Obchodní právo (vypracované otázky k postupové zkoušce)
Vypracované otázky57 s. / 1. roč. / pdf
1. Pojetí obchodního práva a jeho vztah k občanskému právuObchodní právo - nelze je nazývat právním odvětvím, přesnější je ho chápat jako speciální soubor právních norem vytvořený v rámci soukromého práva upravující tři základní okruhy otázek (§ 1/1 Obch.z.): 1) postavení podnikatele2) obchodní závazkové vztahy3) některé další vztahy s podnikáním souvisejícíVšechny tyto tři okruhy otázek sledují společnou funkci - ulehčovat obchodní styk a zajišťovat jehobezpečnost.Ad. 1) postavení podnikatele -...
|
|
0,3 |
2x |
|
Odborná studentská esej na téma Globalizace a trendy v podnikání
Esej16 s. / 4. roč. / pdf
Předmětem této práce je globalizace a trendy v podnikání. Práce je rozdělená na čtyři části, které se budou navzájem doplňovat a prolínat.První část je zaměřena na poznatky z přednášky na téma: Soudobé trendy a megatrendy v rozvoji podnikání, kde budou představeny základní oblasti, ve kterých se globalizace projevuje.V druhé části budou představeny pohledy jiných autorů na globalizaci a současné podnikatelské trendy. Pozornost bude věnována samotnému pojmu globalizace a jejímu dopadu na ekonomik...
|
|
0,7 |
3x |
|
Růstové faktory a modely podnikání ve velkých podnicích
Semestrální práce65 s. / 4. roč. / pdf
Dnešní podnikatelské prostředí je spojeno se silným konkurenčním bojem o zákazníka a tržní postavení. Podmínky se zostřují, a jen ty nejlepší a nejsilnější podniky dokáží v takovémto prostředí přežít. Jedním z předpokladů pro udržení tržní pozice jsou právě růstové faktory. Mezi hlavní růstové faktory se řadí například inovace, investice do výzkumu a vývoje, investice do nových zařízení, vývoj nových výrobků, neustálé mapování trhu a hledání nových tržních segmentu a mezer na trhu, ale také vzta...
|
|
5,8 |
0x |
|
Vypracované zkouškové otázky z Obchodního práva
Vypracované otázky119 s. / 2. roč. / doc
1. Místo obchodního práva v pr. systémuSystém pozitivního práva - jeho dualismus - 1/ teorie zájmová (Ulpianus) - ius publicum est quod ad statum rei Romanae spectat, ius privatum est quod ad singulorum utilitatem pertinet; 2/ mocenská - rozhodné je, zda v konkrétním případě má stát právo jednostranným mocenským aktem upravit pr. pozici druhého účastníka pr. vztahu, anebo je-li hlavním nástrojem úpravy P a P účastníků smlouva; 3/ organická - rozhoduje, zda příslušnost jednoho ze subjektů pr. vzt...
|
|
1,5 |
3x |
|
Semestrální týmový projekt z předmětu Základy marketingu - Dream - Reader
Semestrální práce29 s. / 4. roč. / doc
1. Úvod a cíl práceCílem naší seminární práce je zavést nový výrobek, který sami vymyslíme a navrhneme, na trh. A podrobně popsat zavedení tohoto výrobku na trh. Dále údaje o firmě, analýze trhu, strategie podnikání, segmentace trhu a vše o výrobku, včetně jeho historie a budoucnosti. Po dlouhém přemýšlení a dohadování jsme se všichni shodli na produktu sluchátka Dream-reader.Historie firmy Myšlenka zakladatelů firmy vznikla již roku 2004, zajímali jsme se o zkoumání lidského mozku a myšlení běh...
|
|
0,4 |
3x |
|
Základy obchodního práva - vysokoškolská učebnice
Skripta473 s. / 1. roč. / doc
1. POJEM A PŘEDMĚT OBCHODNÍHO PRÁVAObchodní právo je součástí systému soukromého práva, který charakterizuje při úpravě majetkových vztahů široká smluvní volnost vyplývající z rozsáhlého používání dispozitivních norem a nezávislého (relativně rovného) postavení právních subjektů (fyzických a právnických osob). Obchodní právo upravuje specifika majetkových vztahů mezi podnikateli (obchodníky) a jejich postavení jako zvláštní skupiny subjektů právních vztahů.Obchodní právo jako subsystém soukroméh...
|
|
3,5 |
2x |
|
Analýza strategie CSR ve vybrané firmě - Globus ČR, v. o. s.
