Matematika v ekonomii - učební text
Studijní materiál128 s. / 1. roč. / docx
Význam předloženého učebního textu spočívá v objasnění, jakým způsobem využívat nástroje matematiky v ekonomické analýze. Nejedná se však o pouhý souhrn témat a ukázku příkladů, kdy se matematika v ekonomii využívá. Smyslem je naučit čtenáře přemýšlet nad danou problematikou a matematiku v ekonomii používat správným způsobem. Každá ekonomická teorie nebo ekonomický model je založen na jistých předpokladech, které ale ve skutečnosti vždy neplatí a tento fakt je nutné si uvědomovat. Ekonomická teo...
|
|
2,1 |
0x |
|
Vypracované otázky ke státnicím z okruhu Teoretická informatika a matematika
Státnicové otázky62 s. / 3. roč. / docx
1. (LZU) Model a jazyk Výrokové a Predikátové logiky. Syntax jazyka, induktivní definice gramatiky jazyka, míry složitosti výrokové/predikátové formule.Jazyk.pojmy → Jazyk.výrazy (→ reprezentace)(věci, vztahy) ← (pojmenování) (← denotace: Praha ←hlavní město ČR?) Pojem objekt označený jazyk.výrazem se nazývá - DenotátDenotace - pojmenování, přiřazení pojmuDenotát - objekt označený jazyk.výrazemMetajazyk - (čeština ve které vše pojmenováváme, uvažujeme)předmětný jazyk - tenhle studujeme - jazyk l...
|
|
2,0 |
5x |
|
Matematika - vypracované státnicové okruhy (Logika a aritmetika)
Státnicové otázky60 s. / 5. roč. / rar
Výrok, příklady výroků, negace výrokuVýrok- je základním pojmem výrokové logiky - výrokem rozumíme každé sdělení, o kterém můžeme rozhodnout, zda je pravdivé či nepravdivé (z gramatického pohledu může být oznamovací věta)každý výrok má právě jednu pravdivostní hodnotu (buď je pravdivý, nebo nepravdivý)příklady sdělení, která nejsou výroky:Kolik je hodin?Narýsuj kružnici.x 10Zákaz koupání.Trojúhelník je rovnostranný.pozn.: výroky nejsou rozkazy, příkazy, otázky (všechna sdělení, o jejichž pravd...
|
|
0,7 |
35x |
|
Kvantitativní metody a matematika - distanční studijní opora
Skripta319 s. / 3. roč. / doc
Předmluva: jak využívat tuto studijní oporuTento text představuje studijní oporu pro distanční studium kvantitativních metod ekonomických studijních programů v bakalářském studiu na Slezské univerzitě, Obchodně podnikatelské fakultě v Karviné. Předmět Kvantitativní metody je členěn na dva semestrální kurzy: Kvantitativní metody A, který zahrnuje základy lineární algebry, diferenciálního, integrálního počtu a číselných řad a navazující kurz Kvantitativní metody B obsahující vybrané statistické me...
|
|
14,7 |
0x |
|
Školní vzdělávací program - Základní škola Montessori
Seminární práce56 s. / 1. roč. / doc
Základní škola Montessori je vzdělávací program, který aplikuje pedagogický systém Marie Montessori na všeobecné vzdělávací cíle a obsahy základního vzdělávání v České republice. Základní filozofií tohoto programu je orientace na osobnost dítěte - využití a rozvíjení jeho vnitřní motivace a individuálních schopností. Východiskem je předpoklad, že děti mají opravdový zájem a touhu poznat, naučit se a uplatnit nové poznatky v praxi. Filosofie této vzdělávací strategie je založena na principu svobo...
