Teorie masové komunikace - Proces masové komunikace
Skripta59 s. / 1. roč. / doc
Jednou ze stěžejních otázek, kterou se teorie MK ze své podstaty musí zabývat, je vztah MK ke kontextu, v němž probíhá. Obecně je tato problematika diferencována do dvou základních úrovní - vztah mezi MK a společností a vztah mezi MK a kulturou. Toto členění je pouze pracovní - ve skutečnosti nelze oddělovat společnost od kultury, ani kulturu od společnosti z jednoho prostého důvodu - jde o tzv. komplementární úrovně téhož jevu (neexistuje ani společnost bez kultury, ani kultura bez společnosti)...
|
|
0,5 |
1x |
|
Vyhledávání informací I. - Umění či věda ?
Seminární práce15 s. / 1. roč. / docx
1. Digitální společnost, organizace vědomostí a jejich vytěžování Klíčem k úspěchu je dnes schopnost inovovat a neustále zdokonalovat, pružně podnikat a vzdělávat. Klasické byrokratické hierarchie se mění. Pro organizace nového typu existuje několik pojmenování. Peter DRUCKER ji nazývá "síťová organizace", Peter SENGE vytvořil pojem "učící se organizace", jiní jako DAVIDOW přichází například s názvem "virtuální podnik", Tom PETERS "bláznivá organizace", James Brian QUINN "inteligentní podnik" [T...
|
|
0,2 |
0x |
|
Analýza časových řad - distanční opora
Skripta85 s. / 4. roč. / pdf
Předkládaná distanční opora představuje úvod do analýzy časových řad. Je určena posluchačům distančního a kombinovaného studia studijních programů Aplikovaná matematika a Informatika. Zahrnuje následující témata.» Dekompozice časových řad:• úvod k analýze časových řad• aproximace trendu matematickými funkcemi,• metody klouzavých průměrů a klouzavých mediánů,• exponenciální vyrovnávání,• metody analýzy sezónní složky.» Boxova-Jenkinsova metodologie:• základní pojmy a matematický aparát Boxovy-Jen...
|
|
0,9 |
0x |
|
Úvod a texty ke studiu masových médií
Studijní materiál43 s. / 1. roč. / rtf
Když v roce 1990 navštívil Fakultu sociálních věd Kamil Winter, dnes profesor na jedné americké universitě, požádali jsme ho, aby nám doporučil nejnovější literaturu, která se zabývá problémy masové komunikace a která by se dala využít pro studenty žurnalistiky. Odpověděl nám: "Každým rokem vychází v tomto oboru v USA asi čtyřicet titulů. Mohu vám však říci jedno. Většinu z nich autoři napsali jenom proto, aby se mohli prokázat prací, která je opravňuje k získání titulu PhD. A tak se v nich větš...
|
|
0,3 |
0x |
|
Návrh sylabu průřezového předmětu MV
Závěrečná práce12 s. / 1. roč. / doc
Na samý úvod patří velké poděkování Gymnáziu Písek, konkrétně Mgr. Jakubovi Cenkovi, který na této škole vyučuje Základy společenských věd, za ochotu podělit se o zkušenosti s Mediální výchovou, za podnětné rady a nahlédnutí „pod pokličku“ zavádění Rámcového vzdělávacího programu do života píseckého institutu.Jihočeské gymnázium patří rozhodně k těm osvícenějším, co se pohledu na mediální výchovu týče. Dobře si uvědomují, že média v dnešní době zasahují do života každého z nás natolik významně, ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Historie rozhlasového vysílání v Československu a ČR z pohledu techniky
Seminární práce16 s. / 1. roč. / doc
Média veřejné služby- Český rozhlasMédia veřejné služby (rozhlas či televize veřejné služby) - tzv. veřejnoprávní média - jsou sociálními a kulturními statky, v nichž se naplňuje komunikační solidarita společnosti a její potřeba disponovat komunikačními prostředky, které by byly k veřejnému užití a zábavě všech občanů, a ne k soukromému prospěchu politiků či zisku podnikatelů. Zpravidla plní informativní, vzdělávací a poznávací roli. V umělecké oblasti nepreferují pouze to, co žádá masový posluc...