Semestrální práce8 s. / 1. roč. / pdf
ÚvodPro zpracování tématu Analýza strategie CSR ve vybrané společnosti jsem zvolila společnosti Globus ČR, v. o. s., která je jedním z 10 nejpopulárnějších maloobchodním společnostem v České republice.Seminární práce zanalyzuje současný stav SCR na základě tří pilířů - ekonomického, environmentálního a společenského. Ke každému pilíři budou uvedeny teoretická východiska a analýza současného stavu. V závěru této práce bude zhodnocení strategie společnosti.1. Představení společnosti1.1. Základní c...
|
|
0,3 |
1x |
|
Vstup do EU a podpora podnikání MSP, podpora regionálního rozvoje
Poznámky6 s. / 2. roč. / doc
1. Význam tématu z hlediska vstupu České republiky do EU- Co pro občana ČR znamená naše členství v EU ?- Pozice zaměstnance, manažera a podnikatele na evropském trhu práce- Možnosti uplatnění české firmy na evropském trhuO jaké vědomosti je zájem: - povědomí o strukturách Evropské unie - okolnosti přípravy na konkurenční podnikatelské prostředí - způsoby zabezpečení manažerských setkání se zástupci Evropské komise, Evropského parlamentu a jiných důležitých - orgánů EU, i s diplomaty na misi ČR a...
|
|
0,1 |
1x |
|
Státnicové otázky FSV CVUT Ekonomie a management ve stavebnictví
Státnicové otázky104 s. / 5. roč. / docx
1. Systém veřejných příjmů ČR, druhy nedaňových a daňových příjmů. Přímé daně, nepřímé daně, sazby.PŘÍJMY VEŘEJNÝCH ROZPOČTŮ (fiskální příjmy = daňové, rozpočtové)= příjmy a výdaje představují vztahy v tvorbě veřejných rozpočtů, popř. mimorozpočtových fondů= jsou to příjmy, které plynou do veřejného rozpočtu a zajišťují příjmovou stránku státního rozpočtu= veřejné příjmy souvisí s nenávratným přerozdělováním HDP= příjmy by měly být rozpočtovým omezenímČlenění příjmů:1. Hledisko návratnosti (popř...
|
|
11,0 |
3x |
|
Rozvoj venkovského podnikání - Externality
Seminární práce15 s. / 4. roč. / doc
Externality, neboli efekt přelévání, nastává tehdy, když výroba nebo spotřeba jednoho subjektu způsobuje nezamýšlené náklady nebo přínosy jiným subjektům. Náklady nebo přínosy jsou přenášeny na jiné subjekty, aniž by ti kteří náklady způsobili, či příjmy získali, za ně platili nebo- li jinak řečeno, k externalitám dochází v ekonomice vždy, když "jedinec nebo firma vyvine činnost, která má vliv na jiného jedince nebo firmu a která není zároveň druhou stranou zaplacená (nebo za kterou není druhá s...
|
|
0,1 |
2x |
|
Význam a funkce účetnictví, základní pojmy, metodické prvky účetního systému
Seminární práce14 s. / 2. roč. / docx
Tato seminární práce poukazuje na podstatu, význam a funkci účetnictví, obsahuje základní pojmy, poukazuje na metodické prvky a vychází ze zákona o účetnictví.Účetnictví je písemné zaznamenávání informací o hospodářských jevech podniku, a to v peněžních jednotkách.Účetnictví svými písemnými záznamy „rozšiřuje paměť podnikatele“ neboť není možné, aby při velkém rozsahu činností si všechny informace pamatoval. 1 Základním předpisem upravujícím podvojné účetnictví podnikatelů v České republice nale...