|
|
0,6 |
1x |
|
Ekonomika lesního hospodářství - vypracované otázky ke zkoušce
Vypracované otázky49 s. / 2. roč. / doc
1. Předmět ekonomiky lesního hospodářství (postavení LH v národním hospodářství, předmět zkoumání ELH, ekonomický princip).a) Postavení LH v národním hospodářství:* lesní hospodářství tvoří z hlediska HDP necelé 1% z jeho podílu, z čehož by bylo na 1. pohled zřejmé, že se jedná o zanedbatelný podíl* skutečnost je ale taková, že podíl LH na HDP je o mnoho vyšší, díky mimoprodukčním fcím, které nejsou do výpočtu zahrnovány ∙ výsledný podíl LH na HDP se určuje výhradně z produkčních fcí lesa* podí...
|
|
1,2 |
9x |
|
Mathcad - příručka k matematickému programu Mathcad 7
Manuál162 s. / 2. roč. / pdf
1. Co je to MathcadMathcad je náš nejoblíbenější program. Myslíme, že jeho autoři odvedli vynikající práci, když za jednoduché a příjemné prostředí ukryli neuvěřitelné bohatství postupů a lidských znalostí. Mathcad je mocným nástrojem pro studenty, učitele, konstruktéry a vůbec pro všechny, kdo v životě potřebují více než kupecké počty.S Mathcadem provádíme složité technické výpočty, které lze doplnit vestavěnými jednotkami, pracujeme s datovými soubory, využíváme statistické funkce, přehledně p...
|
|
3,1 |
2x |
|
Matematika III - studijní opora s převažujícími distančními prvky pro předměty teoretického základu studia
Studijní materiál309 s. / 1. roč. / pdf
STUDIJNÍ OPORY S PŘEVAŽUJÍCÍMI DISTANČNÍMI PRVKY PRO PŘEDMĚTY TEORETICKÉHO ZÁKLADU STUDIAje název projektu, který uspěl v rámci první výzvy Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů. Projekt je spolufinancován státním rozpočtem ČR a Evropským sociálním fondem. Partnery projektu jsou Regionální středisko výchovy a vzdělávání, s.r.o. v Mostě, Univerzita obrany v Brně a Technická univerzita v Liberci. Projekt byl zahájen 5.1.2006 a bude ukončen 4.1.2008.Cílem projektu je zpracování studijních mate...
|
|
13,0 |
0x |
|
Matematika v ekonomii - pro prezenční i kombinovanou formu studia
Studijní materiál170 s. / 2. roč. / pdf
Studijní opora Matematika v ekonomii je určena posluchačům prezenční i kombinované formy navazujícího magisterského studia na Obchodně podnikatelské fakultě Slezské univerzity v Karviné. Její obsah odpovídá sylabu stejnojmenného jednosemestrálního předmětu, tedy Matematice v ekonomii. Do roku 2012 byl tento předmět vyučován pod názvem Matematika.Obsahem Matematiky v ekonomii je diferenciální a integrální počet funkce jedné a více reálných proměnných, a jeho aplikace v ekonomické oblasti. Protože...
|
|
1,5 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Teoretická informatika a matematika
Státnicové otázky160 s. / 3. roč. / rar
1. Model a jazyk výrokové a predikátové logiky. Syntax jazyka, induktivní definice gramatiky jazyka, míry složitosti výrokové/predikátové formule.SYNTAX FORMÁLNÍHO JAZYKA Reprezentaci pojmů jako základních objektů myšlení slouží určitým způsobem zkonstruované jazykové výrazy - řetězce symbolů vhodně zvoleného formálního jazyka. Vztahy mezi pojmy jsou zpravidla reprezentovány složitějšími jazykovými útvary vytvořenými pomocí pevných syntaktických pravidel. K reprezentaci úsudků pak slouží schémat...
|
|
11,7 |
8x |
|
Vývoj systému mezinárodních vztahů a jeho reflexe
Studijní materiál34 s. / 3. roč. / doc
1. Historické systémy mezinárodních vztahůKlasické Řecko- zkoumání MV se obecně zaměřuje na kontakty mezi polit.útvary - v současném systému jde o vztahy mezistátní- Řekové sdíleli společnou kulturu (jazyk, náboženství, architekturu, olympijské hry, atd.), ale nebyli součástí jediného polit.celku - existovaly městské státy = polis, bylo jich několik set buď nezávislých nebo částečně podřízených mocnějším sousedům- decentralizovaný charakter = základní charakteristika řeckého systému- mezi polis ...
