Vypracované státnicové otázky z okruhu Management podniku cestovního ruchu
Státnicové otázky72 s. / 5. roč. / doc
1. Vývoj manažerského myšlení, přínosy jednotlivých proudů a moderní definice managementu.Historický vývoj každé společnosti není spojován pouze s nástupnictvím více či méně úspěšných panovníků či se svedenými bitvami, ale též s rozvojem výrobních postupů, technologií, s prohlubováním dělby práce a v neposlední řadě i se schopností organizovat a vést lidi k dosažení zamýšlených cílů.• Stavby typu egyptských pyramid nebo čínské zdi nutně vyžadovaly nasazení mnoha tisíc pracovníků, jejichž práce m...
|
|
2,5 |
11x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Management cestovních kanceláří a agentur
Státnicové otázky157 s. / 3. roč. / doc
1.1 Vymezení CK, CA a jejich funkceCestovní kancelář• Dle zákona 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, je CK podnikatel, který je na základě koncese oprávněn nabízet a prodávat zájezdy.• Světové označení: tour operator, Reiseveranstalter, agence de voyages• V rámci svého oprávnění může rovněž vykonávat činnosti CA• Od 1. 8. 2006: CK je také osoba, která má v době podpisu cestovní smlouvy sídlo nebo místo podnikání v jiném členském státě Evropské unie nebo v j...
|
|
1,9 |
10x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Management udržitelného rozvoje cestovního ruchu
Státnicové otázky86 s. / 5. roč. / doc
1. Udržitelný rozvoj. Základní charakteristika; ekonomická, sociální a ekologická dimenze.1.1 Historie• Trvale udržitelný rozvoj zmínky • T.R. Malthus 18. stol - 19. stol.• An Essay on the Principle of Population 1878• J.S. Mill • Principles of Political Economy 1848• „Prostředí, příroda, musí být chráněny před nespoutaným růstem, má - li se uchovat lidský blahobyt.“• Konec 20. stol - ustálení pojmu v publikacích, vědě a politice1.2 Charakteristika• Udržitelný rozvoj (mimo ekonomický kontext též...
|
|
0,8 |
10x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Management kulturního cestovního ruchu a památek
Státnicové otázky39 s. / 5. roč. / doc
1. Vymezení kulturního CR. Základní terminologie a typologie kulturního CR. Vymezení ekonomických, ekologických a sociokulturních vlivů kulturního CR na destinaci.Kultura a turismus- Kultura je zdrojem turismu s dlouhou tradicí a výhledem do budoucnosti- Kulturní turismus jako specifická forma turismu získává stabilní postavení na trhu až koncem 20. století, kdy narůstá nabídka kulturních událostí a stává se rozhodující při volbě k návštěvě destinace.Vymezení pojmů a definic kulturního turismu- ...
|
|
0,2 |
7x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Management lázeňského a wellness podniku
Státnicové otázky144 s. / 5. roč. / doc
1. Historický vývoj lázeňství v ČR a v zahraničí, charakter služeb lázeňstvíHistorický vývoj lázeňstvíPrvní zmínky o lázeňství jsou vnímány pouze na základě legend, skutečná historii však není doložena. Ze skutečností však vyplývá, že lázeňství je jedním z nejstarších druhů CR. Vývoj lázeňství je spjat se zvyklostmi kultur (rituály, náboženství, svátky), nemocemi, ošetřovatelstvím, lékařstvím, hygienickými návyky, stravováním. V průběhu historického vývoje se mění jen způsoby péče a možnosti, kt...
|
|
2,6 |
10x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Management podniku (VŠO)
Státnicové otázky56 s. / 3. roč. / rar
1. Vývoj managementu a vnější prostředí podniků CRZákladní pojetí managementuPojem management lze adekvátně přeložit českým ekvivalentem Řízení a rozhodování. Management je proces systematického provádění všech manažerských funkcí a efektivního užití některých zdrojů ke stanovení a dosažení cílů. Manažerskými funkcemi jsou: plánování, rozhodování, organizování, komunikování, motivování a kontrola. Management - umění (postaveno na schopnostech řídícího pracovníka), věda, vznikl ve 20. stol., do p...