|
|
0,1 |
2x |
|
Kvaziargumentace ve veřejném prostoru
Seminární práce10 s. / 1. roč. / pdf
I. Úvod - proč jsem si zvolila toto témaTéma kvaziargumentace je mi blízké, jelikož bych se ráda v budoucnu pohybovala v mediálnímsvětě. Není mi blízké ale z toho důvodu, abych mohla účinně manipulovat s veřejným míněním,nýbrž proto, abych sama takovou nelogickou argumentaci rozpoznala, dokázala ji opravit a nahraditargumentací správnou. Bohužel se stále ve sdělovacích prostředcích, zejména pak v těchsoukromých, setkávám s argumentací, která je často vzdálena uvažování rozumného člověka.Lidský ž...
|
|
0,1 |
9x |
|
Spolehlivost strojírenských výrobků - Interaktivní multimediální text pro magisterskou formu studia
Skripta67 s. / 2. roč. / pdf
1 ZÁKLADNÍ POJMYSpolehlivost je obecná vlastnost strojírenského výrobku spočívající ve schopnosti plnit požadované funkce při zachování stanovených provozních ukazatelů v daných mezích a v čase podle technických podmínek.Spolehlivost je významná a často rozhodující dílčí vlastnost kvality strojírenského výrobku. Problematika spolehlivosti je řešena v oboru spolehlivostního inženýrství.Řízení a zabezpečování spolehlivosti vykazuje specifické zvláštnosti:• spolehlivost výrobků nelze kontrolovat a ...
|
|
1,0 |
1x |
|
Vypracované otázky z okruhu Sociálně pedagogické teorie ke státnicím
Státnicové otázky58 s. / 3. roč. / doc
1. Paradigmata pomáhání, terapeutické a poradenské pomáhající systémy4 PARADIGMATA POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ :I. terapeutické paradigma - doprovázení, pomoz mi se poznat, cílem je zmenšení trápení a biopsychosociální pohoda klienta, je to paradigma orientované na klientaII. poradenské paradigma - nauč mě dovednosti, otevření možností, behaviorální přístupIII. reformní paradigma - orientované na změnu prostředí, prosadil se v 60.letech v Latinské Americe, je to antiapresivní pedagogika, má osvobozujíc...
|
|
0,5 |
11x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu Současné trendy ve vývoji studia médií
Vypracované otázky20 s. / 5. roč. / pdf
1. VÝKLAD A SROVNÁNÍ POJMŮ MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE, MASOVÁ KOMUNIKACE, SÍŤOVÁ KOMUNIKACELev Manovich - Principy nových médií, Thompson: Rozvoj zprostředkované interakce, Transformace zviditelňováníMEDIÁLNÍ KOMUNIKACE Je druh komunikace, do níž jsou zapojena terciální „masová“ a kvartální „síťová“ média. Mediální komunikace obsahuje masovou a síťovou komunikaci, které se navzájem prolínají.KLÍČOVÉ DIMENZE (ROZSAHY) VÝKLADU MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE:• MK jako institucionalizovaná sociální komunikace - každý...
|
|
0,5 |
20x |
|
Vypracované zkouškové okruhy ze státnicím - Multimediální techniky
Státnicové otázky100 s. / 3. roč. / rar
MMT 1. Myšlení obrazemHistorie fotografieProjekce obrazů na plochu je známá již po staletí. Tzv. camera obscura a camera lucida byly umělci využívány již v 16. století. Tyto jednoduché přístroje ovšem zachycenýobraz neuměly nijak ustálit, pouze promítaly objekty před nimi. Camera obscura doslova přeloženo znamená „temná místnost“.Vynález černobílé fotografieZa první chemickou fotografii je považován snímek, který zhotovil roku 1826 francouzský vynálezce Nicéphore Niépce na vyleštěnou cínovou des...
