Vypracované otázky na Strategie a strategická analýza
Vypracované otázky21 s. / 3. roč. / doc
» Vymezte objekty reálného světa a jejich vymezení pomocí systémového přístupuPrvní klasifikační hledisko definuje objekty reálného světa (systémy) jako přírodní a umělé. Přírodní systémy vznikaly vývojovým procesem bez cílevědomé a uvědomělé účasti člověka. Cílevědomá a uvědomělá lidská činnost dává vzniknout systémům umělým. Podle druhého klasifikačního hlediska třídíme objekty na živé a neživé. Zatímco přírodní objekty mohou býtjak živé, tak neživé, umělé objekty jsou prozatím pouze neživé. P...
|
|
0,5 |
1x |
|
Studijní opora - Základy makroekonomické analýzy
Studijní materiál70 s. / 3. roč. / pdf
1. Cíle studia předmětu a jeho obsahCílem předmětu je osvojení teoretických znalostí o analytických přístupech a získání dovedností při jejich praktické aplikaci. Předmět seznamuje se základními ukazateli používanými v makroekonomické analýze při hodnocení růstové výkonnosti, konkurenceschopnosti a vnější a vnitřní rovnováhy národní ekonomiky při srovnání v čase a mezi zeměmi. Znalosti těchto ukazatelů jsou aplikovány při interpretaci aktuálních vývojových trendů domácí ekonomiky v mezinárodním ...
|
|
0,6 |
0x |
|
Strategie a strategická analýza
Studijní materiál57 s. / 3. roč. / pdf
Cílem studia předmětu Strategie, strategická analýza je získat základní znalosti z dané oblasti na úrovni bakalářského studia vysoké školy manažersko-ekonomického zaměření a osvojit si základní dovednosti z tvorby strategie a provádění strategické analýzy. Studium předmětu je rozděleno do 6 lekcí.Po úvodní lekci, v níž jsou obsažena základní metodologická východiska pro zvládnutí systémového přístupu a osvojení si systémového myšlení jako základního předpokladu pro provádění strategické analýzy ...
|
|
0,6 |
0x |
|
Strategický management - výpisky z přednášek
Přednášky20 s. / 3. roč. / doc
Proces strategického managementuFáze (5):1. Definice podniku a stanovení strategického plánování ↔ znovudefinování, jak je zapotřebí2. Stanovení strategických cílů a výkonnostních úkolů ↔zkorigovat, jak je ..3. Formulace strategie k dosažení cílů a úkolů ↔ přeformulovat …4. Vypracování a plnění strategického plánu ↔ přepracovat, jak je zapotřebí5. Vyhodnocení plnění plánu, přeformulování či jeho realizace ↔ vracet se k 1-4, jak je zapotřebíOkolní podmínky - sociální, politické, kulturní, legisla...
|
|
1,9 |
0x |
|
Vypracované otázky z okruhu Statika a kinematika
Vypracované otázky6 s. / 3. roč. / pdf
1. Kinematika bodu. Základní veličiny a vztahy mezi nimi. Zvláštní případy pohybu bodu. Křivočarý pohyb bodu.Kinematika se zabývá popisem a vyšetřením pohybu bodu.Zák. veličiny - dráha, rychlost, zrychlení, časPři křivočarém pohybu se bodové těleso pohybuje po obecné prostorové nebo rovinné křivce2. Dynamika hmotného bodu. Základní poh. rov., vlastní pohybová rovnice, d’Alembertův princip.Základem dynamiky hmotného bodu je druhý Newtonův zákon, zákon síly. Pohybová r.Vlastní pohybová rovnice vzn...
|
|
0,9 |
1x |
|
Studijní opora - Finanční analýza
Skripta31 s. / 3. roč. / pdf
Předkládaná studijní opora sestává z celkem sedmi následujících článků, které v jistých směrech doplňují nebo rozšiřují předepsanou učebnici. Čl. 1 umožňuje nahlédnout do širšího kontextu problematiky zvané „Finanční analýza“. Čl. 2 shrnuje základní poznatky o struktuře moderního účetnictví jakožto nejvýznamnějšího zdroje dat pro finanční analýzu. Čl. 3 až 6 rozvíjí některé partie předepsané učebnice, které v ní nejsou uspokojivě vysvětleny. V čl. 7 student najde příklady výstupů finanční analýz...
