Seminární práce z předmětu Pedagogická a sociální psychologie
Seminární práce15 s. / 1. roč. / docx
Část 1Charakteristika vývojových období dospívání - prepuberta, puberta. Charakteristika psychických procesů, sociální a citový vývoj, fyzické změny. Zásady přístupu k dospívajícím jedincům. ÚvodDospívání je pro jedince velmi složitý proces, ve kterém prochází řadou komplikovaných změn. Dochází k utváření všech složek osobnosti, hledání vlastní identity, kladení otázek „kdo jsem?“, „co jsem?“. Vznikají pochybnosti o sobě samém, hledání svého místa ve společnosti, snaha patřit k nějaké společensk...
|
|
0,1 |
2x |
|
Pedagogický výzkum - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta53 s. / 2. roč. / pdf
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis).V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto ma...
|
|
0,6 |
15x |
|
Speciální pedagogika - Studijní opora pro kombinované studium
Skripta20 s. / 2. roč. / doc
Vážené studentky, vážení studenti,tento předkládaný materiál slouží jako opora Vašeho studia, které absolvujete v kombinované formě. Materiál je rozšířeným průvodcem studia, který máte zveřejněný v informačním systému pro studenty UJAK (IS Moggis). V části vstupní informace naleznete anotaci předmětu, výstupy, kompetence, které získáte jeho absolvováním, a požadavky na jeho ukončení. Následuje přehled témat předmětu, přehled témat seminárních prací a specifické požadavky na ně. Přínosem tohoto m...
|
|
0,2 |
15x |
|
Vypracované státnicové otázky oboru Speciální pedagogika - okruh Logopedie
Státnicové otázky17 s. / 5. roč. / rar
1. Logopedie jako vědní disciplínaDefinice a vymezení jako vědního a studijního oboru, postavení logopedie v systému věd. Stručný přehled historie oboru, významné osobnosti. Komparace se zahraničím. Předmět zájmu logopedie - pojem NKS, apod. 10 okruhů NKS. Základní pojmy z oblasti komunikace, jazyka, řeči, mluvy. Srovnání se zahraničními zdroji a v rámci interdisciplinárních vztahů, perspektivy vývoje (bilingvismus, multikulturalismus, apod.).Vymezení pojmu logopedie Název logopedie se skládá z ...
|
|
3,1 |
69x |
|
Vypracované okruhy ke SZZ ze Speciální pedagogiky na UHK
Státnicové otázky91 s. / 2. roč. / pdf
Pojetí speciální pedagogiky:- v užším slova smyslu- obor, zaměřený na výchovu a vzdělávání určité cílové skupiny, která je něčím znevýhodněna- v širším slova smyslu- obor, jehož cílem je jedince se znevýhodněním začlenit do společnosti… toto pojetí přesahuje do sociální sféry= přiblížení sociální pedagogiceDefinice SP v užším slova smyslu:= vědní disciplína, která se zabývá zákonitostmi rozvoje, výchovy, vzdělávání, přípravy pro pracovní a společenské začlenění postižených jedinců a na řešení vý...
|
|
1,5 |
69x |
|
Seminární práce - Didaktika psychologie a pedagogiky
Seminární práce49 s. / 3. roč. / doc
ÚVODTato práce se zabývá didaktikou psychologie a komunikace na střední zdravotnické škole. Obecně seznamuje s dokumenty MŠMT pro obor zdravotnický asistent střední zdravotnické školy. Obsahuje profil absolventa, učební plán oboru a učební osnovy předmětu psychologie a komunikace. V další části již představuje konkrétní tématický plán, podle kterého je vedena výuka na Střední škole zdravotnické a sociální v Chrudimi v druhém ročníku oboru zdravotnický asistent. Zvolené téma pro demonstraci výuko...
