Seminární práce z Marketingu - Marketingový mix společnosti Volkswagen, a. s.
Seminární práce15 s. / 3. roč. / docx
Pro svou seminární práci jsem si vybrala téma Volkswagen, a. s., protože mě jejich vozy zaujaly svým vzhledem a funkčností. Nejprve bych ráda zmínila, čím se tato společnost zabývá, řekla něco o její historii a výrobě těchto automobilů. Poté se pokusím teoreticky vysvětlit marketingový mix, který poté aplikuji na automobilku Volkswagen. Ke konci mé seminární práce jsem jak teoreticky, tak i prakticky uvedla SWOT analýzu, přesněji silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby akciové společnosti V...
|
|
0,1 |
4x |
|
Finanční účetnictví II. - skripta
Skripta71 s. / 1. roč. / pdf
Předložená studijní opora Finanční účetnictví II. navazuje na studijní oporu Finanční účetnictví I. Je určena studentům kombinovaného studia Vysoké školy podnikání a svým obsahem odpovídá učivu letního semestru v předmětu Finanční účetnictví. Účetnictví velmi úzce souvisí s některými jinými předměty, především se jedná o Podnikové finance, protože teprve znalost základní účetní problematiky umožní pochopit témata jako jsou finanční analýza, finanční a majetková struktura firmy apod. Další úzká s...
|
|
0,6 |
5x |
|
Obec s rozšířenou působností Česká Lípa - seminární práce do předmětu Management destinace
Seminární práce18 s. / 3. roč. / docx
Charakteristika ORP Česká LípaNUTS II SeverovýchodKraj LibereckýOkres Česká LípaObecné informacePočet obyvatel 76 527Počet obyvatel sídla ORP 36 943Rozloha 87 200 haPověřené obce 3Počet obcí* 41Počet obcí se statutem města 8*Obce: Bezděz, Blatce, Blíževedly, Bohatice, Brniště, Česká Lípa, Doksy, Doksy Vojetín, Dubá, Dubnice, Hamr na Jezeře, Holany, Horní Libchava, Horní Police, Chlum, Jestřebí, Kozly, Kravaře, Kvítkov, Luka, Mimoň, Noviny pod Ralskem, Nový Oldřichov, Okna, Petroltice pod Ralskem...
|
|
0,4 |
3x |
|
Autoservis Ubuntu, s.r.o. - Řízení lidských zdrojů
Seminární práce29 s. / 2. roč. / doc
Stručná charakteristika podnikuObchodní firma: Ubuntu, s. r. o.Adresa: Michálkovická 666 730 00 OstravaTelefon: 666/666 666Fax: 666/666 666Web: www.ubuntu.come-mail: autoservis@ubuntu.comNáš autoservis zahájil provoz dne 1.1. 2009. Je součástí sítě autoservisů. Provozovatelem je pan Pítr Jan, který je zároveň majitelem a manažerem podniku. Autoservis byl vybudován na strategickém místě, neboť po dohodě s městem Ostrava bude součástí obchvatu města napojeného na dálnici R48 do Žiliny. Díky výhodn...
|
|
0,3 |
0x |
|
Nákup a zásobování - VŠP
Skripta130 s. / 1. roč. / doc
Úkoly nákupuPři jakémkoliv podnikání dochází ke směně vedoucí k uspokojování potřeb - jedná se vlastně o nákup a prodej. Směnu v tomto případě chápeme jako získávání žádoucího výrobku (zboží, služby, atd.) od někoho za něco jiného (peníze, služby, jiné výrobky a zboží).Philip Kotler uvádí, aby byla směna realizována, musí být splněno pět základních podmínek:1. směny se musí zúčastnit alespoň dvě strany,2. každá strana má něco atraktivního (něco co má hodnotu) pro druhou stranu,3. každá strana je...
