OKNAPLAST spol. s r.o. - Optimalizace zásob v organizaci
Semestrální práce21 s. / 3. roč. / pdf
Jako téma našeho projektu jsme si zvolili „Optimalizaci zásob v organizaci“. Naše firma se nazývá OKNAPLAST spol. s r.o. vyrábějící plastová, hliníková, dřevěná okna a dveře. Firmu jsme si vybrali z důvodu snadného přístupu k informacím díky blízkému vztahu člena naší skupiny k hlavní účetní a majiteli firmy.Společnost vznikla v roce 1994 se zaměřením na výrobu a montáž plastových, později pak hliníkových a dřevěných oken a dveří a na další činnosti s tím spojené. Výrobní závod v Sobotce, produk...
|
|
0,4 |
0x |
|
Prezentace na Inovační a procesní management - podnik RegioJet
Prezentace27 s. / 5. roč. / ppt
Stručně o společnosti• Společnost RegioJet a.s. je dceřinou společností STUDENT AGENCY, která byla založena Radimem Jančurou, aby mohl realizovat svůj sen a vstoupit na trh s železniční dopravou.• Samotné začátky společnosti nebyly vůbec jednoduché a ve výsledku se společnost RegioJet a.s. stala prvním soukromým dopravcem v České republice.„Na kolejích je ta největší díra na trhu - černá díra, od toho také zkratka ČD. Za dvacet let od revoluce se změnilo téměř vše, autobusy jsou nádherné, MHD sk...
|
|
2,6 |
3x |
|
Andragogika - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta27 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis).V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto ma...
|
|
0,3 |
9x |
|
Inovační klima firmy (inovační praktiky, budování inovační struktury)
Seminární práce27 s. / 5. roč. / pdf
Jako téma naší seminární práce jsme si vybraly Inovační klima firmy (inovační praktiky, budování inovační struktury), protože je nám toto téma nejbližší a můžeme ho prakticky implementovat v námi známé firmě, tedy tato práce neobsahuje pouze teoretickou část, ale samozřejmě i praktickou vztaženou konkrétně k firmě ZFP akademie, a. s., která působí v sektoru služeb.Práce je rozdělena na pět částí. V první části je třeba se věnovat vysvětlení základních teoretických poznatků, jako jsou: co je to i...
|
|
0,5 |
3x |
|
Soubor přednášek z předmětu Poradenství pro manažery a podnikatele
Přednášky46 s. / 5. roč. / docx
1. přednáška - SLUŽBY (1. část)Sektor služeb- Průmysl služeb patří v dnešní době mezi klíčová odvětví většiny ekonomik.- Díky moderním technologiím přecházejí lidé do sféry služeb.- Podle tabulek zaměstnanosti ve službách zaostává Česká republika za celkovým průměrem Evropské unie o cca 12%. Máme tedy ještě potenciál k rozšíření nabídky služeb.Definice služeb- „Služba je proces s nehmotným výstupem, který je realizován poskytovatelem služby, a který má za cíl uspokojit nehmotné potřeby zákazníka...
|
|
0,7 |
0x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu Ekonomika podniku
Vypracované otázky31 s. / 1. roč. / doc
1. Charakterizujte cíl podnikání a obsah podnikání, význam podnikatele.Podnikání = soustavná výdělečná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlast. jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku či uspokojování potřeb zákazníků výrobky a službami ke spokojenosti zákazníků s cílem max. hodnoty podniku (bohatství vlastníků). Podnikatel je rozhodujícím faktorem hosp. rozvoje, jde o osobu zapsanou v obchod. rejstříku, osobu podnikající na základě živnostenského oprávnění nebo na základ...
|
|
0,5 |
1x |
|
Vypracované otázky z předmětu Firemní inovační politika
Vypracované otázky46 s. / 4. roč. / doc
1. Definujte inovaci a invenci „Inovacemi rozumíme nové produkty a procesy a významné změny produktů a procesů. Inovaci pokládáme za uskutečněnou, pokud byla uvedena na trh (inovace produktu) nebo použita v produkčním procesu (inovace procesu). Inovace tedy zahrnuje řadu vědeckých, technologických, organizačních, finančních a komerčních činností.“ Inovaci nelze zaměňovat s invencí. Invence je dobrý nápad, který je součástí procesu inovace.2. Vyjmenujte a charakterizujte stupně inovací• přírůstk...