|
|
0,8 |
7x |
|
Vypracované otázky ke státnicím z Pedagogiky
Státnicové otázky150 s. / 5. roč. / rar
Vědní obor pedagogika- pedagogika je věda o výchově, která zkoumá výchovný proces jako jeden z nejvýznamnějších společenských jevů- rozpracovává teorii a metodiku výchovně - vzdělávacího procesu, jeho obsah, principy, organizační formy- slovo pedagogika pochází z Řecka - paidagógos = vést dítě (pais = dítě, agogé = vedení), kde paidagogos (vzdělaný otrok) pečoval v bohatých rodinách o děti, doprovázel je do školy…- termín pedagogika se užívá již od raného novověku, zpočátku splýval s pojmem dida...
|
|
0,7 |
95x |
|
Pedagogická diagnostika - učební text
Prezentace59 s. / 5. roč. / doc
I. STRUČNÁ CHARAKTERISTIKA ROZVOJE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY Ve druhé polovině 19. a počátkem 2O. století byla publikována řada studií, jejichž autoři potvrzovali oprávněnost H. Lathamova názoru, že výsledky tradičních způsobů ústního či písemného zkoušení nejsou dostatečně spolehlivým ukazatelem ani intelektuálních schopností, ani skutečných vědomostí či dovedností žáků. Proti tradičním způsobům zkoušení a hodnocení žáků byly vznášeny vážné kritické výhrady nejen ze strany pedagogů (A.Herbert,F.H...
|
|
0,6 |
5x |
|
Seminární práce na téma Metodická příprava na hodinu
Seminární práce33 s. / 1. roč. / docx
ÚvodV následujícím dokumentu je stručně a přehledně zpracovaná příprava na hodinu psychologie a komunikace. Jedná se představení učebních osnov a rámcových plánů pro středoškolské vzdělávání ve zdravotnických oborech. Jako příklad je kompletně zpracovaná jedna vzorová hodina, která vychází ze zmiňovaných dokumentů. Jedná se o hodinu psychologie a pedagogiky pro třetí ročník zdravotnické školy. Její podrobné zpracování je začleněné v textu a zároveň přehledně zpracované v příloze.
|
|
0,1 |
6x |
|
Moderní komunikační technologie a vzdělávání
Seminární práce10 s. / 1. roč. / doc
Do vzdělávacího procesu pronikají ve stále větší míře moderní informační a komunikační technologie. Zasahují všechny stupně vzdělání, od základních škol přes střední školy, gymnázia, vysoké školy, až k doktorským studiím či celoživotnímu vzdělávání. Nabízí se mnoho možností jejich implementace do výuky, které se odvíjejí především od obsahu, vývojové úrovně vzdělávaných a schopností učitele moderní ICT do výuky začlenit a vhodně je využívat s ohledem na dosažení vzdělávacích cílů. Moderní komuni...
|
|
0,1 |
6x |
|
Státní závěrečná zkouška - Pedagogika - vypracované otázky
Státnicové otázky140 s. / 5. roč. / rar
1. Vědní obor pedagogika a jeho vývoj. Vztah pedagogické teorie a praxe a jeho odraz v práci učitele. Vývoj primárního školství v českých zemích. Vývoj vzdělávání učitelů primárních škol.2. Významní pedagogičtí myslitelé a jejich přístup k výchově a vzdělávání dětí mladšího školního věku (J. J. Rousseau, J. Locke, J. J. Ryba, J. J. Pestalozzi, L. N. Tolstoj, J. f. Herbart, K. S. Amerling, G. A. Lindner, K. D. Ušinskij, J. Dewey, V. Příhoda, O. Kádner, O. Chlup). Moderní pedagogika 20. století a ...
|
|
1,2 |
60x |
|
Školní vzdělávací program - Základní škola Montessori
Seminární práce56 s. / 1. roč. / doc
Základní škola Montessori je vzdělávací program, který aplikuje pedagogický systém Marie Montessori na všeobecné vzdělávací cíle a obsahy základního vzdělávání v České republice. Základní filozofií tohoto programu je orientace na osobnost dítěte - využití a rozvíjení jeho vnitřní motivace a individuálních schopností. Východiskem je předpoklad, že děti mají opravdový zájem a touhu poznat, naučit se a uplatnit nové poznatky v praxi. Filosofie této vzdělávací strategie je založena na principu svobo...