|
|
0,1 |
0x |
|
Podnikatelský záměr z předmětu Malé a střední podnikání na venkově
Seminární práce74 s. / 4. roč. / doc
1 Souhrnná informace o podnikatelském záměruPodnikatelským cílem je snaha o snížení nákladů firmy ve fázi přípravy výroby (při optimalizaci skel), zvyšování kvality výroby důkladnější kontrolou výstupu, nižší zmetkovitosti výroby a obecně lepšímu postavení firmy v konkurenčním boji. Společnost, ve které se budeme snažit tento podnikatelský cíl aplikovat je firma T-Glass, spol. s r.o. Košťany, fungující firma v oblasti sklářského průmyslu. Jelikož sklářský průmysl v ČR neustále upadá, bylo by vho...
|
|
2,2 |
3x |
|
Souborná zkouška - Podnik a podnikání + Malé a střední podnikání
Vypracované otázky162 s. / 1. roč. / pdf
Definice:Podnikání je charakteristický přístup k realizaci businessu. Znakem je jeho hlavní cíl -uspokojování potřeb jiných lidí. To se děje tak, že podnikatel vkládá do jeho realizace svévlastní zdroje, přebírá odpovědnost a riziko a pozitivní výsledky sklízí jako poslední.Obsah pojmu:Business= obchod, služba, podnik, podnikání, povinnost, prodejna, úkolZákladní charakteristika;Podstatou je vyvíjet, propagovat a distribuovat výrobky a služby tak, aby byly uspokojenypotřeby zákazníků.Hnacím moto...
|
|
1,2 |
11x |
|
Obchodní právo - vypracované otázky - Soutěžní právo
Vypracované otázky46 s. / 3. roč. / docx
1. Charakteristika soutěžního chování a soutěžního práva, struktura soutěžního práva a jeho pramenyHospodářská soutěž (dále HS)Není v zákoně nikde konkrétně definována, ale dá se pojmout jako souběžná snaha subjektů na trhu určitého druhu zboží nebo služeb, jejím cílem je dosažení určitých výhod před ostatními v oblasti hospodářských užitků/výsledků a jež vzájemně ovlivňuje jejich hospodářskou činnost. Karel Engliš definuje hospodářskou soutěž jako situaci, kdy více osob žádá nebo nabízí totéž a...
|
|
0,2 |
6x |
|
Koncepce rozvoje malého a středního podnikání na období 2007 - 2013
Studijní materiál16 s. / 2. roč. / pdf
Koncepce rozvoje malého a středního podnikání na období 2007 - 20131. ÚvodMalí a střední podnikatelé hrají významnou úlohu při vytváření nových pracovních příležitostí a všeobecně působí jako faktor sociální stability a ekonomického rozvoje. Evropská unie považuje tento sektor za páteř evropské ekonomiky a hybnou sílu inovací, zaměstnanosti a sociální integrace. Česká republika se již stala zemí, ve které má další charakter vývoje sektoru malého a středního podnikání, vzhledem k jeho významu v e...
|
|
0,3 |
0x |
|
Vypracované státnicové okruhy - Podniková ekonomika
Státnicové otázky117 s. / 5. roč. / pdf
1. Potenciál podniku. Vymezení a objasnění pojmu. Důvody ke studiu potenciálu podniku, využití v podnikové praxi. Pravidla pro poznávání potenciálu. Popis potenciálů podniku - funkční a procesní hledisko. Podnikatelský potenciál. Přístupy k měření potenciálu - kvalitativní popis, stanoveníměřítka. Inovační potenciál. Model inovačního potenciálu podniku (např. dle M. Kováče). Zhodnocení metody GM-Trend.Potenciál podniku• potenciál = souhrn schopností, celková schopnost něco udělat, určitý komplex...
|
|
15,6 |
0x |
|
Vypracované zkouškové otázky ku předmětu Ekonomika podniku - ústní otázky
Vypracované otázky19 s. / 3. roč. / doc
1. Vysvětlete co je podnik, podnikání a podnikatel dle obchodního zákoníku, a jak by jste Vy definovali tyto pojmy?Podnikem se rozumí „Soubor hmotných, jakož i osobních a nehmotných složek podnikání. K podniku náleží věci, práva a jiné majetkové hodnoty, které patří podnikateli a slouží k provozování podniku nebo vzhledem k své povaze mají tomuto účelu sloužit“.“Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zi...