|
|
11,7 |
2x |
|
Praktická aplikace vybraných nástrojů finanční analýzy
Semestrální práce12 s. / 3. roč. / docx
Pro svou semestrální práci jsem si vybrala firmu … s.r.o. Tato firma působí od roku 1995. Má špičkové strojní a softwarové vybavení. Vyrábí především zařízení pro nukleární medicínu, funkční celky pro manipulaci s materiálem a poskytuje obrábění přesných dílů.Od ledna tohoto roku jsem v této firmě zaměstnaná jako technickohospodářský pracovník. Mě samotnou zajímá, jak si společnost v posledních letech vedla, a proto jsem aplikovala finanční analýzu právě na tuto konkrétní firmu. Na základě firem...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vypracované zkouškové testy z předmětu Finanční trhy a veřejné finance
Vypracované otázky19 s. / 1. roč. / doc
Test č. 1: NÁRODOHOSPODÁŘSKÉ AGREGÁTY VÝSTUPU EKONOMIKYa) správně doplňte následující tvrzení:1) Základním makroekonomickým agregátem výstupu ekonomiky je hrubý domácí produkt, který představuje hodnotu zboží a služeb vyrobených v ekonomice za kalendářní rok2) Přidaná hodnota vyjadřuje hodnotu finálního produktu, který má podobu rozdílu mezi hodnotou produktu a hodnotou meziproduktu (mezistatku)3) Pokud hodnotu HDP upravíme o čistý příjem z majetku v zahraničí obdržíme HNP4) Velikost HDP měříme ...
|
|
0,2 |
2x |
|
Vývoj kvalifikačních požadavků ve skupinách příbuzných povolání
Studijní materiál36 s. / 2. roč. / pdf
Oborová skupina obchod je jednou z 25 skupin, které pracují při Národním ústavu odborného vzdělávání z pověření Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Práce oborových skupin přispívá k tomu, aby vzdělávací programy středního odborného vzdělávání utvářené v rámci kompetencí NÚOV odpovídaly současnému a perspektivnímu vývoji požadavků na pracovní činnosti v povoláních.Oborová skupina obchod průběžně sleduje vývojové trendy v dané oblasti a jejich vliv na kvalifikační požadavky povolání v ob...
|
|
0,4 |
1x |
|
Souhrnná zkouška - Podnikání, malé a středné podniky
Vypracované otázky15 s. / 1. roč. / doc
1. Podstata podnikání a jeho vztah k businessu a k ekonomii. Ekonomie je nauka o lidském chování ve výrobě, směně i spotřebě jako složek business. Hledá cestu jak alokovat zdroje, aby co nejvíce uspokojovaly lidské potřebyBusiness jsou aktivity jednotlivců nebo skupin k vývoji, produkci a distribuci výrobků a služeb k uspokojování potřeb jiných účinným způsobem.Podnikání je správná kombinace a účinné využití ekonomický zdrojůPodnikání je soustavná činnost, prováděná samostatně, vlastním jménem, ...
|
|
0,3 |
1x |
|
Kompletní přednášky z předmětu Marketing a Marketingové dovednosti
Přednášky89 s. / 2. roč. / doc
Tržní cyklus:potřeby→ požadavky→ poptávka→ nabídka→ směna→ transakce→ trh→ potřeby- trh = soubor kupujících a prodávajících, kteří se podílejí na určitých transakcích- potřeba = určitý pocit nedostatku či strádání, potřeba se stává přáním tím, že je specifikována tak, aby ji bylo možné uspokojit- poptávka představuje přání získat z peníze produkt určité značky- nabídka je jakýkoliv produkt, který dokáže uspokojit nějakou potřebu- směna -aktem získávání žádaného produktu -podmínky: -musí existova...
|
|
0,5 |
0x |
|
Vypracované státnicové otázky z okruhu Marketing a management cestovního ruchu
Státnicové otázky120 s. / 3. roč. / rar
1. ZÁKLADNÍ TERMINOLOGIE MARKETINGU SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU(Marketing, produkt, služba. Význam marketingu v praxi. Charakteristické vlastnosti služeb CR. Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitele ve službách CR)1) MARKETING, PRODUKT, SLUŽBAMARKETING Společenský a řídící proces, jehož pomocí jednotlivci a skupiny (firmy) získávají to, co chtějí a potřebují, prostřednictvím vytváření a výměny výrobků a hodnot s druhými.Marketing je multižánrová disciplína, která využívá i další vědy.Jde o p...