|
|
0,6 |
1x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Pedagogika
Státnicové otázky31 s. / 3. roč. / docx
1) Pedagogika a její význam, význam studia pedagogické teorie pro pedagogickou praxiPedagogika - je společenská věda - (z řec. paidagógos - pův. otrok, který doprovázel syna svého pána do školy a pečoval o něj; později převzala latina jako paedagogus - posun k významu učitel, vychovatel).- věda a výzkum zabývající se vzděláním a výchovou v nejrůznějších sférách života společnosti. V zahraničí se používá pojem - pedagogická věda.Pedagogická teorie a její zdrojePedagogická teorie se utvářela po ce...
|
|
0,1 |
10x |
|
Pedagogická propedeutika - vypracované zkouškové otázky
Vypracované otázky16 s. / 3. roč. / doc
A: ZÁKLADNÍ TÉMATAA1: PŘEDMĚT PEDAGOGIKY. STRUKTURA PEDAGOGIKY A VZTAH K JINÝM VĚDÁM.pedagogika - věda a výzkum zabývající se vzděláváním a výchovou ve všech sférách života společnosti (není vázaná jen na školu a děti)vědní obor - má jasně vymezený předmět zkoumání, soubor výzkumných metod, vnitřně strukturovaný systém oboru, základní pojmový aparátstruktura pedagogiky - rozdělení:1. vertikální - kritériem je věk a vývojové etapy člověka (předškolní, zálkadní, střední...)2. horizontální - různé ...
|
|
0,2 |
36x |
|
Přednáškové prezentace z předmětu Pedagogicko-psychologická diagnostika
Přednášky105 s. / 3. roč. / rar
Diagnostika - patří mezi základní profesní dovednosti pedagoga, které obsahují jak intervenční (výchovný, vzdělávací), tak i diagnostický aspektPedagogická diagnostika - se vztahuje zejména ke shromažďování přesných informací o vědomostech, znalostech, dovednostech jedince (Mertin, Krejčová, 2012)Psychologická diagnostika - měření duševních vlastností, stavů a popřípadě i dalších charakteristik jedince, je těsně spjata s psychologií osobnosti a s diferenciální psychologií (Svoboda, Krejčířová, V...
|
|
0,4 |
0x |
|
Členění didaktických prostředků podle Josefa Maňáka
Studijní materiál53 s. / 3. roč. / docx
Podle Josefa Maňáka (2003) jsou didaktické prostředky jedním ze základních prvků výchovně vzdělávacího procesu. Ve výchovně vzdělávacím procesu na sebe navzájem působí čtyři komponenty. Mezi tyto komponenty patří:• Obsah výuky, učivo, jeho struktura,• Učitel, vyučování, tj. zprostředkování učiva žákům, řízení jejich učební činnosti,• Žák, učení, tj. proces osvojování učiva žáky,• Didaktické prostředky, tj. učební pomůcky a technické vybavení, umožňující zefektivnit výchovně vzdělávací proces. (M...
|
|
0,3 |
2x |
|
Vypracované tematické okruhy ke zkoušce z Alternativní pedagogiky
Vypracované otázky42 s. / 5. roč. / doc
1. Reformní pedagogika, edukační metody ve školách pokusných a reformní (1900 - 1939)Začátek 20. stol. s těžištěm ve 20. - 30. letech. Reformní pedagogika jako celosvětový jev.1. progresivismus - v angl. zemích2. aktivismus - Itálie3. reformismus - v něm. mluvících zemích 4. nová výchova - ve frankofonních zemích, hnutí „Nové školy „Historie: mírová úsilí ve společnostipožadavek změnit školu, ale také životní stylsnaha nabídnout světu lepší školu a společnostpedocentrismus jako zákl. orientace v...
|
|
0,3 |
6x |
|
Studijní opora ke komplexu studijních předmětů a tematických okruhů
Skripta46 s. / 1. roč. / pdf
Obecná pedagogika se zásadním způsobem podílí na profilu absolventa oboru Soci-ální pedagogika se zaměřením na etopedii ve studijním programu Specializace v pedagogice. Vybavuje jej nezbytnými základními poznatky pro rozvoj optimálního pedagogického myšlení pro fungování ve výchovně vzdělávací praxi výchovných a sociálně pedagogických zařízeních. Jako metadisciplína je základním fundamentem pro veškeré specializace v pedagogice.Mají-li si studenti kromě poznatků osvojit i způsob myšlení, neboť p...