|
|
0,4 |
13x |
|
Návrh národního rozvojového plánu České republiky 2007 - 2013
Studijní materiál206 s. / 2. roč. / pdf
PŘEDMLUVACílem předloženého dokumentu byla aktualizace Národního rozvojového plánu ČR 2004 - 2006, která ve svém výsledku vedla k vytvoření integrovaného dokumentu - Národního rozvojového plánu České republiky (dále „NRP ČR“) 2007 - 2013. NRP ČR 2007 - 2013 plně odráží změny vyplývající z odlišného přístupu k evropské politice hospodářské a sociální soudržnosti 2007 - 2013, především jde o posun Cílů politiky soudržnosti EU, nový přístup k procesu programování a nové ambice ČR jako plnohodnotnéh...
|
|
2,2 |
0x |
|
Ekonomika lesního hospodářství - vybrané kapitoly
Skripta284 s. / 2. roč. / pdf
Mezi významná kritéria, používaná vedením lesních podniků - tj. podnikatelských subjektů zabývajících se buď celým rozsahem lesní výroby nebo jen její částí - jsou ukazatelé vyjadřující úroveň ekonomické efektivnosti. Předpokladem správných rozhodnutí na tomto úseku řízení lesních podniků je nejen znalost ekonomické teorie obecně platné pro výrobní podniky, ale neméně důležité jsou i poznatky z oblasti pěstební a těžební činnosti lesní výroby.Ekonomika lesního hospodářství je odvětvovou ekonomik...
|
|
1,7 |
0x |
|
Přednášky ku předmětu Poradenství pro manažery a podnikatele
Přednášky150 s. / 5. roč. / rar
Sektor služeb• Průmysl služeb patří v dnešní době mezi klíčová odvětví většiny ekonomik.• Díky moderním technologiím přecházejí lidé do sféry služeb.• Podle tabulek zaměstnanosti ve službách zaostává Česká republika za celkovým průměrem Evropské unie o cca 12%. Máme tedy ještě potenciál k rozšíření nabídky služeb.Definice služeb• „Služba je proces s nehmotným výstupem, který je realizován poskytovatelem služby, a který má za cíl uspokojit nehmotné potřeby zákazníka.“• Zkráceně: „Služba je proces...
|
|
12,1 |
0x |
|
Rozvoj tvůrčích a inovačních dovedností u manažerů a jejich pracovních týmů
Seminární práce28 s. / - roč. / doc
Veškerá civilizace je produktem tvůrčích aktivit lidí. Tvořivost je velký potenciál, který zdaleka není ještě využíván tak, jaké poskytuje možnosti. V tržním hospodářství je nezbytný proto, aby firmy prosperovaly a současně svými produkty zkvalitňovaly život spotřebitelům. Studium tvořivosti je interdisciplinární a v rámci oboru management má velmi důležité místo.Tvořivost je široký pojem a vzhledem k univerzálnímu uplatňování je dost obtížné jej vymezit. Rhodes (1961) na základě analýzy různých...
|
|
0,2 |
0x |
|
Case study - Marketingový audit společnosti a návrh inovace
Studijní materiál17 s. / 3. roč. / pdf
Kdo jsme?Jsme tradiční pánské kadeřnictví a holičství. Staráme se o vzhled našich zákazníků více než jeden rok a naši provozovnu naleznete v centru Prahy na Karlově náměstí. O zákazníky se zde starají až 4 barbeři, kteří jsou ochotni poskytnout ty nejlepší služby, které nabízíme. Snažíme se pro každého zákazníka udělat maximum. A všichni zaměstnanci se ztotožňují s naším sloganem:P&J Barbershop: Místo, kde elegance získává podobu.Hlavním předmětem podnikání je poskytování holičských a kadeřn...
|
|
1,4 |
2x |
|
Stručná učebnice základů managementu
Skripta31 s. / 3. roč. / pdf
V současnosti je na našem knižním trhu dostatek publikací, ve kterých se čtenář seznámí s historickým vývojem, aplikacemi i s novými trendy v managementu. Přesto jsem se rozhodl zpracovat následující text, abych vyplnil mezeru, kterou jako učitel managementu v této oblasti pociťuji. Domnívám se totiž, že řadě nových zájemců o danou problematiku chybí stručná publikace, která by čtenáře seznámila se základy managementu a tak vytvořila základní skelet znalostí pro další studium metod a postupů říz...