|
|
0,3 |
5x |
|
Studijní materiál - skripta z Numerické matematiky
Skripta77 s. / 2. roč. / pdf
Kapitola 1Numerická matematikaCelá řada úloh, které se vyskytují v matematice, není analyticky řešitelná nebo je nalezení přesného řešení příliš obtížné. Numerická matematika se snaží nalézt v těchto případech řešení přibližné.Cílem těchto skriptech je vysvětlit základní algoritmy numerické matematiky, tak aby bylo možno základní algoritmy naprogramovat. Algoritmy lze také nalézt v knihovnách numerického softwaru pro správné používání těchto algoritmů je však třeba chápat jak fungují.1.1 Repreze...
|
|
0,6 |
0x |
|
Charakteristika svařovacího procesu - svařování jako superpozice teplotního a deformačního účinku na základní materiál
Prezentace19 s. / 1. roč. / pdf
VZNIK SVAROVÉHO SPOJEK vytvoření svarového spoje je nutno vynaložit určité množství energie. Energie potřebná na vytvoření spoje může být přenesena na základní materiál, nebo může vznikat transformací v samotném materiálu.Tavné metody svařování - prioritní je přívod tepelné energie z koncentrovaného zdroje tepla pro lokální natavení základního materiálu.Tlakové metody svařování - pro vytvoření spoje je nezbytná vnější síla, která v základním materiálu vyvolává napětí a deformační procesy.TEPLOTN...
|
|
1,5 |
0x |
|
Matematika jako nástroj moderní ekonomie
Přednášky87 s. / 1. roč. / doc
Kapitola 1 • má specifické postavení v tom, že upozorňuje na rozličné nástroje, které je vhodné při dalším studiu „uchopit“ a pomocí nich přistupovat k řešení problémů ekonomie. • je velmi obsáhlá, a proto je na tomto místě uvedena jen rámcová orientace kapitolou a „Rychlý pohled do obsahu kapitoly“ je zařazen na začátek jednotlivých podkapitol (kromě poměrně krátké podkapitoly 1.1.). Uveďme jen stručný přehled: • Podkapitola 1.1. popisuje význam a obecné metody matematického modelování včetně u...
|
|
1,9 |
0x |
|
Pravděpodobnost a matematická statistika
Skripta157 s. / 1. roč. / pdf
Text je uspořádán tak. že první čtyři kapitoly jsou věnovány popisné statistice a počtu pravděpodobnosti, zbývající kapitoly pak základům matematické statistiky včetně regresní a korelační analýzy. Tradiční látka o regresi a korelaci je rozdělena na dvě části, první je věnována popisným metodám v regresi a korelaci, druhá statistické indukci. Seznam literatury obsahuje prameny použité při zpracování tohoto textu. Shrnutí důležitých vzorců je zařazeno na konci učebního textu jako příloha.Cíleni t...
|
|
1,1 |
0x |
|
Studijní skriptum na předmět Matematika
Skripta65 s. / 3. roč. / pdf
Toto skriptum bylo napsáno s cílem usnadnit studentům prvního ročníku MÚVS ČVUT zorientovat se v předmětu Matematika, vymezit nejdůležitější pojmy nutné pro zvládnutí předmětu a načrtnout okruh úloh, které je třeba zvládnout. Předpokládáme přitom, že skriptum bude používáno jako doplňková literatura k přednáškám a cvičením, kde se studenti podrobně seznámí se všemi postupy a metodami, jichž je k řešení úloh třeba. Nemůže jim nahradit - a ani si takový cíl neklade - souvislý výklad přednášek ani ...