|
|
1,1 |
1x |
|
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele
Skripta300 s. / - roč. / rar
ÚVODEMBýt učitelem znamená poznat, rozumět a umět - poznávat a rozumět svitu, vzdělávacímu prostředí, žákům a studentům, i sobě samému na pedagogickém poli. Umět s citem reagovat na školní situace, navrhovat a realizovat optimální vzdělávací strategie, vespolně jednat ve skupině kolegů. Psali jsme tento text, který vám předkládáme, abychom přispěli k poznání a porozumění - jakožto základům onoho umět.Z charakteristiky současného světa, tendencí ve vzdělávání, jedinečností učitelské osobnosti a s...
|
|
0,9 |
11x |
|
Vypracované zkušební okruhy z Pedagogické psychologie
Vypracované otázky98 s. / 1. roč. / rar
PŘEDMĚT PEDAGOGICKÉ PSYCHOLOGIE Okruh č. 1Cíl: Zkoumání psychologických aspektů edukace.Možný, cílový a reálný subjekt.Krátkodobé i dlouhodobé změnyv psychice a osobnosti způsobené vyučováním a výchovou.Předmět pedagogické psychologie(okruh 1)Zkoumá psychologické aspekty a zákonitosti procesu výchovy a vyučování (edukace) a socializace ve škole.Zkoumá možný, reálný a cílový habitus (osobnost) žáků, studentů i posluchačů (souhrn způsobů a vzorců vnějšího chování, způsobu vyjadřování se a řeči i p...
|
|
0,1 |
6x |
|
Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí
Seminární práce55 s. / - roč. / doc
Když se autorům otevřela na začátku devadesátých let dvacátého století možnost psát svobodně o nejrůznějších tématech, objevilo se na trhu postupně narůstající množství publikací o alternativních možnostech výchovy a vzdělávání. Tato produkce odrážela zájmy a potřeby té doby, počínající změny v oblasti výchovy a vzdělávání a první kroky k transformaci školy. Označení alternativní školy se ujalo a bylo běžně používáno nejen pro nejčastěji popisovanou pětici reformních koncepcí waldorfské, montess...
|
|
0,6 |
1x |
|
Vypracované okruhy otázek ke státní závěrečné zkoušce z Pedagogiky
Státnicové otázky31 s. / 3. roč. / doc
1 Pedagogika a její význam, význam studia pedagogické teorie pro pedagogickou praxi• Pedagogika je společenská věda - (z řec. paidagógos - pův. otrok, který doprovázel syna svého pána do školy a pečoval o něj; později převzala latina jako paedagogus - posun k významu učitel, vychovatel).• Pedagogika - věda a výzkum zabývající se vzděláním a výchovou v nejrůznějších sférách života společnosti. V zahraničí se používá pojem - pedagogická věda.1.1 Pedagogická teorie a její zdrojePedagogická teorie s...
|
|
0,3 |
7x |
|
Vypracované testové otázky z předmětu Pedagogika volného času
Vypracované otázky17 s. / 3. roč. / docx
Jak lze definovat volný čas?Opak doby nutné práce a povinností a doby nutné k reprodukci sil. Čas, se kterým můžeme nakládat podle svého uvážení a na základě svých zájmů.Volný čas je: odpočinek, rekreace, zábava, zájmové činnosti, zájmové vzdělávání.Volný čas není: uložené vzdělávání, jídlo, spánek, základní péče o zevnějšek a osobní věci.Svoboda výběru, dobrovolnost, uspokojení, radost, autonomie, aktivita, seberealizace.Volný čas z pozitivního hlediska - disponibilní doba, relativní svoboda. Z...