|
|
7,5 |
0x |
|
Studijní materiály - Strategický management
Studijní materiál20 s. / 3. roč. / doc
Proces strategického managementuFáze (5):1. Definice podniku a stanovení strategického plánování ↔ znovudefinování, jak je zapotřebí2. Stanovení strategických cílů a výkonnostních úkolů ↔zkorigovat, jak je ..3. Formulace strategie k dosažení cílů a úkolů ↔ přeformulovat …4. Vypracování a plnění strategického plánu ↔ přepracovat, jak je zapotřebí5. Vyhodnocení plnění plánu, přeformulování či jeho realizace ↔ vracet se k 1-4, jak je zapotřebíOkolní podmínky - sociální, politické, kulturní, legisla...
|
|
1,9 |
2x |
|
Přednášky z předmětu Management změny
Přednášky94 s. / 4. roč. / docx
Management změny se zabývá aplikací strukturovaných procesů a vybraných nástrojů, metod a přístupů navržených pro řízení změn v organizaci k dosažení požadovaných výsledků.Požadované výsledky - odvíjí se od zákazníka, který chce dostávat kvalitní výrobky, dostávat je včas a za konkurenceschopnou cenu.Přístupy, metody a nástroje zlepšování:• reengineering - zásadní, radikální přehodnocení, dříve, pokud něco nefungovalo, tak se to zbouralo a podnik to začal dělat úplně jinak• KAIZEN - neustálé zle...
|
|
29,1 |
0x |
|
Přednášky z předmětu Inovační a procesní management
Přednášky26 s. / 5. roč. / docx
Význam inovací v podnikuKonkurenceschopnost- Schopnost firem, odvětví, regionů, národů a nadnárodních regionů vytvářet vysokou úroveň příjmů a zaměstnanosti.- Vychází z identifikace a využívání konkurenčních výhod.- Konkurenční výhoda může mít podobu:a) Nižších cen za rovnocenné výrobky.b) Poskytnutí zvláštních výhod, které v konečném důsledku zastíní vyšší cenu.Podle Portera 2 základní typy konkurenční výhody:- Nízké náklady s následnou schopností podniku provozovat všechny hodnototvorné činnos...
|
|
0,5 |
0x |
|
Skripta na Management
Skripta54 s. / 1. roč. / docx
1. Základní pojmyManagement je slovo převzaté z angličtiny a jeho obecnému pojetí odpovídá český překlad řízení, vedení, správa. V odborné terminologii má tři následující základní významy:• označuje vedoucí představitele organizace,• představuje určitý způsob vedení lidí a řízení organizačního celku• je názvem předmětu studia a výzkumu.1.1 Managementjako určitý způsob řídícího procesu lze definovat několika způsoby. Management je:• Proces systematického provádění všech manažerských funkcí a efek...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované otázky z předmětu Inovace v podniku
Vypracované otázky7 s. / 5. roč. / docx
INOVACE ZALOŽENÁ NA NEČEKANÉM ÚSPĚCHUNeočekávaný úspěch nabízí nejlepší cestu k inovaci. Přestože je nejméně riskantní, je jako zdroj inovací využíván překvapivě málo. Často je dokonce managementem odmítán, protože pro vedení firmy není snadné neočekávaný úspěch přijmout a využít. Často k němu dojde v oblasti, ve které firma úspěch neočekává, na úkor oboru, v němž firma dlouhodobě působí, na který je zvyklá, který považuje za svůj hlavní a ve kterém se cítí dobře. Příklad: Obchodní dům specializ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Zdroje inovačních příležitostí
Semestrální práce11 s. / - roč. / doc
1 Úvod a cíl práce1.1 ÚvodZměny působící ve světě v dnešním minulém i v budoucím, jsou změnami velmi důležitými. Každý člověk se s nimi v běžném životě setkává a je nucen je určitým způsobem akceptovat, nebo i dokonce v plné míře přijímat. Ne jinak je tomu i u firem. Ovšem pro vedení společností je nutností na tyto změny flexibilně reagovat a vstřebat z nich to nejdůležitější a nejužitečnější. Změnám se každopádně dá pomoci. Ať už pouhým monitorováním trhů a společnosti vůbec, tak především vědo...
|
|
0,1 |
5x |
|
Soubor přednášek z Marketingu
Přednášky63 s. / 3. roč. / pdf
Marketing- druh podnikatelské filosofie- aktivita, která je zaměřena na uspokojování lidských potřeb- práce s trhem- tržně orientovaný způsob řízení podnikatelského subjektu- tvorba reklamy a zviditelnění na trhu4 P - hmotné produkty7 P - nehmotné produktyZákazník dostává:- produkt- hodnota pro zákazníkazabývá se:- výzkumem trhu- cenovou politikou- segmentací trhu- finančním řízením firmy -> tolik tam nepatří- reklamou- návrhem a vývojem produktudefinice:= manažerský proces sloužící k identif...