|
|
4,4 |
2x |
|
Informační strategie podniku - seminární práce z předmětu Informační management
Seminární práce18 s. / 3. roč. / doc
Minervit, s.r.o. Obchodní společnost Minervit, s.r.o. se sídlem na ulici Kotěrova 363/4, Ostrava Vítkovice, PSČ 706 02 a IČO 27776221, byla zapsána do obchodního rejstříku 05.09.2006. Jak již datum napovídá, nejedná se o firmu s letitou historií, avšak opak je pravdou. Nepřímo tak jako samotná firma, jedná se hlavně o její momentální tři zaměstnance, kteří s obchodní firmou již značné zkušenosti mají. Konkrétně se tedy jedná o osoby : Jan Koutný, Josef Němčok a Ilja Žižková. Tyto osoby společně...
|
|
0,3 |
1x |
|
Riziká podnikania v zahraničnom obchode s ukážkou na konkrétnom príklade
Bakalářská práce84 s. / 3. roč. / rar
Zahraničný obchod so sebou prináša množstvo rizík, ktorí mnohí naši začínajúci exportéri zatiaľ podceňujú aj napriek tomu, že vzniknuté straty podstatne ukroja z ich ziskového koláča, v horšom prípade spôsobia ich bankrot.Súčasné zákonodarstvo pripustilo do sféry zahraničného obchodu aj amatérov s naivnou odvahou a nimi spôsobené mnohomiliónové straty postihnú nás všetkých. Ďalšie straty spôsobuje politická a platobná nestabilita našich tradičných partnerov z bývalej RVHP.S rizikami musia počíta...
|
|
0,3 |
2x |
|
Sborník vybraných podkladových studií ke Studii o sociálních a ekonomických dopadech vstupu do EU (Šance a rizika)
Studijní materiál610 s. / 2. roč. / pdf
I. Postoje obyvatelstva ČR k migraci za prací do zahraničí; migrační potenciál ČRRozbor postojů obyvatelstva ČR k migraci za prací do ciziny dává podstatné informace o možném vývoji. Při jejich interpretaci a využívání v hospodářské a sociální politice státu a dalších subjektů je nutno mít na zřeteli jejich omezení - odrážejí znalosti, pozice a nálady respondentů v období průzkumu; k tomu přistupuje skutečnost, že dosud neexistují dlouhodobější věcně a metodicky porovnatelné informace, které by ...
|
|
5,7 |
0x |
|
Výpisky ze skript z předmětu Trvale udržitelný cestovní ruch
Skripta47 s. / 3. roč. / docx
Trvale udržitelný rozvoj CR je globálně působícím faktorem, intenzivní CR výrazně mění mnohé destinace k obrazu potřeb / předpokládaných potřeb návštěvníků (např. pobřeží Středozemního moře, Alpy).Současný CR ve světě i v ČR lze charakterizovat mnoha neudržitelnými trendy: kvantitativním nárůstem počtu domácích i zahraničních návštěvníků, významným a většinou neregulovaným růstem infrastruktury CR, cestováním na větší vzdálenosti a geografickou expanzí CR. Rostou také aktivity EU, OSN a mezináro...
|
|
0,2 |
1x |
|
Studijní materiály z předmětu Manažerské účetnictví
Studijní materiál67 s. / 3. roč. / rar
1.1 Vývoj a pojetí MÚ1. Co je manažerské účetnictvíVýstižnou definici podává Král (1993): “ Manažerské účetnictví se obecně charakterizuje jako systém, který zobrazuje a zkoumá ekono-mickou realitu (eviduje, třídí, seskupuje, analyzuje) a uspořádává in-formace o podnikové činnosti do přehledů, výkazů a jiných podkladů, ústících do návrhů či opatření, které mají pomoci řídícím pracovní-kům při jejich rozhodování a řízení.”Rozhodování není součástí manažerského účetnictví, protože rozhoduje manaže...
|
|
0,2 |
3x |
|
Aplikovaná sociální psychologie - studijní text pro studenty cestovního ruchu
Skripta75 s. / 3. roč. / pdf
Studijní opora pro předmět aplikovaná sociální psychologie podává základní informace z oboru sociální psychologie, definuje nejdůležitější pojmy z dané oblasti a nastiňuje otázky, kterými se sociální psychologie zabývá. Škála praktických problémů, které sociální psychologie řeší, je velice široká a přesahuje do mnoha dalších oblastí, např. sociologie, antropologie, filozofie, ekonomie. Cílem této studijní opory proto není podat vyčerpávající teoretické poučení, ale nastínit, čím vším se sociální...