|
|
0,4 |
11x |
|
Vypracované zkouškové otázky - předmět Obchodní právo
Vypracované otázky55 s. / 3. roč. / pdf
1. Charakteristika obchodních závazků, způsob jejich právní regulace. Prameny právní úpravy obchodních závazků, kogentní a dispozitivní normy, obchodní zvyklosti, judikatura. Zásady soukromého práva a jejich uplatnění v úpravě podnikání. Korektivy a limity smluvní svobody. Hlavní rozdíly mezi jednostrannými a dvoustrannými obchody.ZÁVAZEK„Závazkový právní vztah (závazek) je vztahem mezi dvěma či více individuálně určenými subjekty, jejichž majetkové zájmy jsou stejné povahy, ale opačné orientace...
|
|
0,9 |
6x |
|
To nejdůležitejší ze skript - Základy ekonomiky podniku
Studijní materiál37 s. / 3. roč. / doc
1. Podstata podniku a podnikáníPodnik = soubor hmotných (budovy, stavby, stroje), nehmotných (práva, závazky, obchodní jméno) a osobních (zaměstnanci a jejich zkušenosti a znalosti) složek podnikání; základní složka hospodářstvíPodnikání = činnost prováděná podnikatelem soustavně, samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost a za účelem dosažení zisku- základním motivem podnikání je snaha o dosažení zisku, který se dociluje uspokojováním potřeb zákazníků- potřeby zákazníků uspokojuje podn...
|
|
0,3 |
0x |
|
Souhrnná zkouška - Podnikání, malé a středné podniky
Vypracované otázky15 s. / 1. roč. / doc
1. Podstata podnikání a jeho vztah k businessu a k ekonomii. Ekonomie je nauka o lidském chování ve výrobě, směně i spotřebě jako složek business. Hledá cestu jak alokovat zdroje, aby co nejvíce uspokojovaly lidské potřebyBusiness jsou aktivity jednotlivců nebo skupin k vývoji, produkci a distribuci výrobků a služeb k uspokojování potřeb jiných účinným způsobem.Podnikání je správná kombinace a účinné využití ekonomický zdrojůPodnikání je soustavná činnost, prováděná samostatně, vlastním jménem, ...
|
|
0,3 |
1x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Podnikání
Státnicové otázky80 s. / 3. roč. / doc
1. Podnik, podnikání, podnikatel, cíle podniku, způsoby členění podniku. Organizačně právní formy podnikání, podnik jednotlivce, obchodní společnosti, družstva.A.) Podnik - samostatná právní, ekonomická, organizační a finanční jednotka- je základní formou hospodářského života v tržním mechanismu- vymezen zákonem č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších novel - pod pojmem podnik zákon označuje soubor hmotných, nehmotných a osobních složek podnikání, což znamená, že podniku náleží vě...
|
|
2,2 |
3x |
|
Vypracované tématické okruhy (otázky) ke zkoušce z předmětu Management a ekonomika podniku
Vypracované otázky15 s. / 3. roč. / pdf
1. Charakteristika podnikání, podnikání podle živnostenského zákona a obchodního zákoníku, obchodní společnosti.hospodářská činnost určitého subjektu, která je dovolená a je provozována soustavně a samostatně, jejímž účelem je dosáhnout ziskuobchodní zákoník - upravuje podnikání obecněživnostenský zákon - se zabývá pouze živnostenským podnikánímfyzická osoba - občan, musí splňovat podmínky pro podnikáníprávnická osoba ‐ sdružení fyzických nebo právnických osob‐ účelová sdružení majetku‐ jednotky...
|
|
0,4 |
0x |
|
Vypracované otázky ke zkoušce z předmětu Podniková ekonomika
Vypracované otázky41 s. / 1. roč. / pdf
1. Podstata podniku a podnikáníPodnik = soubor hmotných (budovy, stavby, stroje), nehmotných (práva, závazky, obchodní jméno) a osobních (zaměstnanci a jejich zkušenosti a znalosti) složek podnikání; základní složka hospodářstvíPodnikání = činnost prováděná podnikatelem soustavně, samostatně, vlastním jménem, na vlastní odpovědnost a za účelem dosažení zisku- základním motivem podnikání je snaha o dosažení zisku, který se dociluje uspokojováním potřeb zákazníků- potřeby zákazníků uspokojuje podn...