|
|
10,6 |
0x |
|
Kreatívní ekonomika
Bakalářská práce20 s. / - roč. / doc
„V posledních letech se začíná vydělovat nový typ konkurenční výhody. Jde konkurenceschopnost založenou na kreativitě (creativity-driven). Přestože je kreativita a její vazba na učení a zkušenosti běžně považována za podmínku vzniku a šíření inovací, a kreativní inovace jsou jako termín užívány v literatuře týkající se inovací, zdůraznění samotné kreativity se patrně stává základem úplně nového směru s potenciálem tvorby nového ekonomického paradigmatu tzn. „kreativní ekonomiky“.“Florida postavi...
|
|
1,0 |
0x |
|
Marketingový mix - Nástroje marketingového řízení - studijní opora
Skripta43 s. / 3. roč. / pdf
ÚvodCílem studia této části marketingové problematiky je naučit se nahlížet na činnost podniku a v souvislosti s tím i na jeho činnosti a funkce jako na nástroje marketingového řízení. Poté by mělo být již relativně snadné projít strukturou nástrojů s nimiž se student mnohdy seznámil již v managementu a podnikové ekonomice a nacházet mezi těmito nástroji vztahy a jejich společný tržní - marketingový rozměr. Smyslem je získat schopnost vnímání manažerské a ekonomické problematiky v tržním kontext...
|
|
0,5 |
1x |
|
Marketingové řízení - státnice
Státnicové otázky14 s. / 5. roč. / doc
1. Charakteristika základních fází marketingového řízení - Popis obsahu jednotlivých fází.- Marketingový proces je členěn do 3 fází - plánování, realizace, kontrola- Další členění dle časového horizontu: strategické řízení, taktické a operativní řízení- Začátek - celková analýza situace, v níž se firma právě nalézá; firma analyzuje své trhy a prostředí, které ji obklopuje; musí určit silné a slabé stránky, marketingové aktivity a obchodní příležitosti, kterých by mohla nejlépe využít; Fáze pláno...
|
|
0,7 |
1x |
|
Souhrn z přednášek - Management
Přednášky41 s. / 1. roč. / doc
Osobnosti:James Montgomery:- autor prvního manažerského textuRobert Owen a James Watt:- universalisté, doporučují postupy k zlepšení kvality výroby a zejména účelnou kvalifikační přípravu mistrů a dělníků.Daniel McCallum a Henry Poor:- byli první, kteří formulovali základní obecné poslání manažerských činností, tj. řídili rozdělení (alokaci) a přerozdělení (realokaci) činností a zdrojů v prostoru a čase k dosažení stanoveného cíle.- Stále jsou aktuální jejich doporučení týkající se přesných časo...
|
|
0,3 |
1x |
|
Podpora podnikání a synergie u Malého a středního podnikání
Studijní materiál7 s. / 3. roč. / pdf
Jaké mají tyto dvě problematiky společné téma? Vezmeme-li v úvahu, že podpora podnikání slouží k rozvoji daného podniku a základní mimo technickou poučkou je, že synergie je jedna a jedna jsou tři, pak výsledek je již na místě. Ano, jedná se v obou případech o zefektivnění určitých podnikových procesů. Proto se v této kapitole v první části dočtete o podpoře podnikání, včetně současných možností v České republice a v druhé části Vám přiblížíme synergické podnikání a jeho jednotlivé typy. V závěr...
|
|
0,4 |
0x |
|
Management inovací - vypracované otázky
Vypracované otázky27 s. / - roč. / docx
1. Jaký je význam inovačních aktivit v podnikání - rozveďte. - Na prahu 21.století začíná nové kolo konkurenčního boje na globálních trzích: začíná závod o dlouhodobou prosperitu všech organizací.Musíme vidět jiné pojetí konkurenční soutěže ve 21.století: do hry vstupují nové obory jako informatika, materiálové inženýrství a genetické inženýrství. Proto už nestačí jenom znát odpověď na otázku: Jak získat co největší ekonomický přínos v oboru s jasně vymezenými hranicemi a se zřetelně se projevuj...