|
|
1,3 |
0x |
|
Strategický plán firmy Škoda a.s. - seminární práce
Seminární práce36 s. / - roč. / doc
Historie společnosti Škoda Auto se datuje od roku 1895, kdy pánové Václav Laurin a Václav Klement založili v Mladé Boleslavi dílnu na výrobu a opravy kol a později motocyklů. Po obchodních úspěších už byl jen krůček k výrobě automobilů, která započala v roce 1905 vozem Voiturette A. V následujícím období se produkce rozšiřuje a přerůstá rámec rodinného podniku. Roku 1907 dochází k přeměně firmy na akciovou společnost; v roce 1925 donutil ekonomický tlak oba zakladatele, aby se spojili s největší...
|
|
1,1 |
21x |
|
Základy managementu - studijní text pro kombinovanou formu studia
Skripta109 s. / 3. roč. / pdf
Potřeba řídit se objevuje již v době dávno minulé, na úsvitu lidské civilizace, neboť vzniká v podstatě ve chvíli, kdy lidé spojují svou individuální aktivitu k dosažení společného cíle. V tomto okamžiku se vyčleňuje jedna či více osob, jež se zabývá organizací souhry těchto jednotlivých aktivit, čili tvoří se řídící prvek daného úkolu. Čím větší je organizační uskupení lidí spojených nějakými společnými cíli, tím větší bývá skupina řídících pracovníků, kteří se hierarchicky organizují mezi sebo...
|
|
0,7 |
2x |
|
Rozpracované teze - Podnikání v obchodě (kombinované studium)
Skripta116 s. / 2. roč. / doc
1 Význam a funkce obchodu v národním hospodářstvíKlíčové pojmy a výrazy:Společenská dělba práce, historie trhu, zboží výroba, zbožně-peněžní vztahy, zákon nabídky a poptávky, tržní mechanismus, funkce obchodu, druhy obchodu.1.1. Vznik obchodu, jeho podstata a historie trhuObchod jako samostatná hospodářská činnost vznikl na rozhraní rodové a otrokářské společnosti po oddělení řemesel od zemědělství a města od vesnice (cca 1000 let př. n.l. na území Egypta a Řecka). Vznikla zbožní výroba s prosté...
|
|
0,9 |
2x |
|
Seminární práce do předmětu Management - Karlovarské minerální vody, a. s.
Seminární práce15 s. / 3. roč. / doc
Nejprve se na naší seminární práci podíváme z hlediska teoretického a po krátkém představení společnosti, se podrobně zaměříme na STEP / PEST analýzu, dále na Porterův model pěti sil a SWOT analýzu. Zjistíme její silné a slabé stránky, hrozby či příležitosti, které přicházejí z vnějšího okolí firmy.ÚVODPro zpracování naší seminární práce do managementu jsme si vybrali společnost Karlovarské minerální vody, a. s., která se zabývá výrobou a prodejem nápojů Mattoni, Magnesia, Aquilla a mnoha dalšíc...
|
|
0,1 |
1x |
|
Udržateľný cestovný ruch - učební text ve slovenštině
Studijní materiál29 s. / 3. roč. / doc
1. Prístupy k rozvoju cestovného ruchu Jedným z najužitočnejších východísk v pochopení a charakteristike vývoja cestovného ruchu je delenie vývojových etáp podľa Getza (in Hall, 2000, s. 20 - 24). Autor rozoznáva štyri prístupy k rozvoju cestovného ruchu a jeho plánovaniu. Ide o tzv. „boosterizmus“, ekonomický prístup, územný prístup, spoločenský prístup k plánovaniu cestovného ruchu a trvalo udržateľný prístup. Tieto základné prístupy sa v niektorých prípadoch, najmä v použitých metódach, rieše...