|
|
0,1 |
30x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Pedagogiky - předmět Pedagogicko-psychologická propedeutika
Státnicové otázky90 s. / 3. roč. / docx
1. Pedagogika jako věda o výchově. Předmět pedagogiky. Struktura pedagogiky a vztah k jiným vědám, charakteristika základních pojmů: vzdělání, vzdělávání, výchova, sebevýchova.Slovo pedagogika je řeckého původu (pais = dítě, ago = vedu). Paidagogos byl člověk, jemuž byla v zámožných řeckých rodinách svěřována péče o děti. Učil se s nimi, vodil je do školy, dozíral na ně. Často to byl vzdělaný otrok. Později byly termínem pedagog označovány osoby, které se profesionálně zabývaly výchovou a vzdělá...
|
|
0,8 |
12x |
|
Vypracované otázky z předmětu Didaktika psychologie a pedagogiky
Vypracované otázky48 s. / 1. roč. / docx
Otázka 1.• Definovat pojem didaktika pedagogiky a psychologie jako hraniční vědní disciplínu (formulovat předpoklady pro její konstituování), • určit didaktiku pedagogiky a psychologie v systému pedagogických věd.• Vysvětlit vztah pedagogiky a psychologie k obecné didaktice, vztah oborové didaktiky a speciálních didaktik (předmětová didaktika, metodika). • Objasnit strukturu, předmět zkoumání a využívanou metodologii didaktiky pedagogiky a psychologie. • Navrhnout možnosti pedagogického výzkumu ...
|
|
1,8 |
22x |
|
Sociální pedagogika I. - Sociální deviace a její prevence - distanční text
Studijní materiál31 s. / 3. roč. / doc
1. ÚvodKriminalita, závislosti na drogách, týrání dětí, rasismus, xenofobie, prostituce a řada dalších sociálně deviantních jevů se dostaly do našeho slovníku a zdá se, že v něm velmi rychle zdomácněly. Představují totiž sociální jevy, které se pro společnost staly problémem a pro občana ohrožením.Cílem předkládaného textu je snaha přiblížit sociálně deviantní či sociálně patologické projevy očima sociálních pedagogů a poskytnout studentům sociální pedagogiky základní orientaci v problematice so...
|
|
0,2 |
0x |
|
Zavádění alternativních metod do edukačního procesu žáků na základní škole speciální
Diplomová práce76 s. / - roč. / doc
Vzdělávání žáků s těžkým zdravotním postižením se vzhledem k současným vzdělávacím trendům stává jednou z priorit speciálních pedagogů. Je zapotřebí neustále hledat a hlavně nacházet nové a účinné metody práce s těmito žáky. Dle citátu W. Malla můžeme konstatovat, že i žáci s těžkým postižením jsou připraveni přijímat nové podněty, zkušenosti, a je jen na nás, speciálních pedagozích, zda jim toto umožníme a staneme se tak jejich průvodci, „múzami“, při poznávání okolního světa. Ve většině školsk...
|
|
0,4 |
0x |
|
Úvod do pedagogiky I - Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky
Studijní materiál83 s. / 1. roč. / doc
Ako sa učiť pedagogiku, alebo návod nielen na jedno použitie Námety a inšpirácie Motto:- Čo učí tvoj majster? pýtal sa návštevník. - Nič, odpovedal žiak.- Tak prečo teda učí?- Neučí, on len ukazuje cestu.Návštevník to nechápal, a tak mu žiak celú vec vysvetlil:- Keby majster učil, urobili by sme z jeho výrokov dogmy. Majster sa nestará o to, čomu veríme - len o to čo vidíme. A. de Mello, SJ. Minutová moudrost. Brno: Cesta, 1987, s.146. Nie je možné upínať sa na jednofarebné videnie sveta a výcho...
|
|
1,1 |
0x |
|
Otázky ke státní závěrečné zkoušce - Pedagogika a psychologie
Státnicové otázky43 s. / 1. roč. / doc
Požadavky k ústní části státní závěrečné zkoušky z pedagogiky a psychologiePři zkoušce student prokáže znalost základních pedagogických a psychologických pojmů a dovednost používat je v odpovídajících souvislostech. Dokáže analyzovat konkrétní pedagogické situace, identifikovat v nich obsažené problémy, zaujmout k nim vlastní stanovisko a zdůvodnit je v kontextu jiných možných řešení. Prokáže schopnost integrovat poznatky z psychologie osobnosti, vývojové psychologie, pedagogické psychologie, so...
