|
2,5 |
1x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu České právní dějiny
Vypracované otázky79 s. / 1. roč. / doc
1. Charakterizujte český stát a jeho mezinárodní postavení v období ranného a rozvinutého feudalismu, vysvětlete pojem Corona regni Bohemiae 9. - 14. století.Č. stát v pol. 9. stol. - řada knížectví, ovládaných knížectvím Čechů, repr. Přemyslovci; moc se rozvinula až po pádu Velké Moravy (895 Spytihněv odtrhl Čechy od Moravy)Ekonomika - zemědělská výroba, pak i řemeslná, mezinárodní obchod a pak v době vrcholného středověku - těžba stříbraPoliticky se stát upevňoval překonáváním odstředivých ten...
|
|
0,7 |
0x |
|
Hodnocení naplňování Maastrichtských kritérií Českou republikou a její další vývoj
Seminární práce38 s. / 5. roč. / docx
V současné době je Evropská unie považována za největší ekonomicko-politické uskupení světa. Jednotný trh Evropské unie je považován za obchodní velmoc, atak počáteční snahy o jeho vytvoření, slaví dnes úspěchy. Dalším významným krokem k evropské integraci byly snahy o zavedení jednotné měny euro. Nahrazení národních měn v rámci Evropské unie bylo vyvrcholením letitého vývoje evropské integrace, které znamenalo výraznou modifikaci stávajícího mezinárodního měnového systému, avšak tento proces in...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Řízení rizik ve firmách a organizacích
Státnicové otázky67 s. / 5. roč. / docx
1. Příčiny neúspěchu v podnikání (ŘR 25-28)Příčiny neúspěchu v podnikáníV souvislosti s rozvojem firmy musí její majitel provádět mnoho změn, s nimiž je spojeno riziko neúspěchu. Skutečnost, že majitelé či manažeři nereagují na změny vede často k ukončení činnosti. A často se stává, že o problémech všichni vědí, ale nikdo nic nedělá = nehluční zabijáci organizační efektivity.Mezi nehlučné zabijáky organizační efektivity patří: Nejasná strategie Konflikt priorit Neefektivní vrcholové vedení Nevho...
|
|
7,6 |
0x |
|
Vypracované zkouškové otázky ke státnicím z Ekologie krajiny a geobiocenologie
Státnicové otázky55 s. / 3. roč. / doc
Tili-querceta roboris-aceris inferiora et superiorajavorolipové doubravy nižšího a vyššího stupně1 BC-C (3)4, 2 BC-C (3)4 Především na bázích mírných svahů na přechodu do rovin a ve dnech svahových úpadů s oglejenými půdami s vyšším obsahem dusíku je v přirozených lesních společenstvech na rozdíl od lipových doubrav vyšší zastoupení javorů (Acer campestre, A. platanoides), jilmů (především Ulmus minor), případně i jasanu (Fraxinus excelsior). V bylinné synusii indikují vyšší obsah dusíku v půdác...
|
|
0,4 |
6x |
|
Analýza lékárenských softwarů a řízení skladových zásob - Farmaceutická společnost Magna Corp, s.r.o.
Semestrální práce29 s. / 3. roč. / pdf
Jako téma semestrální práce z předmětu Logistika jsme si vybrali analýzu lékárenských softwarů a řízení skladových zásob. Za tímto účelem jsme i oslovili společnost s názvem Magna Corp, s.r.o.Pár slov úvodem k této společnosti. Společnost Magna Corp, s.r.o. začala svou působnost v roce 2011 a věnuje se dvěma činnostem. První činnost je provozování lékárny, která sídlí na Praze 5, Újezdě a nazývá se Lékárna Na Újezdě.Další činností je činnost distribuční. To znamená, že společnost se zabývá soubě...
|
|
2,3 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky - okruh Systém vyšších rostlin
Státnicové otázky31 s. / 3. roč. / pdf
C) Krytosemenné (Magnoliophyta)- obecná char. + char. čeledi hluchavkovité (Lamiaceae).„krytosemenné“ = vajíčka jsou ukryta v plodolistu, fylogeneticky nejpokročilejší skupina, rovněž druhově nejbohatší skupina vyšších r. (300-350 tis.), nejdokonalejší adaptace na suchozemské prostředí.Charakteristika: Jedná se o autotrofní byliny nebo dřeviny. V dřevní části jsou cévy (tracheje). Jako orgány rozmnožování se vyvinuly květy. Ten chrání vajíčka pohlavní orgány před vysycháním (vajíčka jsou ukryta ...