|
|
0,3 |
0x |
|
Sborník vybraných podkladových studií ke studii Sociální a ekonomické souvislosti integrace České republiky do Evropské Unie
Studijní materiál275 s. / 2. roč. / pdf
1. ÚvodJednotný vnitřní trh Evropských společenství odstraňuje překážky volného pohybu kapitálu, zboží, služeb a osob. Současně se evropské právo snaží bránit vzniku neodůvodněných konkurenčních výhod. Dynamické prostředí evropského hospodářského prostoru vytváří podmínky rychlého růstu nadnárodně poskytovaných služeb. V jejich rámci stále větší počet podniků vysílá své zaměstnance k výkonu práce na delší dobu mimo domovský stát.Právní principy evropského trhu práce nadnárodní mobilitu pracovní ...
|
|
2,1 |
0x |
|
Vypracované otázky k ústní zkoušce z předmětu Management destinace
Vypracované otázky18 s. / 3. roč. / doc
1. Historické motivy k cestování a s ním související počátky rozvoje infrastruktury služeb (starověk, středověk, novověk ) ?Hlavní motivy k cestování jsou počátkem rozvoje infrastruktury služeb (doprava, ubytování, průvodci):Obchod - kupciArmáda - cestyNáboženské poutiLázeňství - vyšší vrstvy - Baden Baden, Vichy, Azurové pobřeží, Chamonix, St. Mořic, DavosStarověkStředomoří kolébka obchodu a poznání:• Vojenské výpady za účelem zajištění ekonomické prosperity vyspělých společností• Egypťané - ge...
|
|
0,2 |
2x |
|
Destinační management a marketing, spolupráce soukromého a veřejného sektoru
Studijní materiál52 s. / 3. roč. / pdf
Způsoby vedení podnikatelských organizací:Organizace orientovaná na výrobu soustřeďuje své úsilí na výrobu zboží, které umí dobře vyrábět a následně na jeho prodej.Organizace orientovaná na prodej produkuje výrobky nebo služby a následně se snaží je prodat pomocí různých metod reklamy a prodeje.Organizace orientovaná na marketing před jakýmkoliv rozhodnutím o tom, co produkovat a prodávat, bere v potaz přání a potřeby zákazníků.Význam orientace na marketing• Každá organizace je nucena se buď pod...
|
|
0,6 |
0x |
|
Studijní materiál - Trvale udržitelný cestovní ruch
Skripta133 s. / 3. roč. / pdf
Cestovní ruch se stal již dávno globálně působícím faktorem. Nelze tvrdit, že je "čistým odvětvím podnikání" a omezovat svoje úvahy o něm pouze "na samá pozitiva a jistoty". Intenzivní cestovní ruch výrazně mění mnohé destinace k obrazu potřeb či spíše předpokládaných potřeb návštěvníků (např. pobřeží Středozemního moře, Alpy).Současný cestovní ruch ve světě i v České republice lze charakterizovat mnoha neudržitelnými trendy - například kvantitativním nárůstem počtu domácích i zahraničních návšt...
|
|
1,3 |
0x |
|
Souborná zkouška - Podnik a podnikání + Malé a střední podnikání
Vypracované otázky162 s. / 1. roč. / pdf
Definice:Podnikání je charakteristický přístup k realizaci businessu. Znakem je jeho hlavní cíl -uspokojování potřeb jiných lidí. To se děje tak, že podnikatel vkládá do jeho realizace svévlastní zdroje, přebírá odpovědnost a riziko a pozitivní výsledky sklízí jako poslední.Obsah pojmu:Business= obchod, služba, podnik, podnikání, povinnost, prodejna, úkolZákladní charakteristika;Podstatou je vyvíjet, propagovat a distribuovat výrobky a služby tak, aby byly uspokojenypotřeby zákazníků.Hnacím moto...
|
|
1,2 |
11x |
|
Člověk a organizace - vypracované zkouškové otázky
Vypracované otázky70 s. / 2. roč. / rar
Sociologie a společnost: vymezení sociologie a její vztah k ekonomii, význam sociologie pro ekonomy (management, marketing). Vymezení společnosti a její sociálně-ekonomické struktury.Sociální stratifikace: vymezení sociální stratifikace, její příčiny, příklady grafického znázornění stratifikované společnosti.Sociální status: vymezení sociálního statusu, prvky statusuSOCIOLOGIE = společenská věda, která se zabývá složením společnosti (příp. jejích částí) a jevy a procesy, které v ní (příp. v její...