|
|
0,6 |
3x |
|
Státní bakalářská zkouška z předmětu Podnikání v obchodě a službách
Státnicové otázky180 s. / 3. roč. / rar
VZNIK A VÝVOJ OBCHODU- Vznik obchodu v souvislosti se vznikem řemesel (výroby) - řemeslník už nebyl schopen sám si zajistit velké množství surovin a sám to prodávat- prvotní forma obchodu - výměna (po první společenské dělbě práce)- obchod jako zvláštní, samostatná hospodářská činnost se začíná objevovat na rozhraní rodové a otrokářské společnosti po oddělení řemesel od zemědělství a města od vesnic- vzniká zbožová výroba a z jednoduché zbožové výměny se stává peněžní směna. Majitelem výrobku je...
|
|
4,6 |
2x |
|
Odborný projekt z předmětu Malé a střední podnikání na venkově - OKNA CZ, s.r.o.
Projekt51 s. / 4. roč. / docx
1 Popis případu Pro realizaci projektu v oblasti malého a středního podnikání byla vybrána fiktivní společnost s použitím údajů od skutečné společnosti, která se zabývá obdobnou činností v oboru výroby plastových a hliníkových oken. Informace pro tento projekt jsou získané z internetu a z praktických i teoretických zkušeností studentů, kteří tento projekt vypracovávají.Tuto oblast podnikání jsme si vybrali z důvodu možných investic do výnosné oblasti, kde je možnost investic do budoucna v projek...
|
|
0,3 |
1x |
|
Vypracované otázky z předmětu Malé a střední podnikání na venkově
Vypracované otázky42 s. / 4. roč. / doc
Podnikání = soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku.Podnikatel:1. osoba zapsaná v obchodním rejstříku2. osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění3. osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů4. fyzická osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisuPodnik:• soubor hmotných (movité + nemovité věci), jakož i osob...
|
|
0,6 |
2x |
|
Projekt na předmět Malé a střední podnikání na venkově - Hračky BOBO
Projekt43 s. / 3. roč. / doc
1. Popis případuPro realizaci projektu jsme zvolili nově založenou fiktivní společnost. Společnost se bude zabývat výrobou dřevěných hraček. Pro realizaci tohoto projektu byli využity teoretické znalosti studentů získané studiem literatury. Dále jsme využili veřejně přístupné informace získané zejména prostřednictvím Internetu. 2. Současná situace společnosti a vstupní údaje2.1. Základní informaceNázev společnosti jsme zvolili Hračky Bobo s.r.o., jako právní formu společnosti jsme vybrali "spole...
|
|
0,6 |
1x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Management podniku (VŠO)
Státnicové otázky56 s. / 3. roč. / rar
1. Vývoj managementu a vnější prostředí podniků CRZákladní pojetí managementuPojem management lze adekvátně přeložit českým ekvivalentem Řízení a rozhodování. Management je proces systematického provádění všech manažerských funkcí a efektivního užití některých zdrojů ke stanovení a dosažení cílů. Manažerskými funkcemi jsou: plánování, rozhodování, organizování, komunikování, motivování a kontrola. Management - umění (postaveno na schopnostech řídícího pracovníka), věda, vznikl ve 20. stol., do p...
|
|
0,1 |
3x |
|
Přednášky z předmětu Obchodní právo - zimní semestr
Přednášky24 s. / 2. roč. / doc
OBCHODNÍ PRÁVO= souhrn právních norem, které se dotýkají obchodně závazkových vztahů= právo soukromé= právo podnikatelů (obchodníků) → kdo, subjekt nebo právo obchodů → vztahy, bez ohledu na účastníky ► u našeho obch. pr. je kombinace obou → sleduje subjekty + co je předmět vztahů- termíny z obch. zákoníku: obchod → obchodně závazkový vztah obchodník → podnikatel- komercialistika: obecná disciplína, která se zabývá obch. právem- absolutní obchod: nezáleží na tom, zda účastníci jsou oba podnikate...