|
|
0,6 |
13x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Pedagogiky a Psychologie - Pedagogicko-psychologická propedeutika
Státnicové otázky163 s. / 3. roč. / docx
Okruhy z pedagogiky1. Pedagogika jako věda o výchově. Předmět pedagogiky. Struktura pedagogiky a vztah k jiným disciplínám. Charakteristika základních pojmů: vzdělání, vzdělávání, výchova (v širším i v užším slova smyslu), sebevýchova.Pedagogika jako věda o výchově- Původ slova je z řečtiny a doslova znamená vést dítě. Pedagogika je věda o výchově člověka. Zkoumá výchovný proces v jeho plné šíři a složitosti. Pedagogika je věda - má předmět zkoumání, terminologii i metodologii. Předmět pedagogik...
|
|
0,4 |
29x |
|
Vypracované státnicové otázky - Evropská unie: Institucionálně právní rámec a jednotlivé politiky
Státnicové otázky99 s. / 3. roč. / doc
1) Porovnání klíčových teoretických přístupů (paradigmat) k evropské integraci, použití k interpretaci vývoje evropské integraceINTEGRACE - formy a procesy spojování, slučování původně izolovaných nebo samostatných jednotek v jediný a vnitřně jednotný systém→vytváří se nový celek, Integrace - formální (výsledek jednání a dosaženého konsenzu jednajících stran, vyvíjí se „po skocích“ - od smlouvy ke smlouvě, od polit.rozhodnutí k pol.rozhodnutí); neformální , (spontánní), na zákl.dynamiky ekonomic...
|
|
1,3 |
23x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Pedagogiky - předmět Pedagogicko-psychologická propedeutika
Státnicové otázky90 s. / 3. roč. / docx
1. Pedagogika jako věda o výchově. Předmět pedagogiky. Struktura pedagogiky a vztah k jiným vědám, charakteristika základních pojmů: vzdělání, vzdělávání, výchova, sebevýchova.Slovo pedagogika je řeckého původu (pais = dítě, ago = vedu). Paidagogos byl člověk, jemuž byla v zámožných řeckých rodinách svěřována péče o děti. Učil se s nimi, vodil je do školy, dozíral na ně. Často to byl vzdělaný otrok. Později byly termínem pedagog označovány osoby, které se profesionálně zabývaly výchovou a vzdělá...
|
|
0,8 |
12x |
|
Oceňování přírodních zdrojů - vypracované otázky - základy
Vypracované otázky21 s. / 3. roč. / pdf
Oceňování lesa a pozemkůOceňování • pozemky (lesní, zemědělské a další - mimo pozemků stavebních)
• lesních porostů
• škody na lesních pozemcích a porostech:
o dočasné i trvalé odnětí lesních pozemků
o omezení ve využívání lesa
o škody způsobené zvěří, požárem…
o krádeže: dřeva, stromků…
o předčasné smýcení lesních porostů a jiné druhy škod
o věcných břemen na lesních pozemcích
• věcná břemena na lesních i nelesních pozemcíchDruhy...
|
|
0,7 |
7x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Evropská unie: Institucionální rámec a jednotlivé politiky
Státnicové otázky122 s. / 3. roč. / doc
1. Porovnání klíčových teoretických přístupů (paradigmat) k evropské integraci, použití k interpretaci vývoje evropské integraceTeoretické bádání o evropské integraci lze z chronologického hlediska rozdělit do 4 základních etap podle toho, jaké výzkumné otázky v akademické sféře nejvíce zazněly a jak na ně většina teoretiků odpovídala.40. - 50. léta 20. stol. - otázka „jak odstranit konflikt“- obd. kdy se zrodilo několik plánů na mírové uspořádání v Evropě- propaguje rychlý postup sjednocovacího...
|
|
0,9 |
23x |
|
Studijní materiál z předmětu - Architektura počítačů
Studijní materiál51 s. / 1. roč. / docx
Von Neumannova architektura-Programy, i data jsou ve své podstatě jedno a totéž (posloupnosti nul a jedniček) -rozdíl mezi nimi je dán pouze významem -Programy i jejich data by se měly uchovávat v téže operační paměti.-Paměť s přímým přístupem-Sekvenční zpracováníOperační paměť -slouží k uchování zpracovávaného programu, zpracovávaných dat a výsledků výpočtu ALU -Arithmetic-logicUnit-Jednotka provádějící veškeré aritmetické výpočty a logické operace. -Obsahuje sčítačky, násobičky (pro aritmetick...
|
|
2,2 |
1x |
|
Podnikatelský plán pro společnost MSS European Technic, s.r.o.