|
|
0,4 |
2x |
|
Přehled výpisků ze semestra za předmět Matematika
Poznámky14 s. / 1. roč. / doc
1. Zobrazení - základní pojmy (definiční obor, obor hodnot, prosté, na)Mějme číselné množiny A, B. Funkcí f: A » (do) B nazveme předpis (pravidlo) f, který každému x
»
A přiřadí nejvíce jedno y
»
B. Definiční obor je podmnožinou A takovou, že pro x z A existuje y z B, že f(x)=yObor hodnot je podmnožinou B takovou, že pro y z B existuje x z A, že f(x)=yFunkce je prostá, jestliže ke každému y existuje pouze jedno x.Mějme f: A
»
B, g: B
»
C. Pak funkci h: A
»
C nazveme složenou funkcí, je...
|
|
0,3 |
0x |
|
Sbírka úloh z předmětu Matematika
Skripta71 s. / 1. roč. / pdf
ÚvodDostali jste clo rukou sbírku příkladů k přednášce Matematika 2. Tato sbírka je doplněním textu Matematika 2. Navazuje na teoretický výklad látky z této knihy. Zároveň jsem se ale snažila uvést do této sbírky všechny důležité vzorce, které při řešení příkladů využívám, abyste po prostudování příslušných kapitol z knihy Matematika 2 mohli sbírku používat i samostatně. Je zde řada příkladů řešených detailně, u dalších jsou uvedené výsledky, případně rady a návody.Studijní jednotky jsou navržen...
|
|
0,4 |
0x |
|
Vypracované otázky - Ekonomika lesního a vodního hospodářství
Vypracované otázky10 s. / 1. roč. / doc
1. Předmět ekonomiky lesního a vodního hospodářství (postavení LH v národním hospodářství, předmět zkoumání ELH, ekonomický princip).a) Postavení LH v národním hospodářství:Lesní hospodářství tvoří z hlediska HDP necelé 1% z jeho podílu, z čehož by bylo na první pohled zřejmé, že se jedná o zanedbatelný podíl. Skutečnost je však taková, že podíl LH na HDP je o mnoho vyšší, díky mimoprodukčním fcím, které nejsou do výpočtu zahrnovány, výsledný podíl LH na HDP se určuje výhradně z produkčních fcí ...
|
|
0,3 |
0x |
|
Matematická statistika (Odhady bodové a intervalové)
Seminární práce16 s. / - roč. / doc
V současnosti nabývá na významu matematická (neboli pravděpodobnostní) statistika tj. ta oblast statistiky, která nepracuje se základními statistickými soubory, ale pouze s výběry. Z nich pak metodami statistické indukce usuzuje na vlastnosti statistických souborů. Nejinak tomu je i v ekonomice.Matematická statistika disponuje postupy a metodami, které umožňují za určitých podmínek zobecnit výsledky výběrového šetření na základní statistický soubor, a proto pracuje téměř vždy s výběrovými inform...
|
|
0,8 |
1x |
|
Teoretická elektrotechnika II
Skripta266 s. / 1. roč. / pdf
Trojfázové obvody1.1. Prvky trojfázového obvoduMotivace Po prostudování tohoto odstavce budete umět· modelovat trojfázový zdroj a trojfázovou zátěž· vymezit souměrný zdroj a symetrickou zátěž· vytvořit trojfázovou soustavu napětí a rozlišovat sled jejich fází· definovat vyváženou soustavu napětí· vymezit podmínku optimálního provozu trojfázového zdroje· vysvětit princip činnosti alternátoru a točivého magnetického poleVýkladTrojfázový obvod vznikne spojením trojfázového zdroje a trojfázové zátěž...
|
|
2,5 |
2x |
|
Počítačové sítě - 4. ročník
Skripta245 s. / 2. roč. / pdf
1. Síťová matematika - opakování (1. - 3. hodina)1.1 IP adresaJe to logická adresa počítače. V binárním vyjádření to je soubor 32 jedniček a nul (32 bitů) rozdělených do čtyř skupin po 8 bitech oddělených tečkami.Např.: 11000000.10101000.00110100.00001010 je binárně totéž co 192.168.52.10 dekadicky.1.1.1 Konverze z dekadické soustavy do binární soustavyPřeveďme číslo 214 z dekadické do binární soustavy…Do tohoto čísla se snažíme dostat maximální mocniny dvojky.Vypišme si pro pomoc mocniny dvojky...