|
|
27,4 |
3x |
|
Mediální publikum a výzkum veřejného mínění - skripta
Skripta74 s. / 1. roč. / pdf
Text Mediální publikum a výzkum veřejného mínění je určen studentům II. ročníku studijního oboru „Sociální a masová komunikace“. Cílem tohoto textu je vytvořit praktický doplněk obecně komunikačních disciplín (trénink komunikačních technik a kreativity, mediální komunikace apod.) a nabídnout studentům pohled na cílový objekt médií - tedy na čtenáře, posluchače, diváky.Velká část textu je věnována průzkumům veřejného mínění. Posluchač se seznámí se zázemím firem, které průzkumy veřejného mínění p...
|
|
0,7 |
4x |
|
Materiály pro řezné nástroje - Interaktivní multimediální text pro všechny studijní programy FSI
Skripta192 s. / 2. roč. / pdf
Průmyslové podniky celého světa používají při výrobě strojních součástí z různých materiálů (kovových - oceli, litiny, slitiny Al, slitiny Cu, slitiny Ni, slitiny Ti, nekovových - keramika, vláknově vyztužené kompozity, atd.) různé metody obrábění, z nichž největší podíl tvoří soustružení, frézování a vrtání. K odebírání třísky a vytváření nových povrchů požadovaného tvaru, rozměrů a jakosti musí být k dispozici řezný nástroj, jehož břit má odpovídající houževnatost a současně vysokou tvrdost v ...
|
|
11,5 |
0x |
|
Technologie I Technologie obrábění - 3. část Interaktivní multimediální text pro bakalářský a magisterský studijní program
Skripta57 s. / 2. roč. / pdf
1. ABRAZIVNÍ METODY OBRÁBĚNÍAbrazivní metody obrábění jsou charakterizovány použitím nástrojů s nedefinovanou geometrií břitu a představují nejvíce využívané aplikace při obrábění strojírenských součástí, u kterých jsou kladeny vysoké požadavky na přesnost tvaru a rozměrů a drsnost povrchu ob-robených ploch - dosahované parametry jsou uvedeny v tabulce 1.1. K abrazivním metodám obrábění patří zejména broušení, honování, lapování a superfinišování.1.1. BROUŠENÍBroušení lze charakterizovat jako ob...
|
|
1,6 |
0x |
|
Vypracovaný státnicový okruh - Teorie masové komunikace
Státnicové otázky56 s. / 3. roč. / doc
1. KomunikaceZÁKLADNÍ VYMEZENÍ- sociální interakce uskutečňovaná prostřednictvím sdělení (= sdělování, směna a distribuce informací + jejich sdílení v sociálním prostoru)- klíčovým nástrojem komunikace je symbol - standardizovaný znak vyjadřovaný v rámci zavedených konvenčních pravidel komunikace (znakový systém - kód)- rozlišujeme tedy složku sémantickou (významovou - sdělovaný význam) a syntaktickou (problematika komunikačních kanálů, kapacity, šumů či redundance…)- lidská komunikace je kódova...
|
|
1,1 |
10x |
|
Vypracované okruhy - Současné trendy ve vývoji studia médií
Vypracované otázky48 s. / 5. roč. / docx
1. Postavení studia médií v kontextu společenských a humanitních oborůMédia jsou předmětem zájmu různých oborů:Literárně historický : McLuhan - do méédií zahrnuje všechny sdělovací prostředky, nejen tisk a rozhlas, ale také knihtisk, písmo, dokonce i hmotné technické vynálezy, jako třeba koloPolitologický: Prostřednictvím médií, může člověk propagovat svou moc (Chomsky)Filosofický/sociologický: sociologie hraje v médiích velmi důležitou roli, na její půdě poprvé zaznělo, že by se měla média stud...
|
|
0,1 |
14x |
|
Statě z povinné literatury - Úvod do studia dějin médií
Studijní materiál52 s. / 3. roč. / doc
Informační médiaVeřejná média v našem smyslu neexistovala: pošta, noviny- Za doby římského císařství sice existovala veřejná propaganda, hry apod., ale neexistovalo žádné zpravodajství, na jaké jsme dnes zvyklí.- Na veřejných prostorách nebyly zveřejňovány žádné informace o politických a společenských každodenních událostech.o Zprávy o císařské politice a vyšších vrstvách zůstávaly arkánem - tajemstvím.- Zprávy předávané na velké vzdálenosti byly pro širší obyvatelstvo nedostupné.- Způsob předáv...