|
|
1,2 |
6x |
|
Vypracované státnicové okruhy z Pedagogiky a Psychologie - Pedagogicko-psychologická propedeutika
Státnicové otázky163 s. / 3. roč. / docx
Okruhy z pedagogiky1. Pedagogika jako věda o výchově. Předmět pedagogiky. Struktura pedagogiky a vztah k jiným disciplínám. Charakteristika základních pojmů: vzdělání, vzdělávání, výchova (v širším i v užším slova smyslu), sebevýchova.Pedagogika jako věda o výchově- Původ slova je z řečtiny a doslova znamená vést dítě. Pedagogika je věda o výchově člověka. Zkoumá výchovný proces v jeho plné šíři a složitosti. Pedagogika je věda - má předmět zkoumání, terminologii i metodologii. Předmět pedagogik...
|
|
0,4 |
29x |
|
Vypracované otázky z předmětu Obecná a srovnávací pedagogika
Vypracované otázky78 s. / 1. roč. / rar
Obecná a srovnávací pedagogikaOtázka č. 1Pedagogika jako věda o edukaci» Předmět pedagogiky» Struktura a obsahová náplň pedagogiky» Postavení pedagogiky mezi vědami» Terminologie pedagogikyPedagogika- je vědou o výchově, která zkoumá výchovný proces jako záměrnou formativní činnost- záměrnost spočívá v tom, že vychází z předem formulovaných cílů (cíl - stav, kterého má být dosaženo)Předmět pedagogiky- pedagogika se zabývá vším, co vytváří a podmiňuje nějaké edukační prostředí- procesy, jež se v ...
|
|
0,2 |
3x |
|
Vypracované otázky z předmětu Speciální pedagogika
Vypracované otázky17 s. / 1. roč. / doc
SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA= vzdělávání osob s handicapem = disciplína, věda, obor, kt. je orientován na výchovu, vzdělávání a také na celkový osobnostní rozvoj znevýhodněného člověka, s cílem dosáhnout co největší integrace (práce, další spol. možnosti)- zaměření na intaktní (nepostiženou) populaci - integrace Cíl: maximální rozvoj člověka s postižením a zároveň dosažení maximální úrovně socializaceÚzce souvisí:- psychologií, sociologií, medicínou, biologií člověka, humanitními vědami, pedagogikou, te...
|
|
0,1 |
17x |
|
Studijní materiál ku předmětu Úvod do pedagogiky
Studijní materiál56 s. / 1. roč. / pdf
Pedagogika jako vědecká disciplínaTermín pedagogikaTermín pochází z antického Řecka, kde byl slovem paidagógos označován otrok, který pečoval o syna svého pána, doprovázel jej na cvičení a do školy. Tento výraz se přesunul do antické latiny - jakožto paedagogus s posunutým významem otrok - učitel, vychovatel.- pais=dítě, aigen=vésti- základy tomuto oboru jako systematické vědě o výchově mládeže i dospělých položil svými pedagogickými spisy Jan Amos Komenský- je úzce spojena s ostatními vědními o...
|
|
0,9 |
4x |
|
Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí
Bakalářská práce55 s. / - roč. / doc
Když se autorům otevřela na začátku devadesátých let dvacátého století možnost psát svobodně o nejrůznějších tématech, objevilo se na trhu postupně narůstající množství publikací o alternativních možnostech výchovy a vzdělávání. Tato produkce odrážela zájmy a potřeby té doby, počínající změny v oblasti výchovy a vzdělávání a první kroky k transformaci školy. Označení alternativní školy se ujalo a bylo běžně používáno nejen pro nejčastěji popisovanou pětici reformních koncepcí waldorfské, montess...