|
|
3,6 |
0x |
|
Prezentace z přednášek předmětu Programování
Prezentace460 s. / 1. roč. / rar
Organizační informaceAgendaÚvod do programování - základní pojmyHistorický úvodZákladní charakteristika jazykaZpůsob zpracování programuZákladní struktura programuUkázka jednoduchého programuZákladní pojmy» AlgoritmusPostup vedoucí k řešení určitého úkolu» ProgramSoustava příkazů vložených do počítače za účelem provedení určitého algoritmu» PodprogramDílčí program
|
|
1,6 |
0x |
|
Semestrální práce - Matematika
Semestrální práce21 s. / 1. roč. / doc
1.1 VariaceVariace bez opakování: Kolika způsoby lze vybrat z 53 členů soukromého šachového klubu předsedu, místopředsedu, správce majetku a pokladníka?Počet způsobů je: Kolik různých čtyřciferných přirozených čísel lze vytvořit z číslic 0, 1, 3, 5, 7, 9?Počet číslic je: Variace s opakováním:Zloděj na letišti ukradl kufr. Bohužel pro něj je zavazadlo opatřeno zámkem na číselný kód s šesti kotouči a na každém kotouči lze nastavit deset různých číslic. Jaký je největší možný počet pokusů, které je...
|
|
0,4 |
1x |
|
Matematika pro manažery
Studijní materiál79 s. / 1. roč. / doc
1. FUNKCE (hlavně jedné proměnné)A) Opakování ze střední školy: Číselné množiny - N, N0, Z, Q, R, R* (rozšířená o , včetně početních výkonů s nekonečnem). Definice pojmů funkce, definiční obor, obor hodnot. Graf funkce. Kořen (nulový bod) funkce.Označení f (výhradně pro funkci) a f(x) (jak pro celou funkci, tak pro její konkrétní hodnotu pro dané x). Pozor na tuto dvojznačnost! Nutno vždy upřesnit!Vlastnosti funkcí: složená, sudá-lichá, periodická, omezená, monotónní (= rostoucí nebo klesající...
|
|
1,5 |
3x |
|
Podniková politika - přednášky
Přednášky123 s. / 3. roč. / pdf
Podnikání• základní motiv => zhodnocení vloženéhokapitálu (tj. obvykle dosažení zisku) =>zvyšování hodnoty podniku- kapitál vlastní versus kapitál vypůjčený (musí sevracet a obvykle není půjčen bezúročně)• alternativní motiv => uspokojování potřebzákazníků• nutná eliminace rizikPrávní úprava podnikání• podnikání (§ 2 odst. 1 ObchZ)- soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelemvlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosaženízisku• podnikatel (§ 5 ŽivnZ)- fyzická nebo pr...
|
|
1,8 |
0x |
|
Počítačová technika II
Skripta146 s. / 2. roč. / pdf
Učební podpora, kterou právě držíte v ruce, je cíleně zaměřena na výuku algoritmizace a programování pro studenty těch studijních oborů, které nejsou specializované na výuku informačních technologií. Primárním cílem tedy nebude vychovat studenta jako programátora, ale snaha o prohloubení analytického a logického myšlení, snaha o dosažení takových dovedností v programování, aby mohly být úspěšně a efektivně využity při řešení složitých problémů spojených se studiem odborných předmětů a závěrečnýc...
|
|
1,9 |
0x |
|
Výchova jako předmětu pedagogické vědy
Studijní materiál10 s. / 1. roč. / doc
Výchova je činnost specificky lidská svou záměrností, cílevědomostí organizovaností a institucionalizovaností Výchova byla chápána různými filozofickými směry různě:Pedagogický tradicionalismus - chápe výchovu jako předávání kulturních tradic, orientace na minulost, historii.Pedagogický utopismus - chápe výchovu jako realizaci smělých představ o obrodě společnosti, přeceňuje možnosti výchovy.Pedagogický nihilismus - výchova není možnáHlavní znaky výchovy 1. Záměrnost (související jsou pojmy cíle...