|
|
0,2 |
0x |
|
Zavedení norem řízení kvality podniků a výroby - prezentace
Prezentace43 s. / 1. roč. / ppt
1.Systém QMS a normy řady ISO 9001- Normy řady ISO 9001 se zabývají řízením organizací z hlediska zajišťování kvality produktů poskytovaných zákazníkům, tedy managementem jakosti. - Význam pojmů jakost či kvalita lze v duchu těchto norem vyjádřit jako vlastnost produktu posuzovaná z hlediska plnění požadavků zákazníka, případně jiných stanovených nebo závazných požadavků.ISO 9001 - ISO 9001 je mezinárodní norma zaměřená na management jakosti (QMS, SMJ), aplikovatelná pro organizace ze všech obla...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vliv obchodních řetězců na vývoj odvětví obchodu
Studijní materiál33 s. / 3. roč. / pdf
ÚvodCharakteristickým rysem současného vývoje vnitřního obchodu v České republice je intenzivní integrace a koncentrace obchodní činnosti, jejímiž nositeli jsou především mezinárodní obchodní společnosti. Tyto tendence se projevují nejen v podnikatelských strukturách, ale i ve strukturách obchodních sítí a jejich provozních jednotek. Dynamicky roste počet nových obchodních zařízení, v posledních letech již bylo otevřeno několik desítek hypermarketů, stovky nových supermarketů, diskontů, hobbymar...
|
|
0,5 |
1x |
|
Trvale udržitelný cestovní ruch - pojmy, které se vyskytly ve zkoušce
Studijní materiál14 s. / 3. roč. / docx
Souvenir hounting:- Záměrné poškozování přírodních a kulturních hodnot, tzv. hon na suvenýry (zejména v rozvojových zemích, např. sbírání nerostů, vzácných rostlin, poškozování památek apod.)- Zabránění: výroba maket (v případě „neživých suvenýrů“) nebo většího upozorňování lidí na poškozování přírodních hodnot, aby si to lidé uvědomili, zavedení poplatků - peněžní tresty, kamerový systém apod.Pozitivní sociální dopady:- Odpočinek a regenerace rekreantů- Získání nových zkušeností- Řešení problém...
|
|
0,1 |
1x |
|
Výpisky z předmětu Dějiny ekonomického myšlení
Poznámky55 s. / 1. roč. / doc
II. Merkantilisté a kameralisté (17. a 18. století) jde o soustavu ekonomických doktrín, ne škola ekonomického myšlení, byl to odraz raného kapitalismu, zabývali se národní hospodářskou politikou v zájmu státu, jejich doporučení odrážela zájmy vládnoucích vrstev, byli většinou obchodníky, bankéři apod.a) doktrína obchodní bilance - hlavní téma markantilistického myšlení- hlavním cílem růst národního bohatství, hlavním zdrojem růstu je zahraniční obchod, , který neviděli v podpoře mezinárodní děl...
|
|
0,5 |
2x |
|
Přednášky z předmětu Řízení obchodního provozu
Přednášky51 s. / 3. roč. / rar
Územní analýza(1) Kupní potenciál lokality- zájmová (nákupní) oblast = část prostředí, kde OJ (obchodní jednotka) působí a pro kterou zajišťuje nákupní podmínky- kteří zákazníci přijdou, kolik, odkud, pro co, objem nákupu?- zákon o ochraně osobních dat, category managementAkční rádius- určující parametr zájmové oblasti• maximální rozsah zájmové oblasti (akční rádius) je omezen přijatelnou docházkovou (dojezdovou) dostupností• minimální rozsah je odvozen od potřebné rentability obchodní činnosti ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Management jakosti v malém a středním podniku
Bakalářská práce42 s. / 3. roč. / doc
1. Úvod.Cílem mé bakalářské práce je zpracování informací o systému managementu jakosti, jeho certifikaci a zavedení do malého či středního podniku. Dále analyzovat připravenosti podnikatelské jednotky MM s.r.o. k zavedení systému managementu jakosti dle ISO 9001:2000. Problematiku systému managementu jakosti jsem si pro svou práci zvolil nejen z důvodu, že zavedení certifikovaného systému managementu jakosti je pro každou firmu velkým přínosem, ale také z důvodu aktuality tohoto tématu. V souča...
