Teorie výchovy - aktuální témata výchovy a vzdělávání ve škole
Studijní materiál26 s. / 3. roč. / doc
1. Soudobé trendy ve vzdělávání, směřování českého školství1.1 Reforma školského systému u nás po roce 1989Klasifikace V. Spilkové:- vnější reforma- vnitřní reformaVnější reforma školského systémuZahrnuje:- strukturální změny školského systému (změny v členění a délce vzdělávacích cyklů, v návaznostech a prostupnosti školského systému)- změny v řízení školství- změny ve financování školství- změny v legislativě (právní normy)Vnitřní reforma školského systémuZahrnuje:- změny v pojetí vzdělání a š...
|
|
0,2 |
4x |
|
Teorie výchovy pro pedagogické studium
Skripta169 s. / 3. roč. / pdf
Studijní opora Teorie výchovy pro pedagogické studium je určena pro účastníky vzdělávacích programů zaměřených na přípravu učitelů a vychovatelů.Text vychází z analýzy stavu socializace a výchovy dětí a mládeže provedenou v souvislosti s formulováním cílů v oblasti výchovy v užším pojetí, pro kterou se nyní stále častěji užívá pojmu osobnostně-sociální rozvoj. Na tom základě jsou formulovány cíle tohoto rozvoje dětí a mládeže na počátku třetího tisíciletí akcentující přípravu člověka na plnění j...
|
|
1,6 |
5x |
|
Otázky k výchove okruhy problematiky k skúške z teórie výchovy
Studijní materiál4 s. / 1. roč. / doc
Čo je výchova?Záměrné a cílené působení na osobnost člověka. Je to specificky lidská činnost.Aká je jej podstata (odkiaľ sa berie)?Výchova provází lidstvo už od pravěku. Je to proces, který pomáhá lidem přežít. V životě nastane situace, kdy instinkty nestačí a je potřeba, aby zkušenější jedinci předávali zkušenosti méně zkušeným.Kto je objekt výchovy? Objektem výchovy je vychovávaný jedinec, nebo skupina.Keď existuje objekt existuje i subjekt výchovy? Definujte ho?Pokud existuje objekt, musí zák...
|
|
0,1 |
267x |
|
Souhrn úkolů z předmětu Filozofie a Teorie výchovy
Studijní materiál20 s. / - roč. / rar
Úkol 1 Vyhledejte v literatuře a porovnejte různé definice výchovy. Vyberte tu, která je vám nejbližší a svůj výběr zdůvodněte. Pokud žádnou nevyberete, pokuste se o vlastní definici, kterou opět zdůvodněte. Najít tu, „nejvhodnější“ definici výchovy není vůbec jednoduché. Snad každá definice je postavena a podložena nějakými důležitými myšlenkami či výzkumy. Snad podle definice i lze poznat, čím se autor výroku či definice nejvíce zabýval. Samozřejmě i mě ovlivňuje to, čím „žiji“ a čemu se více ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Významná dilemata teorie výchovy
Studijní materiál5 s. / 1. roč. / doc
Uvažovat o výchově a jejích teoretických základech v sobě nese skryté nebezpečí, že přijmeme za vlastní přirozenou existenci podoby výchovy, že budeme na výchovu aplikovat myšlenkové kategorie jí samotnou produkované. Prostřednictvím výchovy jsou vytvářené a produkované kategorie myšlení, které jedinci spontánně aplikují na okolní svět i na výchovu samotnou. Jestliže k výchově přistupujeme prostřednictvím pojmů výchově vlastním, nemůžeme se přirozeně dobrat nejzákladnějších pravd a závěrů.Výchov...
|
|
0,1 |
1x |
|
Souhrn ze skript - Filozofie a Teorie výchovy
Skripta24 s. / - roč. / docx
1 VYMEZENÍ ZÁKLADNÍCH POJMŮ 1.1 Výchova, vzdělávání, edukaceV čr prostoru se používají slova výchovy, vzdělávání, edukace. Co které z nich znamená a jak se od sebe liší?Liší se vůbec? Všechny slova se vztahují k jednomu - k edukačnímu procesu, česky častěji používané pojmu - výchovně vzdělávací proces. Čeština totiž odlišuje pojmy výchova a vzdělávání. Termín výchova používá v širším a užším slova smyslu. V zahraničí se používá jedno slovo - edukace, které se naštěstí úspěšně zabydluje i u nás. ...
|
|
0,1 |
12x |
|
Teorie výchovy
Skripta29 s. / - roč. / pdf
Teorie výchovy jako pedagogická disciplina se zabývá zkoumáním a analýzou výchovného procesu v úzkém slova smyslu, tedy utváření povahových vlastnosti a žádoucích návyků v chování. K pochopení tohoto vymezení je třeba se zastavit u samotné podstaty výchovy a pokusit se o důkladnější a hlubší analýzu celého výchovného procesu. Úvodem zopakujme základní pedagogické kategorie spojené s výchovným procesem.Výchova je záměrné, cílevědomé působení, které se projevuje všestranným formováním osobnosti. J...
|
|
3,0 |
8x |
|