|
|
0,1 |
2x |
|
Matematika v ekonomii
Studijní materiál65 s. / 4. roč. / pdf
1 ÚVOD DO MATEMATIKY V EKONOMIIV této kapitole bude pozornost věnována funkční závislosti, zopakovány budou typy ekonomických funkcí a jejich matematické vlastnosti. Diskutovány budou vybrané matematické problémy, se kterými se studenti setkávají při studiu ekonomie.1.1 EKONOMICKÝ VZTAH JAKO MATEMATICKÁ FUNKCEV ekonomii se snažíme určit nejen hodnoty ekonomických veličin, ale zejména vztahy mezi ekonomickými veličinami. Matematickým nástrojem pro vyjádření vztahů mezi veličinami je funkce.Jestli...
|
|
1,9 |
0x |
|
Pravděpodobnost a statistika - Kombinatorika
Přednášky15 s. / 1. roč. / doc
Průvodce studiemNa střední škole se někteří z vás seznámili se základními pojmy z kombinatoriky. V této kapitole tyto pojmy zopakujeme a prohloubíme vaše znalosti.Předpokládané znalostiMnožiny. Faktoriál.CíleCílem této kapitoly je objasnit pojmy variace, permutace, kombinace.VýkladKOMBINATORIKAZkoumá skupiny (podmnožiny) prvků vybraných z jisté základní množiny. Podle toho, zda se prvky v jednotlivých skupinách mohou či nemohou opakovat, rozdělujeme skupiny prvků na skupiny s opakováním a skupin...
|
|
0,2 |
0x |
|
Matematika
Studijní materiál69 s. / 3. roč. / doc
2.Jazyk matematiky2.1. Matematická logika2.2. Množinové operace2.3. Zobrazení2.4. Rozšířená číslená osa2.1 Matematická logika2.1.1 Výrokový početDefinice: Indukcí podle složitosti definujeme formule výrokového počtu: (i) Každý výrok je formule výrokového počtu. (ii) Jsou-li a a b formule výrokového počtu, potom Ø a, a Ú b, a Ù b, a Þ b a a Û b jsou rovněž formule výrokového počtu. (iii) Všechny formule výrokového počtu vznikají konečným počtem ap...
|
|
0,2 |
0x |
|
Matematika 2 – definice, věty teorie
Studijní materiál45 s. / 3. roč. / doc
(9) Diferenciální počet funkcí jedné proměnnéderivace funkce, geometrický význam derivace, vztah spojitosti a vlastní derivace, jednostranné derivace; věta o derivaci aritmetických operací, o derivaci složené funkce a inverzní funkce, diferenciál a rovnice tečny; extrém funkce vzhledem k množině, lokální extrém, nutná podmínka pro lokální extrém, postačující podmínka pro lokální extrém funkce, konvexita a konkavita funkce, inflexe; derivace vyšších řádů; DEF. Derivace funkceNechť funkce f je def...
|
|
1,2 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Aplikovaná matematika
Státnicové otázky41 s. / 3. roč. / pdf
Ručně psané, vypracované otázky z okruhu Aplikovaná matematika. Čitelnost je možné posoudit z náhledů projektu.
|
|
20,0 |
1x |
|
Elementární funkce
Prezentace52 s. / 1. roč. / pdf
Po této přednášce budete schopni » určit definiční obor dané funkce » najít k dané funkci inverzní » načrtnout grafy základních elementárních funkcí• Základními elementárními funkcemi budeme nazývat funkce exponenciální a logaritmické, mocninné, goniometrické a cyklometrické, hyperbolické a hyperbolometrické.• Elementárními funkcemi budeme nazývat funkce, které lze vytvořit za základních elementárních funkcí pomocí konečného počtu operací sčítání, odčítání, násobení, dělení a skládání funkcí.