Semestrální práce37 s. / 5. roč. / docx
1 Popis případuCílem práce je pomocí analýz a předpokladů sestavit jednoduchý marketingový a finanční plán pro námi zvolenou společnost na základě analýz vnitřního a vnějšího prostředí. Tyto analýzy sestavit pro společnost MSS European Technic, s.r.o.. Tato společnost je na počátku své existence, a proto jsou hlavní body práce převážně vyhodnocovány subjektivně za pomoci statistických předpokladů a odhadů.Na počátku práce je společnost popsána, jsou zde uvedeny nejdůležitější základní a právní i...
|
|
0,3 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Psychodiagnostika
Státnicové otázky63 s. / 5. roč. / doc
1.PSYCHODIAGNOSTIKA JAKO VĚDA. PŘEDMĚT A CÍL PSYCHODIAGNOSTIKY. PSYCHOMETRICKÝ A KLINICKÝ PŘÍSTUP, TESTOVÁ A NETESTOVÁ PSYCHODIAGNOSTIKA, POJEM MĚŘENÍ V PSYCHOLOGII.Psychodiagnostika je aplikovaná psychologická disciplína, jejímž předmětem je pozorování, měření a hodnocení. Cílem psychodiagnostiky je zjišťování a měření duševních vlastností a stavů a konečné stanovení diagnózy.Příbuznost s diferenciální psychologií - část obecné psychologie (dříve individuální psychologie = dnes adlerovská)- sle...
|
|
0,6 |
1x |
|
Kvantitativní metody a matematika - distanční studijní opora
Skripta319 s. / 3. roč. / doc
Předmluva: jak využívat tuto studijní oporuTento text představuje studijní oporu pro distanční studium kvantitativních metod ekonomických studijních programů v bakalářském studiu na Slezské univerzitě, Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné. Předmět Kvantitativní metody je členěn na dva semestrální kurzy: Kvantitativní metody A, který zahrnuje základy lineární algebry, diferenciálního, integrálního počtu a číselných řad a navazující kurz Kvantitativní metody B obsahující vybrané statistické me...
|
|
14,7 |
0x |
|
Vypracované státnicové okruhy z předmětu Antropologie jazyka, národa a národnosti
Státnicové otázky24 s. / 3. roč. / docx
I. Jazyk jako předmět antropologických studiíLingvistická antropologie, etnolingvistika, etnografie komunikace, lingvistický relativismus, Readr: Murphy, Duranti, Sapir• studium jazyka nelze oddělit od pokusu porozumět kultuře• Jazyk ve smyslu symbolické komunikace je ústřední součásti každé lidské kultury • Jazyk je podmínkou vývoje kultury ve smyslu kumulovat zkušenosti, technologie a dal stavět na již existujících• Lingvistická antropologie - interdisciplinární obor, na hranici mezi lingvisti...
|
|
0,2 |
8x |
|
Současný stav výzkumu interakce pneumatiky s podložím - Current situation of research into interaction of tire with wurface
Bakalářská práce44 s. / 3. roč. / pdf
1. ÚvodAutomobil si představujeme jako soustavu se čtyřmi koly a karosérií. Tato sestava je spolu spojena zavěšením kol, nápravou, tlumiči a pružinami. Každé těleso má 6 stupňů volnosti, tzn. že je jich poměrně mnoho. Pro popsání takové sestavy je tedy nutno vytvořit stejný počet diferenciálních rovnic, které jsou navzájem provázány. K této soustavě si všakmůžeme přidat další pohybové rovnice týkající se řídícího ústrojí, hnacího ústrojí, nákladu uloženého na vozidle atd. a proto počet stupňů vo...