|
|
0,3 |
0x |
|
Vypracovaný okruh Teorie a metody sociální pedagogiky - ke státnicím
Státnicové otázky150 s. / 3. roč. / rar
1. Paradigmata pomáhání, terapeutické a poradenské pomáhající systémy- sociální = potřeba pomoci těm, kteří jsou v obtížné životní situaci- sociální = vztah k celé společnosti, důraz na výchovu všech kategorií- sociální pedagogika se zaměřuje na roli prostředí ve výchově, rozvíjí sociální kreativitu a snaží se aktivizovat člověka- zaměřuje se na jedince, u kterých se vyskytuje odchylka v sociálním chování, snaží se najít a naučit své klienty zvládat sociální situace- opírá se o koncept sociálníh...
|
|
7,6 |
3x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Grafické a multimediální procesory
Státnicové otázky39 s. / 5. roč. / doc
1. Základní zobrazovací režimy, struktura systému s grafickým adaptérem, paměť snímku, bitové roviny. Použití barevné palety. ----------------------------------------------------------------------------------------Základní zobrazovací režimyGrafický adaptér pracuje ve dvou režimech:1. Textový režim: zobrazuje znaky uvedené v tabulce kódů v jedné velikosti. Parametry tohoto režimu se uvádí v počtu řádků a sloupců zobrazitelných znaků. Textový režim má nízkou paměťovou náročnost. 2. Grafický režim...
|
|
4,9 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Multimedia
Státnicové otázky42 s. / 3. roč. / doc
1. Multimédia a jejich parametry, barevné modely, základní formáty obrazu. ----------------------------------------------------------------------------------------Multimédia a jejich parametryZákladní pojmyMédium- nosič informace, pomocí kterého se realizuje její přenos, resp. záznam - v informatice a v telekomunikacích - různé druhy informací, které se zpracovávají a přenášíMultimédia- zahrnují více jak jeden typ informaceMultimediální systém- systém na zpracování, resp. na přenos multimédiíKla...
|
|
3,0 |
0x |
|
Výpisky ke státnicím - Úvod do studia dějin médií
Studijní materiál24 s. / 3. roč. / doc
1. Přenos slova a textuVěk orality - prehistorická etapa- přenos pouze slova- dosah - pouze do limitů dosahu hlasu- signalizace: optická (kouřová znamení…); akustická (bubny…)- snaha posilovat homogenitu a soudržnost kmene cestou komunikace, absence komunikační konfliktnosti - obtížné skladování informaci = ústní podání, využívání pamětí, práce s mýtem- podobná společenství jsou dosud např. v J AfriceVěk písma- klíčový zlom - vynález písma kolem 1500 BC- písmo obrázkové, hieroglifické, fonetické...
|
|
0,2 |
0x |
|
Prezentace - studijní materiál - Statistika II
Prezentace409 s. / 1. roč. / pdf
1. Normální rozložení a odvozená rozloženíNáhodná veličina s normálním rozložením X ~ N(jl,0 ) má dominantní postavení v počtu pravděpodobnosti i v matematické statistice. Vyskytuje se v takových situacích, kdy se ke konstatní střední hodnotě \i přičítá velké množství nezávislých náhodních vlivů, které lehce kolísají kolem nuly. Takto vzniklá variabilita je charakterizována konstantou a > 0. Normálně rozdělená náhodná veličina je tedy určena dvěma parametry \i a a2, kde \i je její střední hod...
|
|
24,0 |
0x |
|
Úvod do sociální a masové komunikace - skripta
Skripta46 s. / 1. roč. / pdf
Komunikace (sdělování, dorozumívání) [lat. communicatio - sdělení, sdílení] je přenos (vysílání a příjem) informace pomocí znakového systému jazykového (verbální k.) nebo jiného (signály), uskutečňovaný mezi lidmi přímo nebo pomocí technicko-organizačních prostředků. Termín informace v této souvislosti znamená každý obsah procesu komunikace, tedy nejen informaci ve smyslu snížení neurčitosti (nejistoty), jak tento termín chápe informatika, nýbrž také např. sdílení pocitů, a také předávání sdělen...