|
|
0,3 |
1x |
|
Vypracovaný okruh "Aplikovaná matematika" ke státnicím
Státnicové otázky113 s. / 3. roč. / rar
Státní závěrečné zkoušky na FS ČVUT v Praze.Okruhy otázek pro studijní program TZSI (Teoretický základ strojního inženýrství).APLIKOVANÁ MATEMATIKAMatematika I1. Soustava lineárních algebraických rovnic. Frobeniova věta, existence a počet řešení. Možnosti numerického řešení soustavy.2. Průběh a vlastnosti funkce jedné proměnné vyšetřené pomocí derivací. Geometrický význam 1. a 2. derivace: směrnice tečny, funkce rostoucí, klesající, rychlost růstu, resp. klesání u dané funkce (odhad sklonu tečny...
|
|
45,5 |
0x |
|
Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání - Škola pro život
Projekt280 s. / 3. roč. / pdf
2 Charakteristika školy2.1 Úplnost a velikost školyZákladní škola Fryšták je plně organizovanou školou s devíti postupnými ročníky. Celková kapacita školy je 500 žáků. Výuka je organizována do deseti tříd na prvním stupni a osmi tříd na druhém stupni. Škola je přirozeně spádovou pro okolní obce. Dopravně je dostupná autobusovými spoji. Škola zřizuje obvykle tři oddělení školní družiny a školní jídelnu.2.2 Materiální, prostorové, technické a hygienické vybavení školyVýuka probíhá v kmenových učeb...
|
|
2,7 |
0x |
|
Vypracované otázky z okruhu Ekonomika životního prostředí a lesního hospodářství
Vypracované otázky60 s. / 3. roč. / docx
1. Státní fond životního prostředí (SFŽP)o instituce (právnická osoba), významný zdroj financí při ochraně a zlepšování stavu ŽPo zákon č. 388/1991 Sb. o Státním fondu životního prostředí, prováděcí předpisy (Statut Fondu, Jednací řád Rady Fondu, Směrnice Ministerstva životního prostředí o poskytování finančních prostředků z Fondu)o zprostředkující orgán pro Operační program Infrasktruktura (OPI), ŽP (OPŽP, od 2007)- Historie: • 1991: široce pojatý fond zaměřený na zlepšování stavu ŽP orientace ...
|
|
0,7 |
1x |
|
Vypracované otázky na zkoušku ze Statických metod
Vypracované otázky19 s. / - roč. / doc
- pojem statistika není jednoznačný a jednoduchý, s tímto oborem bývá často spojováno množství matematických metod, využití vzorců, výpočetní techniky a přesného jednoznačného vyjadřování. Všechny statistické metody se zabývají zkoumáním jevů, které jsou výsledkem různých vlivů a příčin, které je možné hodnotit v souborech, kde je třeba znát více jevů a různých výskytů, protože izolovaný názor nám zpravidla mnoho neřekne. (např. ve veřejném výzkumu názor pouze jedné osoby), tyto jevy nazýváme ja...
|
|
0,5 |
1x |
|
Tahák z teorie předmětu Matematika
Tahák4 s. / 4. roč. / doc
Soustavy LDR I. řádu - zápis, řešení, fundamentální systém řešení. Soustavou LDR nazýváme soustavu: x(t) = a11x(t) + a12y(t) + a13z(t)y(t) = a21x(t) + a22y(t) + a33z(t)z(t) = a31x(t) + a32y(t) + a33z(t)FSŘ - je to obecné řešení soustavy zapsané jako Y=C1y1 + C2y2 + C3y3, kde C jsou koeficienty u lineární kombinaceEliminační metoda řešení soustav LDR. x´= -2x -4y +4t -1y´= -x +y +3/2tVýhodou eliminační metody je, že se dá použít i pro nehomogenní soustavu.Eulerova metoda řešení soustav LDR. e = (...
|
|
0,1 |
0x |
|
Numerická matematika - příklady s řešením
Studijní materiál27 s. / 2. roč. / pdf
Studijní materiál z Numerické matematiky - vypracované příklady s řešením.
|
|
0,3 |
0x |
|