|
|
2,8 |
0x |
|
Evropská integrace a environmentální ekonomika - Zápis z přednášky a podklad pro zkoušku
Přednášky62 s. / 4. roč. / pdf
Integrační tendence současného světaGlobalizaceCharakteristické znaky globalizace:Spontánní dlouhodobý proces vzájemného sbližování zájmů lidí planety na všech úrovních společenského života. Proces zahrnující kulturní, politickou a ekonomickou sféru. Jako pojem se používá od konce 19. Století.• jedná se o dlouhodobý proces vzájemného sbližování zájmů lidí celé planety na všech úrovních společenského života,• proces zahrnující kulturní, politickou a ekonomickou sféru,• globalizace není založena n...
|
|
1,6 |
0x |
|
Státní závěrečná zkouška - Evropská unie - Teorie a praxe
Státnicové otázky60 s. / 3. roč. / docx
1) klíčové přístupy (paradigmata) k evropské integraciPo druhé světové válce se v politických proklamacích stejně jako v teoretických úvahách sociálních vědců objevilo veliké množství představ o charakteru evropského integračního procesu. Tyto představy zahrnovaly nejrůznější postoje či jejich kombinace, jejichž počet vzrůstal s tím, jak se postupně některé integrační kroky začaly skutečně realizovat. Potřeba klasifikovat základní alternativy integrace vedla k zformulování tzv.integračních parad...
|
|
0,2 |
11x |
|
Vypracované otázky z okruhu Sociálně pedagogické teorie ke státnicím
Státnicové otázky58 s. / 3. roč. / doc
1. Paradigmata pomáhání, terapeutické a poradenské pomáhající systémy4 PARADIGMATA POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ :I. terapeutické paradigma - doprovázení, pomoz mi se poznat, cílem je zmenšení trápení a biopsychosociální pohoda klienta, je to paradigma orientované na klientaII. poradenské paradigma - nauč mě dovednosti, otevření možností, behaviorální přístupIII. reformní paradigma - orientované na změnu prostředí, prosadil se v 60.letech v Latinské Americe, je to antiapresivní pedagogika, má osvobozujíc...
|
|
0,5 |
11x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Evropská unie
Státnicové otázky95 s. / 3. roč. / docx
1. Teoretická reflexe evropského integračního procesu a fungování EUÚvod, klasické teorie: federalismus, neofunkcionalismus, realismusI. Úvodní definiceEvropská integrace- vytvoření a udržování intenzivních a různorodých vzorců interakcí mezi dříve autonomními jednotkami (William Wallace); interakce mezi suverénními státy
-
další klíčové atributy:1) společný trh a do určité míry i hospodářská unie (ekonomická dimenze) - odstranění překážek volného pohybu výr. faktorů- jedinečný fenomén ve vyš...
|
|
0,4 |
6x |
|
Zpracované otázky z předmětu Úvod do studia a dějiny farmacie
Vypracované otázky64 s. / 1. roč. / docx
1. Vývoj vysokého školství v EvropěVývoj vysokých škol• Universitas - celek, všeobecnosto Celek studentů a učitelůo Od středověku mají právo udělovat akademické tituly• Universitas magistorum et scholarium - společnost učitelů a studentů• 1. univerzita v Evropě - 1088 v Bologni• 1. univerzita ve střední Evropě - 1348 v Praze (UK)• Antika - akademie, lycea, rétorické školyo Disciplíny na základě aktuálního poznávání• Středověk - klášterní školy - tradice starověkého vzdělávání• Šíření nových pozn...
|
|
1,5 |
2x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Psychologie - předmět Pedagogicko-psychologická propedeutika
Státnicové otázky92 s. / 3. roč. / docx
1. Předmět psychologie. Psychologie jako věda, její postavení v systému věd, disciplíny a metody. Pojem psychika. Název psychologie pochází z řečtiny a znamená nauku o duši (o psychice) (= o duševním životě) = předmět psychologie. K vymezení svého předmětu užívá termíny vědomí a prožívání, ale později se ukázalo, že toto vymezení psychologii nestačí. Psychologie je významná vědní disciplína, která usiluje o upřesnění a vymezení. Vědomí - jedna z psychických vlastností. Umožňuje člověku vytyčovat...