|
|
0,1 |
3x |
|
Rozepsané zkouškové okruhy ke státnicím z předmětu Mikroekonomie (VŠO)
Státnicové otázky21 s. / 3. roč. / doc
1. Teorie spotřebiteleUžitek spotřebitele1. Kardinalistická verze užitku (měřitelnost užitku)Celkový užitek (TU) a mezní užitek (MU). MU =∆ TU / ∆ qVyjádření celkového užitku kopcem užitku (s liniemi TU).2. Ordinalistická verze užitku (srovnatelnost užitku)Indiferenční křivka Vlastnosti: klesající, neprotínající se, vyplňují celou plochu, konvexní.Vyjádření celkového užitku kopcem užitku (s indiferenčními křivkami).Mezní míra substituce ve spotřebě (MRSC): náhrada statku Y statkem X při stejném ...
|
|
0,2 |
2x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Mezinárodní obchod (VŠO)
Státnicové otázky65 s. / 3. roč. / rar
1. Teorie mezinárodního obchodu: klasikové, neoklasikové, soudobé přístupy - principy, závěry, výhradyObchod:- obecně představuje směnu zboží- prostřednictvím obchodu se uskutečňuje oběh zboží- je úzce spojen s trhem a tržní ekonomikou- trh je podmíněn dělbou práce (to je i podmínkou trhu)Mezinárodní obchod (dále jen MO)- je podmíněn existencí mezinárodní dělby práce- dělba práce za účelem efektivity, produktivity• Vnitřní obchod - směna zboží v rámci 1 státu - patří sem činnosti na vnitřním trh...
|
|
0,2 |
5x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Marketing a management destinace cestovního ruchu
Státnicové otázky155 s. / 5. roč. / docx
1. Historický vývoj destinačního managementu. Současné trendy.Destinace• Jedná so o "místo určení" či geograficky určený "cíl cesty• Destinace je představována svazkem různých služeb koncentrovaných v určitém místě nebo oblasti.• Jsou vzájemně konkurující si jednotky, které plní řadu funkcí- společným cílem je prodej, funkci marketingovou, funkci nabídkovou, funkci zastoupení různých zájmových skupin a funkci plánovací• Snaží se o perfektní a kvalitní organizaci celého řetězce služeb • Vazba řet...
|
|
2,2 |
8x |
|
Vypracované státnicové otázky z Makroekonomie (VŠO)
Státnicové otázky33 s. / 3. roč. / rar
1. Základní teoretické koncepce Makroekonomie je součást ekonomie, která studuje chování národního hospodářství jako celku.V oblasti makroekonomie se můžeme setkat s rozdílnými názory na mnoho problémů. Stanoviska makroekonomů jsou mnohdy naprosto protikladná a odpovědi na stejné otázky odlišné. Tyto názorové rozdíly se prohloubily v 70. a 80. letech 20. stol., rozpadl se hlavní proud ekonomie, který se zformoval po 2. světové válce a přetrval až do 70. let a který představoval většinové názory....
|
|
0,8 |
2x |
|
Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu
Státnicové otázky451 s. / 5. roč. / docx
Strategický řídící proces a marketing• Strategický řídící proces je komplexní proces přesahující marketing• V tomto procesu jsou dána východiska pro marketingové řízení, znamená to tedy v obecné rovině, že strategický řídící proces vlastně určuje úlohu marketingu, postavení marketingu v řízení firmy, marketingové úkoly, úkoly, kterými má tento útvar přispět k dosažení cílů podniku (to je ten důvod, proč je řídící proces východiskem pro marketing) • Skutečně úspěšné podniky v rámci strategického ...
|
|
1,8 |
5x |
|
Management a marketing podniků cestovního ruchu
Státnicové otázky315 s. / 5. roč. / docx
1. Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu.Strategický řídící proces• je souborem činností a rozhodnutí, která vedou k formulování plánu podniku i jeho realizaci• jeho úkolem je dlouhodobé usměrňování činnosti podniku tak, aby bylo naplněno jeho poslání a zajištěny cíle• zahrnuje rozhodnutí a kroky s jednotným úkolem: vyvinout komplexní dlouhodobou strategii pro přežití a hospodářský růst• aktivity řídícího procesu1. definování poslání podniku2. speci...