|
|
0,6 |
3x |
|
Mediální publikum a výzkum veřejného mínění
Studijní materiál30 s. / 2. roč. / doc
Průzkumy veřejného mínění, proč, kdo, čeho, jakProč - 3 důvody proč se průzkumy provádějí, odpovídají jim 3 skupiny osob1. První skupina se chce - dopátrat podstaty problému - skupina je „nadšena pro věc“2. Druhá skupina - výsledky průzkumu využívá ve své kariéře, vzestup ve společnosti nebo politice. (jejich finanční odměna vyšší než u první skupiny)3. Třetí skupina - profesionální průzkum je předpokladem podnikatelského úspěchu, nezajímají se o metody a postupy. Finanční odměna většinou vyšší ...
|
|
0,2 |
0x |
|
Úvod do teorie masové komunikace - výpisky
Poznámky26 s. / 1. roč. / doc
Význam masových médiíTato kniha vychází ze základního předpokladu, že masová média (zvláště noviny, televize a rozhlas) mají v moderních společnostech zásadní a stále vzrůstající význam. Citovaný názor na média je velmi rozšířený a je zřejmě způsoben tím, že jsou:* zdrojem moci - potenciálním prostředkem vlivu, ovládání a prosazování inovací ve společnosti; pramenem informací životně důležitých pro fungování většiny společenských institucí a základním nástrojem jejich přenosu;* prostředím (či ar...
|
|
0,3 |
1x |
|
Okruhy z předmětu Teorie masové komunikace
Studijní materiál23 s. / 3. roč. / doc
Teorie komunikace- komplex- týká se komunikačního procesu- objevuje se na konci 19. století v rámci psychologie a sociologie a literární a jazykové vědy- vzniká na základě politické objednávky (válečná, politická propaganda) - ovlivnění průběhu války a pod vlivem marketingu a aplikací nových technologiíTeorie komunikace - „východní“ přístup - komunikace je vnímána jako celostní akt (nemožnost oddělit vysílač od přijímače)- celek je více než pouhý souhrn částí komunikačního aktu- neplánovaná kons...
|
|
0,2 |
0x |
|
Prezentace digitální fotoaparáty
Semestrální práce25 s. / 1. roč. / pdf
Prezentace digitální fotoaparáty. Semestrální práce na multimédia, potřebná pro pana Kubu před zkouškou (KI/MUL).Prezentace ( 16 stran ) + text k prezentaci ( 9 stran ).
1. Historie digitálních fotoaparátů
Historie digitálních fotoaparátů začala koncem 90. let, kdy
začíná být snímání obrazu do digitální podoby zajímavé.- (1994) Prodej digitálních fotoaparátů a dostání do rukou
široké veřejnosti odstartoval fotoaparát od firmy Apple model quick
take 100.- (1996) Kodak DC-25, který dokázal ...
|
|
1,0 |
15x |
|
Úvod do žurnalistiky - zápisky ke zkoušce
Poznámky20 s. / 3. roč. / docx
ŽURNALISTIKA - nov. povolání i produkty této činnosti, kt. informují o aktuálním dění ve společnosti a názorech na toto děníÚkolem žurnalistiky je sbírat, uveřejňovat a vykládat zprávy, zajímající veřejnost. Tato fce je užitečná, odpovědná, a je-li vykonávána poctivě, i čestná.ŽURNALISTA- pozorovatel a kodifikátor skutečnosti, kdy pravda a vědění reálně existují nezávisle na nás a žurnalista je může objevit a zachytit, pozdější model vidí žurnalistu nikoli jako nestranného soudce, ale jako součá...
|
|
0,1 |
1x |
|
Výpisky ke zkoušce - Marketingové řízení
Vypracované otázky44 s. / 5. roč. / docx
1.Analýza ABC - výpočet• analýza ABC poskytuje klasifikaci ekonomických subjektů (zákazníci, dodavatelé, obchodní zástupci, zaměstnanci) podle míry jejich příspěvku k celkovému výsledku • výchozím bodem využití této metody je seřazení těchto ekonomických subjektů podle míry příspěvku od subjektu s největším přínosem až po subjekt s nejmenším přínosem • aplikací kumulativního podílu těchto subjektů na celkovém výsledku je možné získat koncentrační křivku, jejíž stupeň zakřivení udává míru podílu ...