|
|
0,3 |
17x |
|
Zkouškové otázky - vypracované - České právní dějiny
Vypracované otázky57 s. / 1. roč. / doc
2) Velkomoravská říše - stát a právoStát a jeho orgány V čele státu stál kníže (nejvyšší zákonodárce a velitel vojsk) - v pramenech té doby je Rostislav a Svatopluk někdy nazýván král (rex). Můžeme nalézt i pojem králek (u východních Franků) a padišáh (král králů) v perských pramenech. Kníže byl nejdříve ustanovován na základě zásady seniorátu, který byl však poměrně rychle nahrazen primogeniturou. Pokud by nebyl nástupce, mohla se uplatnit volba panovníka na sjezdu velmožů. Nevíme, kde vládce s...
|
|
0,9 |
2x |
|
Didaktické principy, výukové metody a organizační formy
Studijní materiál27 s. / 1. roč. / doc
I. Didaktické principy, výukové metody a organizační formyRozhodujícím prostředkem k dosahování výukových cílů je vhodná výuková metoda. Výběr výukové metody a její dokonalé ovládání a realizace ve výuce patří k mistrovství dobrého učitele. V průběhu vývoje školy a pedagogiky vzniklo mnoho různých výukových metod. Jejich utřídění jednak umožňuje učiteli správně se orientovat v klasifikaci výukových metod, jednak mu ukazuje cestu k vlastnímu tvořivému hledání optimální výukové metody (resp. kombi...
|
|
0,2 |
2x |
|
Vypracované otázky ke státnicím - Mezinárodní vztahy
Státnicové otázky256 s. / 3. roč. / doc
1. Filosofické a právní základy MVPRÁVNÍ ZÁKLADYVývoj práva mezinárodního společenství:• Souběžná existence více nezávislých politických územních celků.• Četné a intenzivní vzájemné styky těchto celků.• Překonání politiky egocentrismu a izolacionalismu.• Souborem konečným, rozšířeno na všechny kontinenty a zahrnuje všechny státy světa.Stát a jeho svrchovanost:• Určující subjekt mezinárodního práva.• Jednotky nadané svrchovaností (suverenitou), vrcholná a výlučná moc na příslušném státním území a...
|
|
1,8 |
36x |
|
Otázky ke státní závěrečné zkoušce z předmětu Teorie a metody bezpečnostních a strategických studií
Státnicové otázky54 s. / 3. roč. / docx
1. Realistické pojetí národní bezpečnosti a Hobbesovo dilemaa) Realismus:− základní jednotka: nezávislé státy− směr zájmu: válka a bezpečnost− Hlavní přístup: vyvažování sil (mezi státy, mezinárodní právo)− Výhled: Pesimistický/stabilita− Motivy aktérů: národní zájmy, nulová soutěž, bezpečnost/moc− Koncepty: Anarchie, síla, polarita− Předpisy pro politiku: Růst národní moci, odpor k omezování národní autonomieZnaky realismu:− ústřední role státu, princip přežití a princip svépomoci− Hlavní aktér...
|
|
0,2 |
5x |
|
Vypracované otázky z předmětu Terapeutická a protetická technika
Vypracované otázky24 s. / 3. roč. / docx
1. Terapie - definice, přehled používaných fyzikálních polí v oblasti terapie, důvody používání různých polí. • Terapie=léčba• Kauzální - zaměřená na příčinu (co to způsobuje)• Symptomatická - zaměřená na projevy o Používá se pokud příčinu nejde odstranit (nevíme jak)• Paliativní - zaměřená na obtíže které vznikají, ale neléčí• Fyzikální terapie o Původně - masáže teplé prameny, horký písek, sluneční paprsky o Aplikace podnětů za očekávaných reakcí organismu• Fyziatrie (prevence,...
|
|
0,1 |
3x |
|
Vypracované otázky z předmětu Úvod do studia a dějiny farmacie
Vypracované otázky35 s. / 5. roč. / docx
1. VÝVOJ VYSOKÉHO ŠKOLSTVÍ V EVROPĚANTIKA• v Řecku vznikaly 1. školy: akademie, lycea, rétorické školy: Platón - Akademia, Aristoteles - Lykeion, AthénySTŘEDOVĚK• kláštěrní školy• universitas = celek, všeobecnost (universitas magistrorum et scholarium - společenství učitelů a studentů)• 1088 Bologna - 1. univerzita v Evropě• 1348 Praha - 1. univerzita ve střední Evropě• univerzity zakládali panovníci a církevní hodnostáři, vlastní samospráva, rektor• akademické svobody - Constitutio Habita - Bol...
|
|
0,1 |
0x |
|