|
|
0,2 |
0x |
|
Oprávnění k živnostenskému podnikání v České republice a ve vybraných státech Evropské unie
Závěrečná práce218 s. / 5. roč. / doc
V materiálech Evropské unie se uvádí, že 93 % evropských podnikatelů zaměstnává míň než 10 zaměstnanců, z čeho vyplývá, že převážná většina podnikání je v EU „po živnostensku“ založené podnikání. Malé a střední podniky přitom vytvářejí přibližně dvě třetiny pracovních míst, čímž tvoří základ zaměstnanosti jednotlivých národních hospodářství a současně sociálně zabezpečovací páteř Evropské unie. Zahraniční a regionální literatura se již několik let zabývá touto problematikou a vystihuje nepostrad...
|
|
1,1 |
0x |
|
Odpadové hospodářství - projekt z předmětu Rozvoj venkovského podnikání
Projekt56 s. / 4. roč. / doc
Firma SARO s.r.o. vznikla v roce 2000 a začala se zabývat sběrem, zpracováním a recyklací plastového a kovového odpadu z komunálních i průmyslových zdrojů. Jedná se o závod na efektivní využití odpadů, které dříve končily bez užitku na skládkách. Kapacita zařízení byla volena tak, aby odpovídala potřebám regionů Most a Chomutov, tedy asi pro 350.000 obyvatel. Bylo počítáno s tím, že účinnost sběru dosáhne postupně zahraničních výsledků, t.j. asi 10 kg plastů na rok, na občana. V současné době SA...
|
|
1,6 |
0x |
|
Výroba replik starožitného nábytku - projekt v rámci předmětu Rozvoj venkovského podnikání
Projekt41 s. / 4. roč. / doc
1. Popis případuRealizace projektu je založena na fikci. Při zpracování byly zohledněny teoretické znalosti studentů získané studiem doporučené literatury a dále ke zpracování projektu byly použity veřejně přístupné informace získané zejména prostřednictvím Internetu. 2. Současná situace společnosti a vstupní údaje2.1 Základní informacePředmětem projektu je založení nové společnosti s ručením omezeným s názvem Starožitný nábytek spol. s r.o. se sídlem v Praze. Při výběru právní formy podniku byl...
|
|
0,6 |
0x |
|
Malé a střední podnikání na venkově - Truhlárna TRIES - Výroba nízkoenergetických domů na bázi dřeva
Seminární práce55 s. / 3. roč. / docx
Pro svůj projekt jsme zvolili reálnou firmu, která v současné době realizuje za podpory Evropské unie projekt „Truhlárna TRIES“. Na tento projekt je čerpána dotace z Operačního programu Podnikání a inovace, program Nemovitosti-Výzva I. Cílem programu Nemovitosti je podporovat vznik a rozvoj podnikatelských nemovitostí včetně související infrastruktury, přispět ke vzniku trhu s nemovitostmi a ke zlepšení investičního a životního prostředí v České republice. Program je zaměřen na podporu projektů ...
|
|
0,8 |
0x |
|
Řízení znalostí (Knowledge Management) - Databáze nejlepších praktik
Studijní materiál24 s. / 3. roč. / doc
Úvodní pohledZnalostní management (řízení znalostí, Knowledge Management - KM) se stal žhavým tématem. Znalosti jsou dnes chápány jako strategicky nejdůležitější zdroj a učení jako strategicky nejdůležitější schopnost podniků a organizací. Pozornost věnovaná znalostem ve světě a jejich řízení ve světě dramaticky roste a týká se mnoha úrovní (např. OECD, World Bank, EU aj.).Jako první s termínem knowledge worker, tj. pracovník disponující znalostmi, pravděpodobně přišel přední myslitel management...
|
|
0,3 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Řízení a ekonomika podniku
Státnicové otázky72 s. / 5. roč. / pdf
1. CÍLE A OKOLÍ PODNIKUTvorba podnikových cílů, subjekty rozhodování při tvorbě podnikových cílů, klasifikace cílů podniku, vnější a vnitřní, přímé a nepřímé okolí podniku, význam státu pro formování okolí podniku, světové (globální) okolí a tendence jeho vývoje.SYSTÉM PODNIKOVÝCH CÍLŮ» Stanovení cílů je základní úlohou celého procesu podnikového plánování
»
Cíle představují budoucí stavy veličin, které jsou považovány za optimálníCíl musí být specifický, měřitelný, akceptovatelný, realistick...