|
|
0,5 |
1x |
|
Studijní text k předmětu - Sociální pedagogika
Studijní materiál20 s. / 1. roč. / pdf
1 Práva dítěte v sociální pedagogice1.1 Historický úvod1918 v Londýně založena organizace Safe of Children - Zachraňte děti1924 přijat koncept Deklarace o právech dětí Shromážděním společnosti národů.1945-46 myšlenka deklarace začleněna do Charty Spojených národů a do Všeobecné deklarace lidských práv1959 Deklarace práv dítěte přijata Valným shromážděním OSN1989 VS OSN schválilo Úmluvu o právech dítěte1990 Světový summit pro děti - připojení ČSFR k Úmluvě1991 Úmluva ratifikována FS ČSFR1993 tent...
|
|
0,2 |
2x |
|
Metodika tvorby školních vzdělávacích programů - SOŠ a SOU
Studijní materiál38 s. / 3. roč. / pdf
1. NEŽ ZAČNEME TVOŘIT ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMSamostatná tvorba uceleného projektu vzdělávání - školního vzdělávacího programu - je pro školu zcela novým procesem. Výsledkem tohoto procesu - pedagogického projektování - jsou školní vzdělávací programy, ve kterých škola prezentuje, jakým způsobem hodlá uskutečňovat očekávanou kurikulární změnu.Před samotnou tvorbou školního vzdělávacího programu proběhne ve škole přípravná fáze, během níž se vytvoří nezbytné předpoklady a východiska pro pedagogi...
|
|
0,3 |
0x |
|
Lidé s postižením ve světle eugenických myšlenek
Diplomová práce112 s. / - roč. / doc
Pro diplomovou práci jsem si vybrala téma Lidé s postižením ve světle eugenických myšlenek. Toto téma jsem si vybrala z několika důvodů. Asi prvním důvodem, je samotná problematika eugeniky jako takové. Na střední škole je téma eugeniky zmíněno jen velmi okrajově, ale už tehdy pro mě bylo něčím zvláštním. Na jednu stranu jsem se o eugenice chtěla dozvědět více, na druhé straně mě odpuzovalo a znechucovalo. Představa, že někdo může např. rozhodovat o tom, kdo žít bude a kdo ne, kdo je užitečný a ...
|
|
2,4 |
1x |
|
Tématické okruhy otázek k magisterské státní závěrečné zkoušce z Geografie - Politická geografie
Státnicové otázky250 s. / 5. roč. / rar
Okruhy otázek státní závěrečné zkoušky z předmětu Zeměpis s didaktikou se skládají ze tří částí, které odpovídají skladbě předmětů v navazujícím magisterském studiu. Okruhů je celkem 25.Otázky se skládají ze tří částí (a, b, c):1. Část a - tvoří okruhy z didaktiky geografie, které mají pedagogicko-psychologickou část a část praktickou, která se týká zpracování konkrétního tematického celku.2. Část b - tvoří okruhy z předmětů regionální geografie Evropy, Asie a Afriky. Ameriky, Austrálie a Oceáni...
|
|
30,3 |
4x |
|
Základy speciální pedagogiky - studijní opora
Studijní materiál31 s. / 1. roč. / pdf
Speciální pedagogikaV obecnějším pojetí je to v podstatě každá pedagogika, speciálněji zaměřená podle věku nebo předmětu (pedagogika předškolního věku, pedagogika školního věku, pedagogika hudební, pedagogika vojenská apod.). V našem pojetí jde o vědní disciplínu (vědní oblast), jejímž předmětem zájmu je výchova a vzdělávání jedinců s určitým typem, formou a rozsahem postižení - handicapu. Je oborem interdisciplinárním. Jako teoretická disciplína začala být uznávána speciální pedagogika koncem 1...
|
|
0,3 |
2x |
|
Vypracované otázky ke státnicím - Pedagogika
Státnicové otázky67 s. / 3. roč. / pdf
1. Pedagogika a její význam, význam studia pedagogické teorie pro pedagogickou praxiPedagogika je společenská věda - (z řeckého paidagógos - původně otrok, který doprovázel syna svého pána do školy a pečoval o něj, později převzala latina jako paedagogus - posun k významu učitel, vychovatel).· Pedagogika je věda o výchově, metodách vzdělávání a vyučování.· V odborném významu je to věda a výzkum zabývající se vzděláváním a výchovou v nejrůznějších sférách života společnosti.· Původně byla součást...
|
|
0,3 |
47x |
|