|
|
2,2 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z Managementu cestovního ruchu
Státnicové otázky85 s. / 5. roč. / docx
1. Vize, poslání/mise, cíleVIZE - základní myšlenka, určitá základní představa o tom podnikání a její konkretizací se dostaneme na samotný počátek SŘP, v tom je prvotní myšlenka konkretizována jako VIZE.Z VIZE vychází SŘP a 3 zahrnuté faktory:» Poslání podniku
»
Cíle podniku
»
Příležitosti podniku.Strategický řídicí proces: je to proces řízení celého podniku, probíhá na úrovni firmy jako celku pod taktovkou TOP mng a je vodítkem pro řízení a rozhodování firmy jako celku.• Jedná se o soubor ...
|
|
0,5 |
2x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Strategický marketing v cestovním ruchu
Státnicové otázky109 s. / 5. roč. / docx
Strategický řídící proces jako východisko a limitující faktor marketingového procesu Strategie a marketingová strategie• Termín strategie má svůj původ v řečtině- volně přeložen znamená umění velitele, generála (umění vest boj). • V obecném slova smyslu se strategií rozumí schéma (projekt, směr) postupu, které naznačuje, jak za daných podmínek dosáhnout vytyčených cílů (jak se chovat na cestě vedoucí k dosažení cílů).• Je to přehled možných kroků a činností, které jsou přijímány „s vědomím“ část...
|
|
3,2 |
7x |
|
Vypracované tematické okruhy otázek ke státnicím pro studijní obor Management cestovního ruchu (Ing.)
Státnicové otázky230 s. / 5. roč. / rar
Tematické okruhy odborné SZZ:Management a marketing podniků cestovního ruchuo Předměty:- Strategický marketing v cestovním ruchu- Management podniku cestovního ruchu- Management udržitelného rozvoje cestovního ruchu- Management kulturního cestovního ruchu a památek- Marketing a management destinace cestovního ruchu- Management cestovních kanceláří a agentur- Management lázeňského a wellness podniku
|
|
3,3 |
10x |
|
Zásady obchodního jednání - přednášky
Přednášky20 s. / - roč. / doc
Zásady obchodního jednáníOsobnost jednatele- trpělivost, vytrvalost (hlavně při dlouhých a složitých jednáních)- kulturní vnímavost (všeobecně ale i kultury jiných států)- vnímavý, tolerantní- schopnost se přizpůsobit (adaptovat)- sebevědomí, ctižádost- pružnost, vynalézavost- zdvořilost, takt- dbát o zevnějšekFáze obchodního jednání1. Úvodní, seznamovací fáze2. Prezentace stanovisek3. Hledání řešení4. Krize, konflikt5. Urovnání nebo ukončení jednání6. Závěr jednání, podpis smlouvy1. Seznamovací...
|
|
0,2 |
4x |
|
Účetnictví - okruhy ke zkoušce
Vypracované otázky12 s. / - roč. / doc
OKRUHY - ÚČETNICTVÍ 2 1) KRÁTKODOBÝ FINANČNÍ MAJETEK - POŘIZOVÁNÍ, OCEŇOVÁNÍ, VYUŽÍVÁNÍvždy oběžný majetek, když je splatnost do 1roku (CP určené k obchodování, dluhové CP, podíly držené krátkodobě)pořízení: a) nákup b) vlastní výroba c) kombinovaně(vl.+dod.) d) převod z osobního majetku do podnikání e) darem f) bezúplatné nabytí (smlouva)oceňování: a) pořizovací cena (nakoupený) b) vlastní náklady (vlastní výrobou) c) reprodukční cena (majetek bezúplatně nabytý) d) jmenovitá hodnota (peněžní pr...