|
|
0,5 |
1x |
|
Ekonomická analýza chování spotřebitelů a firem a její využití při analýze změn v podnikatelském prostředí
Analýza6 s. / 3. roč. / doc
PŘÍKLAD 1: Ekonomická analýza chování spotřebitele A) rohlíkyLze tuto charakteristiku spotřebitelova chování na trhu s rohlíky přehledněji vyjádřit? Jak? » Lze, za pomocí výpočtů a grafuTabulka:...Graf: ...Kolik rohlíků nakoupí p. Novák při ceně rohlíku 4,- Kč?» 2 rohlíky za 4,- KčVýpočet:1 rohlík = 6 Kč → 6 Kč (6 - 0 = 6)2 rohlíky = 10 Kč → 4 Kč (10 - 6 = 4)3 rohlíky = 12 Kč → 2 Kč (12 - 10 = 2)4 rohlíky = 13 Kč → 1 Kč (13 - 12 = 1)5 rohlíků = 13 Kč → 0 Kč (13 - 13 = 0)
|
|
0,4 |
14x |
|
Inovace koleček dětského kočárku Fenix F4
Seminární práce32 s. / - roč. / doc
Česká společnost PATRON Bohemia s.r.o. začala v oblasti výroby dětských kočárků, s myšlenkou navázat na tradiční výrobu ryze českých kočárků, v Mělníku v roce 1999. Po několika měsících usilovné práce na vývoji a přípravě výroby dětských kočárků se podařilo v březnu 2000 celou kolekci vlastních výrobků poprvé představit na veletrhu a po několika měsících společnost začala s výrobou. Dnes je společnost PATRON Bohemia s.r.o. největ-ším českým výrobcem dětských kočárků. Vysoká kvalita výrobků, jeji...
|
|
1,8 |
3x |
|
Management inovací - stručně vypracované otázky
Vypracované otázky7 s. / - roč. / doc
1.Jak vznikají (čeho jsou důsledkem) inovační příležitostiNa prahu 21. století začíná nové kolo konkurenčního boje na globálních trzích - závod o dlouhodobou prosperitu všech organizací. Uplatnění nového pohledu na budoucnost: odhadnout dostatečně přesně investice potřebné na uspokojení nových zákaznických potřeb, požadavků a přání. Do hry vstupují nové obory jako informatika, materiálové a genetické inženýrství.Vyzyvatelé - firmy, které předbíhají vývoj a mění pravidla hry.Váhavci - jsou pozadu...
|
|
0,5 |
0x |
|
Inovace výrobků Babolat - seminární práce
Seminární práce7 s. / - roč. / docx
1. Popis výrobku uvedení na trh nové tenisové rakety - Aero pro Drive GT Historie Babolatu sahá do druhé poloviny 19.století. Specializace Babolatu byla nejprve výroba tenisových výpletů. V současnosti je to výrobce tenisového zboží, především tenisových raket. Tato značka je neustálým inovátorem tenisových raket, o čemž vypovídá její první místo na světě mezi nejprodávanějšími tenisovými raketami pro profesionální hráče. Samozřejmě významnou zásluhu na tom mají propagátoři značky z řad předníc...
|
|
0,1 |
3x |
|
Asigment inovace v automobilovém průmyslu
Esej8 s. / 2. roč. / pdf
Moje práce se bude zaobírat trendy v automobilovém průmyslu, budu se chtít zamyslet nad bezpečností vozidel, emisními normami, elektrifikací vozidel a „downsizingu“ motorů u automobilů.
|
|
0,7 |
0x |
|
Inovace nákupního centra v Kladně - seminární práce
Seminární práce10 s. / - roč. / docx
1. ÚvodPředmětem zkoumání v této seminární práci je nákupní centrum Oáza Kladno, která poskytuje na více než 18000 m2 svým zákazníkům výběr z 30 obchůdků a 8 větších obchodů zabývající se především prodejem zboží a služeb.Oáza Kladno je v provozu od listopadu loňského roku, a tím se stala pro Kladno i okolí prvním nákupním centrem pro více než 120 000 obyvatel.V této seminární práci se chci zaměřit na kvalitu a rozsah poskytovaných služeb a obchodů věnovaným prodeji různého druhu zboží.
|
|
0,1 |
1x |
|
Inovace elektronické knihy Amazon Kindle
Seminární práce7 s. / - roč. / doc
Popis výrobkuAmerická společnost Amazon se za posledních deset let stala jednou z největších obchodních sítí na světě, kde je možné koupit téměř cokoliv od kočárku až po motorku. Její nejrozšířenější nabídkou a zároveň specializací se ovšem staly knihy. Pokud není sháněná kniha v anglickém jazyce dostupná přes Amazon, je jen velice obtížné ji sehnat. Amazon se tedy stal knižním gigantem stejně tak jako z názvu evokující největší řeka na světě, Amazonka. Společnost působí také ve Velké Británii, ...
|
|
0,2 |
2x |
|