|
|
0,4 |
1x |
|
Podpůrný studijní text - Základy makroekonomické analýzy
Studijní materiál20 s. / 3. roč. / pdf
1. ZÁKLADNÍ UKAZATELE1.1.1 HOSPODÁŘSKÝ RŮSTHDP• hodnota finálních výrobků a služeb, které byly v dané zemi nově vyprodukoványběhem určitého období (na daném území » teritoriální hledisko)• nominální HDP - HDP v běžných cenách » ukazuje cenové změny• reálný HDP - HDP ve stálých cenách » změny vůči základnímu období• 3 metody výpočtu:o produktová (tvorba)o důchodová (rozdělení)o výdajová (užití), (viz národní účty)deflátor HDP = HDPb.c. / HDPs.c.ekonomická úroveň - HDP na hlavu » ekonomická vyspěl...
|
|
0,3 |
0x |
|
Model důchod-výdaje pro tři, resp. čtyři sektory
Studijní materiál20 s. / 3. roč. / rtf
IV.1. Struktura a základní cíle tématu:Název: Vládní sektor, resp. sektor zahraničí a determinace rovnovážného produktuA. Sektor vlády - vládní výdaje a daněB. Determinace rovnovážného produktu v třísektorovém modelu důchod-výdajeC. Další multiplikátory v třísektorovém modelu důchod-výdaje a jejich působeníD. Sektor zahraničí, čisté vývozy - základní pojmy a souvislostiE. Determinace rovnovážného produktu v čtyřsektorovém modelu důchod-výdajeZákladní cíle: - seznámení se základními charakteristi...
|
|
0,6 |
0x |
|
Studijní opora z předmětu Znalostní management
Studijní materiál24 s. / 3. roč. / pdf
ÚVODCíl studia předmětu a jeho strukturaCílem předmětu je poskytnou komplexní pohled na problematiku řízení organizací ve společnosti znalostí. Společenské změny se promítají do změn v řízení podniku a jejich proud bude dále pokračovat. V předmětu se operuje pojmem znalostní podnik nebo také podnik tažený znalostmi, čím se rozumí organizaci založenou na znalostech, operující v podmínkách znalostní společnosti a využívající všech pozitivních vývojových trendů prověřených časem a v řídící praxi už...
|
|
0,2 |
0x |
|
Studijní opora z předmětu Základy managementu
Skripta75 s. / - roč. / pdf
Následující text je nedílnou součástí trojice předmětů, které tvoří jeden celek. Jeho cílem je poskytnout komplexní pohled na systém řízení organizací jak z hlediska normativního tak i deskriptivního. Dalším cílem je naučit studenty provádět interní manažerský audit, samostatně myslet, pracovat v týmu, prezentovat výsledky a obhájit je a zpracovat písemně. Základy managementu tvoří první díl tohoto celku.Skriptum má v třinácti kapitolách následující strukturu. Každá kapitola je nejprve uvedena k...
|
|
1,2 |
0x |
|
Studijní opora z předmětu Základy managementu
Studijní materiál29 s. / 3. roč. / pdf
Shrnutí:• S pojetím managementu se setkáváme v trojí významu:o Specifická aktivita.o Skupina řídících pracovníků.o Vědní disciplina.• Manažeři jsou pokládáni za rozhodujícího činitele v řízení firem. Rozdělujeme je do tří úrovní:o Manažeři první linie.o Střední manažeři.o Vrcholoví manažeři.• Obecně se rozlišují dvě velké skupiny tzv. tvrdé prvky a měkké prvky řízení.• Organizace funguje v okolí, které se většinou klasifikuje zkratkou PEST a týká se vlivů: politických, ekonomických, sociálních a...
|
|
0,2 |
0x |
|
Studijní opora - Základy marketingu
Studijní materiál47 s. / 3. roč. / pdf
Smyslem studia předmětu je osvojení základních principů marketingového konceptu a využití marketingu v reálném životě. To znamená seznámení s marketingovou koncepcí v podobě, která vyplynula z dlouhodobého zkoumání vývoje tržní orientace firem, případně dalších subjektů, a která dospěla k relativně standardní obsahové struktuře.Studium by mělo vést ke schopnosti zachytit, vyjádřit hlavní významový posun, který marketing přináší ve vztahu k trhu, resp. k zákazníkům. Mělo by osvětlit vztah mezi ma...