|
|
3,2 |
12x |
|
Informační strategie podniku - seminární práce z předmětu Informační management
Seminární práce18 s. / 3. roč. / doc
Minervit, s.r.o. Obchodní společnost Minervit, s.r.o. se sídlem na ulici Kotěrova 363/4, Ostrava Vítkovice, PSČ 706 02 a IČO 27776221, byla zapsána do obchodního rejstříku 05.09.2006. Jak již datum napovídá, nejedná se o firmu s letitou historií, avšak opak je pravdou. Nepřímo tak jako samotná firma, jedná se hlavně o její momentální tři zaměstnance, kteří s obchodní firmou již značné zkušenosti mají. Konkrétně se tedy jedná o osoby : Jan Koutný, Josef Němčok a Ilja Žižková. Tyto osoby společně...
|
|
0,3 |
1x |
|
Vypracované zkouškové otázky z předmětu Ekonomika podniku
Vypracované otázky31 s. / 1. roč. / doc
1. Charakterizujte cíl podnikání a obsah podnikání, význam podnikatele.Podnikání = soustavná výdělečná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlast. jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku či uspokojování potřeb zákazníků výrobky a službami ke spokojenosti zákazníků s cílem max. hodnoty podniku (bohatství vlastníků). Podnikatel je rozhodujícím faktorem hosp. rozvoje, jde o osobu zapsanou v obchod. rejstříku, osobu podnikající na základě živnostenského oprávnění nebo na základ...
|
|
0,5 |
1x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Řízení rizik ve firmách a organizacích
Státnicové otázky67 s. / 5. roč. / docx
1. Příčiny neúspěchu v podnikání (ŘR 25-28)Příčiny neúspěchu v podnikáníV souvislosti s rozvojem firmy musí její majitel provádět mnoho změn, s nimiž je spojeno riziko neúspěchu. Skutečnost, že majitelé či manažeři nereagují na změny vede často k ukončení činnosti. A často se stává, že o problémech všichni vědí, ale nikdo nic nedělá = nehluční zabijáci organizační efektivity.Mezi nehlučné zabijáky organizační efektivity patří: Nejasná strategie Konflikt priorit Neefektivní vrcholové vedení Nevho...
|
|
7,6 |
0x |
|
Vypracované zkušební otázky ke státním závěrečným zkouškám - oblast Projektový a procesní management
Státnicové otázky104 s. / 3. roč. / pdf
1. Definice cílů projektů. Fáze projektů a jejich součásti. Plánování zdrojůPojem projekt:Projekt je jakýkoliv jedinečný sled aktivit a úkolů, který má:- specifický cíl. který má být jeho realizací splněn;- definováno datum začátku a konce uskutečnění;- stanoven rámec pro čerpání zdrojů potřebných pro jeho realizaci.Projekt je činnost, která má jasně daný cíl, začátek a konec. Zdroje na jeho realizaci jsou omezené a protože se vymyká běžné denní praxi, tak není předem jistý jeho výsledek. Ten mů...
|
|
5,7 |
3x |
|
Podnikatelský záměr z předmětu Malé a střední podnikání na venkově - T - GLASS spol. s r.o.
Seminární práce74 s. / 4. roč. / doc
1 Souhrnná informace o podnikatelském záměruPodnikatelským cílem je snaha o snížení nákladů firmy ve fázi přípravy výroby (při optimalizaci skel), zvyšování kvality výroby důkladnější kontrolou výstupu, nižší zmetkovitosti výroby a obecně lepšímu postavení firmy v konkurenčním boji. Společnost, ve které se budeme snažit tento podnikatelský cíl aplikovat je firma T-Glass, spol. s r.o. Košťany, fungující firma v oblasti sklářského průmyslu. Jelikož sklářský průmysl v ČR neustále upadá, bylo by vho...
|
|
2,2 |
2x |
|