|
|
3,1 |
1x |
|
Mechanismy působení léčiv „drug targets“
Prezentace101 s. / 4. roč. / pdf
Účinek léčivaJe dán specifickými interakcemi s biologickými systémy organismu• Receptorové mechanismy účinku léčivúčinek podmíněn vazbou na specifický receptor = proteinové makromolekuly• Nereceptorové mechanismy účinku léčivúčinek podmíněn fyzikálně-chemickými vlastnostmi léčiva nebo interakcí molekul léčiva s jinými molekulami v organismu(osmóza, adsorbce, tvorba chelátů)Jakým způsobem léčiva pracují?1. Udržení chemické homeostázy organismu při endogenním nedostatku určité substance:- dodání c...
|
|
2,6 |
1x |
|
Předsednictví Rady EU: šance pro malé země?
Esej5 s. / 1. roč. / doc
1. Která země je malá a která velká?Dle mého názoru bychom si nejdříve měli definovat, které členské země Evropské unie si představujeme pod pojmem ,,malé“. Osobně chápu téma této práce nejen jako otázku ohledně šancí malých zemí ve smyslu jejich geografické rozlohy, ale také ve smyslu jejich zkušeností, vyspělosti státní správy a úrovně diplomacie. Z takového hlediska považuji za malou zemi například i Polsko, které je rozlohou velmi podobné sousednímu Německu, nicméně co se týče zkušeností a v...
|
|
0,1 |
0x |
|
Distanční studijní opora - Statistika
Skripta156 s. / 2. roč. / pdf
Kapitola 1Základní pojmy matematické statistikyZavádí pojem náhodného výběru z jednorozměrného a vícerozměrného rozložení a pojem statistikyjako transformace náhodného výběru. Uvádí příklady důležitých statistik. Ukazuje, jak na základě znalosti náhodného výběru bodově či intervalově odhadnout parametry rozložení, z něhož náhodný výběr pochází. Zabývá se otázkou, jak na dané hladině významnosti testovat hypotézy o parametrech rozložení, z něhož daný náhodný výběr pochází. Popisuje tii způsoby, j...
|
|
5,5 |
0x |
|
Vliv informačního média na společnost
Seminární práce7 s. / 1. roč. / doc
ÚVOD Naši současnost charakterizují pojmy jako “informační společnost” nebo “mediální společnost”. Podobně jako byly předešlé dějinné etapy určovány technickými revolucemi či sociálními změnami, jsou pro naši dobu příznačná masová média a jejich razantní rozvoj. Je to poprvé v dějinách, kdy mají lidé tolik různých možností jak získávat informace , vzdělávat se a bavit z různých zdrojů.Čím více získávají informace na významu, tím větší je zodpovědnost “výrobců médií”, tedy těch, kteří v médiích v...
|
|
0,1 |
2x |
|
Souhrn z předmětu Úvod do žurnalistiky
Studijní materiál19 s. / 3. roč. / pdf
1. ÚVOD DO ŽURNALISTIKYŽurnalistikaNovinářské povolání i produkty této činnosti, které informují o aktuálním dění ve společnosti a názorech natoto dění.Úkolem žurnalistiky je sbírat, uveřejňovat a vykládat zprávy, zajímající veřejnost. Tato funkce je užitečná,odpovědná a je-li vykonávána poctivě, i čestná. (1928)Žurnalista - původní model definuje žurnalistu jako pozorovatele a kodifikátora skutečnosti, kdy pravda avědění reálně existují nezávisle na nás a žurnalista je může objevit a zachytit, ...