|
|
0,3 |
0x |
|
Vypracované testy z předmětu Dějiny ekonomie
Vypracované otázky20 s. / 1. roč. / rar
Test č. 1: VÝVOJ EKONOMICKÉHO MYŠLENÍ DO VZNIKU KLASICKÉ ŠKOLYa) správně doplňte následující tvrzení1) Ekonomické myšlenky u starořeckých filosofů nenajdeme v ekonomii, ale jsou organickou součástí jejich filosofie a etiky2) Principy veřejného blaha (představitelem byl Platón) a individuálního blaha (představitelem byl Aristoteles) patřily mezi dva hlavní přístupy starořecké filosofie 3) Platón vykreslil představu o ideálním státu4) Hlavním spisem Platona je dílo Republika5) Dvěma horním třídám ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Kosmetické služby a kadeřnictví - podnikatelský plán
Seminární práce13 s. / 2. roč. / doc
ÚvodJako předmět podnikání jsem si zvolila kosmetické služby (tetování) a kadeřnictví.Myslím si totiž, že v dnešní době je spousta mladých lidí, kteří mají zájem o módní trendy a věci netradičního charakteru. Nejen mladí lidé však mohou využívat mé služby. Předpokládám, že zaujmu širší okruh zákazníků. Tetování však budu provádět pouze osobám starším 18 let, abych předešla případným problémům. Jako místo podnikání jsem si zvolila nebytové prostory na ulici Hlavní třída 460/1 v Havířově. Toto měs...
|
|
0,1 |
41x |
|
Přednášky z předmětu Strategický management
Přednášky72 s. / 3. roč. / rar
ZÁKLADNÍ POJMY A MODEL STRATEGICKÉHO MANAGEMENTU1. Management2. Strategický management3. Strategie4. Model strategického managementu1. MANAGEMENTDefiničně i obsahově = 1. semestr bakalářského studia. V učebních oporách Lednický, V.: Management je např. na s. 8 uvedeno, že se jedná o slovo převzaté z anglického jazyka a jedna z uznávaných definic je následující: „Management je proces systematického provádění všech manažerských funkcí a efektivního využívání všech zdrojů podniku k dosažení stanove...
|
|
0,3 |
0x |
|
Vypracované otázky - Malé a střední podniky
Vypracované otázky150 s. / 1. roč. / doc
Podstata podnikání a jeho vztah k bussinesu a k ekonomii. Kritéria hodnocení podnikání. Význam podnikání pro ekonomický a sociální rozvoj.Podnikaní je proces vytváření čehosi jiného, čemuž náleží hodnota prostřednictvím vynakládaného času a úsilí, přebírání doprovodných finančních, psychických a společenských rizik a získávaní výsledné odměny v podobě peněžního a osobního uspokojení.Business definice - podnikatel je konkurent, hrozba pro jiného podnikatele. Na druhé straně tentýž podnikatel může...
|
|
0,9 |
4x |
|
Portál regionálních informačních servisů - Regionální aspekty podnikání
Seminární práce13 s. / 1. roč. / doc
1. Úvod RISY.cz je internetová stránka, státní příspěvkové organizace s názvem Centrum pro regionální rozvoj ČR. Tato organizace spadá pod kompetenci Ministerstva pro místní rozvoj. Jedná se o volně přístupné informace s cílem shromáždit a provázat různorodé datové zdroje informující o České republice a jednotlivých regionech a zpřístupnit jejich výstupy zejména ústředním orgánům. Data uvedena na portálu má k dispozici k užití i široká veřejnost např. samospráva, studenti a pedagogové, podnikate...
|
|
0,5 |
0x |
|
Finance a účetnictví - kompletní přednášky
Přednášky46 s. / 3. roč. / doc
Účetnictví - informační systém pro finanční řízení1. vstup - účetní doklady kontrola ↓2. zpracování - účetní zápisy a) třídění: časové, věcné, kombinace (bilanční princip) b) matematické operace c) uzávěrka za určité období (většinou rok), obsahuje obraty, výpočet zůstatků, technické uzavření procesu zpracování za úč.období3. výstup - účetní závěrka (výstup formalizovaný do účetních výkazů) obsahuje: rozvahu, výsledovku, výkaz CF, výkaz změn VK, poznámky;Transakce:- mezi kým- v jakém rozsahu- č...
|
|
0,4 |
0x |
|