|
|
0,3 |
0x |
|
Makroekonomický produkt a důchod
Studijní materiál23 s. / 3. roč. / pdf
II.1. Struktura a základní cíle tématu:Název: Účetnictví národního důchodu - úvod do problematikyA. Makroekonomický výstup - základní pojmy a ukazateleB. Tvorba, rozdělení a užití hrubého domácího produktu• B1. Výrobní (resp. odvětvová) metoda zjišťování výstupu ekonomiky• B2. Důchodová (resp. nákladová) metoda zjišťování výstupu ekonomiky• B3. Výdajová (resp. spotřební) metoda zjišťování výstupu ekonomikyC. Základní národohospodářské identity a jejich interpretaceZákladní cíle:- seznámení se zá...
|
|
1,1 |
0x |
|
Spotřební chování a segmentace trhu
Studijní materiál11 s. / 3. roč. / pdf
Obsah a cíle předmětuPředmět je věnován bližšímu, zevrubnějšímu pohledu na spotřebitele, tak jak je znalost spotřebního chování zásadním předpokladem a východiskem marketingové orientace. Seznámí s hlavními přístupy ke sledování spotřebního chování z marketingového hlediska.Pro cílený marketing je pak velmi podstatná segmentace trhu. Pozornost se zde soustředí na hlavní fáze poznávání tržních segmentů. V kurzu jsou probírány příklady ze spotřebního marketingu.Témata v kurzu probíraná jsou:• Kult...
|
|
0,2 |
0x |
|
Prutové soustavy
Semestrální práce8 s. / 3. roč. / docx
Zadání:U dané prutové soustavy zvolte velikosti sil znázorněných na obrázku - velikost vnějších sil zvolte jako desetinásobek nebo stonásobek (u čísel do deseti) data vašeho narození (měsíc a den). Zkontrolujte statickou a tvarovou určitost soustavy, určete početně vazbové reakce ve vazbách (bodech A a E). Pomocí Cremonova obrazce (grafické řešení) určete síly v prutech 1 - 13 a ty pak následně zkontrolujte početní styčníkovou metodou. Pomocí průsečné metody zkontrolujte síly v prutech 8, 9 a 10...
|
|
0,2 |
0x |
|
Interní manažerský audit - studijní opora
Studijní materiál13 s. / 3. roč. / pdf
Cíle studia a jeho struktura:Interní audit ve svém vývoji urazil dlouhou cestu od auditu účetních výkazů, což byla jeho základní původní náplň jeho činnosti, až k období, kdy řeší, co bude jeho hlavní náplní v nedaleké budoucnosti. Současný interní audit se vyvíjí do podoby, kdy jeho převažující náplň tvoří audit operací a interní auditoři vystupují jako vnitropodnikoví konzultanti. Moderní pojetí interního manažerského auditu tedy směřuje nejen k analýze současného stavu, ale také k restruktura...
|
|
0,1 |
0x |
|
Agregátní poptávka - Agregátní nabídka
Poznámky7 s. / 3. roč. / pdf
1) Podle efektu bohatství (resp. jeho části v podobě Pigouova efektu) růst cenové hladiny (za předpokladu konstantní nominální zásoby peněz):a) zvyšuje reálné peněžní zůstatky a domácnosti proto více nakupují finanční aktivab) snižuje reálné peněžní zůstatky a domácnosti proto méně nakupují finanční aktivac) snižuje nominální výši peněžních zůstatků a domácnosti tak snižují spotřební výdajed) snižuje reálnou hodnotu peněžních zůstatků a domácností tak snižují spotřební výdajee) snižuje reálné pe...
|
|
0,4 |
0x |
|
Účetnictví (přednášky)
Přednášky19 s. / - roč. / doc
1. Význam, funkce a úkoly účetnictví a požadavky na něj kladené
1.1. Vznik a vývoj účetnictví
Určitý stupeň ekonomického vývoje společnosti
• První systematické vedení účetních knih – Luca Pacioli r. 1494, Severní Itálie
• první počátky účetnictví na našem území – 2. polovina 18. století
• rozvoj závislý na měnících se ekonomických podmínkách (industrializace)
• pomoc rozvoje hospodářského života (zjišťování míry zhodnocení vloženého kapitálu a finanční situace, ochrana majetku, m...
|
|
0,1 |
1x |
|