|
|
0,1 |
1x |
|
Průběžná práce 2.ročník - Informatika
Ročníková práce6 s. / 2. roč. / xls
Zadání pro Excel Na listu Výpočty Doplňte výpočet tak, aby se při prázdných buňkách v počtu kusů nezobrazovala chybová hlášení. Při zápisu počtu kusů se zobrazoval výsledek. Na listu Prognóza Doplňte funkce pro předpověď budoucích hodnot. Na listu Graf Do tabulky doplňte hodnoty za měsíce a destinace. Doplňte takové hodnoty, aby simulovaly možnou situaci. Tabulku naformátujte podle svého uvážení. Použijte motiv "Metro". Z tabulky vytvořte sloupcový skupinový graf zachycující hodnoty z...
|
|
0,2 |
0x |
|
Ekonomika ČR - příprava na zkoušku
Vypracované otázky33 s. / - roč. / doc
1. Vymezení cestovního ruchu1.1. Přístupy pojetí a zkoumání CR1.2. Význam CR pro jednotlivce a společnost1.3. CR jako systém (subjekty, objekty), nadřazené systémy - ekonomické, technicko-technologické, socio-demografické, ekologické a politické prostředí1.4. Definice CR, základní pojmy z oblasti CR (rezident, návštěvník, turista, výletník,.)1.5. Podmínky, předpoklady a ovlivňující faktory rozvoje CR1.6. Nejvýznamnější faktory a vlivy na rozvoj turizmu dle UNWTO1.1 PŘÍSTUPY POJETÍ A ZKOUMÁNÍ CR:...
|
|
0,3 |
1x |
|
Dějiny kultury - výpisky
Přednášky27 s. / 1. roč. / doc
Dějiny kulturyDefinice kultury:- Bytostně lidská reflexe vlastního bytí (Encyklopedický slovník 1993)- Soubor materiálních a duchovních hodnot vytvořených lidmi v procesu historického vývoje (Příruční slovník naučný 1963)- Kultura v širším etnografickém smyslu je komplexní celek, zahrnující poznání, víru, umění, morálku, zákony, zvyky a ostatní způsobilosti a návyky, které člověk získal jako člen společnosti. (E. Tylor)- Lidský způsob života (R. Lawless) Vlastnosti kultury:- Naučená - uvědomělý ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Materiály k zápočtu z předmětu Základy obchodního jednání
Studijní materiál4 s. / - roč. / doc
VIZITKYvýznam pouze identifikačnísoukromé: malé, ryté, ne barevné, bez titulů a funkcí, kvalitní,mohou společné manželů, e-mail, fax, jméno (ne soukr. adresa, tel.)pracovní: co chce firma (název,logo,jméno, příjmení, adresa,e-mail,tel.,fax), barevné, 1 sloupec,ne větší než kreditka, moderní malé, obvykle ne privátní údajediplomatické: bílé, ryté, erb, státní znak, jméno příjmení, bez titulů a funkce (u vyšších je to vše), u nižších adresa velvysl., fax,e-mailproblémy s překládáním (české pouze-p...
|
|
0,1 |
0x |
|
The History and Development of Tourism
Seminární práce2 s. / - roč. / docx
Travelling is one of the ways to get to know countries, to learn more about people’s traditions, to see a lot of interesting places. Tourism can be recognized as long as people have travelled; the narrative of Marco Polo in the 13th century; the "grand tour" of the British aristocracy to Europe in the 18th century; and the journeys of David Livingstone through Africa in the 19th century are all examples of early tourism. The earliest forms of leisure tourism can be traced as far back as the Bab...
|
|
0,9 |
1x |
|
Travelling by Air - seminárna práca
Seminární práce2 s. / - roč. / docx
It is very interesting to travel. You can see other countries, continents, you acquainted with other people , their traditions and customs. You can travel by car , by train, by air, by sea. Travelling by air usually preferred by people who haven't got much time and they must quickly get to another city, country or continent. Of course by plane is the fastest way of travelling. Many people prefer travelling by air as it is the most convenient, comfortable and quickest means of travelling. Travell...
|
|
0,6 |
0x |
|