|
|
0,4 |
0x |
|
Výchovná témata ve vzdělávání - texty pro studijní disciplínu
Studijní materiál101 s. / 3. roč. / doc
Studijní text si klade za cíl postihnout některá výchovná témata, která se v souvislosti s proměňujícími se podmínkami života (globalizace, migrace obyvatelstva, vliv informačních technologií, médií…) jeví jako aktuální. Tato témata zásadním způsobem ovlivňují pohled na výchovu a vzdělávání jedince, přinášejí v oblasti jeho rozvoje nové akcenty. Do centra pozornosti se dostávají etická výchova, sexuální a rodinná výchova, multikulturní, environmentální, mediální výchova a další. Kurikulární doku...
|
|
0,4 |
1x |
|
Technologie I - Základní metody obrábění - 1. část Interaktivní multimediální text pro magisterskou formu studia
Skripta17 s. / 2. roč. / pdf
1. SOUSTRUŽENÍSoustružení je obráběcí metoda používaná pro zhotovení součástí rotačních tvarů, vět-šinou pomocí jednobřitých nástrojů různého provedení. Z mnoha hledisek představuje sou-stružení nejjednodušší způsob obrábění a také nejužívanější metodu obrábění ve strojírenské praxi. Na soustruzích lze:• obrábět vnější válcové, kuželové i tvarové plochy,• obrábět vnitřní válcové, kuželové i tvarové plochy,• obrábět čelní rovinné plochy,• vyrábět zápichy (vnější, vnitřní, čelní),• upichovat,• vrt...
|
|
0,6 |
0x |
|
Prezentace z předmětu Mediální strategie
Prezentace250 s. / 3. roč. / rar
Marketingová komunikaceFirma má možnost výběru:• Připraví si (integrovanou) komunikaci a následně hledá specializované experty pro každý komunikační nástroj.• Tvoří komunikační plán a kontaktuje komunikační agenturu, aby plán zrealizovala.• Pracuje s jednou integrovanou komunikační agenturou -strategický komunikační plán tvoří společně a agentura ho plně realizuje.• Firma tvoří plán ve spolupráci s jednou (specializovanou) agenturou a ta si potom najímá specialisty na další nástroje komunikace.V...
|
|
10,7 |
0x |
|
Úvod do teorie masové komunikace - Denis McQuail
Studijní materiál10 s. / 3. roč. / rar
Základní rozdíly v přístupu1.přístupMediocentrické x sociocentrickéMediocentrické - přisuzuje více autonomie a vlivu samotné komunikaci a soustředuje se na vlastní sféru mediálních aktivit. Média jsou primární činitelé, kteří jsou ve vleku nevyhnutelného vývoje kumunikačních technologií. Sociocentrické - média jsou odrazy politických a EKO sil, teorie médií není nic jiného než zvláštní aplikace obecnější sociální teorie.2.přístuphumanistický x vědecký přístupkvalitativní x kvantitativnísubjektiv...
|
|
0,2 |
3x |
|
Zápisky z předmětu Úvod do studia dějin médií
Poznámky21 s. / 3. roč. / doc
1. Přenos slova a textu• věk orality: dosah lidské komunikace byl vázán na sílu hlasu (udržovala se jen malá společenství lidí)- komunikace směřovala k upevňování komunity, zajišťovala klid a mír ve společenství- orální charakter komunikace potlačoval proces individualizace- zdůrazňování funkcí, které společnost tmelí, harmonizace společnosti, snaha o nápravu jakýchkoli výchylek -> vyloučení vzpurných jedinců- bylo třeba nalézt nástroje, kterými by bylo možno zajistit komunikaci pro širší pro...
|
|
0,2 |
0x |
|
Zesilovač - prezentace na multimédia
Semestrální práce14 s. / 1. roč. / pptx
Prezentace na multimédia, ing. Kuba, na téma zesilovač. Autor : Martin Mareček
Jedná se o elektronické zařízení, které dokáže pomocí transformace (změny) elektrické energie z vnějšího zdroje měnit parametry (vlastnosti) vstupního signálu.
Zvuk
Jednoduše řečeno zvuk jsou vlny, které je třeba nějak vytvořit. (pokud stále nevíte, zkuste si představit třeba rybník – ve vodě jsou přece také vlny) ty naše „zvukové“ však na rozdíl od těch na rybníce nejsou vidět.
Reproduktor
Jedná se o elektro...
|
|
0,3 |
14x |
|